Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom / why ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: waarom / why ?

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    Ja, en dan wordt ik logischerwijze en terecht geconfronteerd met die mensen hun taal, of dat nu Engels of Spaans of Portugees is enz.
    Dus lijkt het me logisch, als een buitenlandse bezoeker onze site bezoekt, dat deze met onze taal wordt geconfronteerd.
    Of vind je dan de dominantie van de Engelse taal en de teloorgang van kleine talen een goede zaak?
    Dat is de zekerste weg naar taalarmoede.
    Het had een mooi relaas kunnen zijn ... alleen wordt het eerste werkwoord ontsierd door een DT fout van jewelste. Over teloorgang gesproken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
      Het had een mooi relaas kunnen zijn ... alleen wordt het eerste werkwoord ontsierd door een DT fout van jewelste. Over teloorgang gesproken.
      die zit in de pocket...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        die zit in de pocket...

Mja ...maar wie lacht wie uit , hé ? Lach je niet jezelf uit nu? .Zelf kan ik het toch niet beter zeggen dan deze grote man :

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Walter
        D850

Comment

Мы жывем у свеце свабоднага выказвання меркаванняў
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik vind het ook godgeklaagd dat er in dit drietalig land NL-FR-EN ipv. NL-FR-D wordt gebruikt EN als 4de taal ok, dit gaat nu niet specifiek over dit forum hoor
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Fotogarfie, is en hobby voor oude van dagen, dat die 't wat minder met Engels overweg kunnen (in België) is een feit...maar dat lost zich wel op na de jaren (sarcastisch) !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Who cares
                Dit vind ik persoonlijk toch wel de beste

Laat iedereen toch gewoon doen.

Het gaat hier toch om de fotografie of moeten we er hier een taalpuristenclubje van maken.

Juist mijn 2 centjes

Mvg

Steven
                1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  Ik vind het ook godgeklaagd dat er in dit drietalig land NL-FR-EN ipv. NL-FR-D wordt gebruikt EN als 4de taal ok, dit gaat nu niet specifiek over dit forum hoor
                  Het lijkt er op dat men sneller een titel in het Engels vindt dan in het Nederlands.
                  Het lijkt er ook op dat men met een Engelse titel meer kracht toevoegt alhoewel
                  de foto dezelfde blijft.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

oh my god wat is dit voor een b*s*?
                    hier ga ik echt van over mijn nek

als niemand Engels zou kunnen verstaan, ok. Maar kom, iedereen spreekt toch Engels? En mensen geeft toch eens toe dat veel dingen in het Engels beter klinken?

ik ga toch ook geen foto van een Mustang posten en betitelen als "amerikaanse spier auto"

bekrompen Belgen! Ik ben blij dat ik in Afrika werk, hier zagen ze tenminste niet als je Engels spreekt (schandalig toch hé, voor een Belgisch bedrijf). Ik kan mij onmogelijk verder uitdrukken hoe ik hierover denk zonder gebanned (oei sorry, "verbannen") te worden dus hou ik het hierbij voor bekeken
                    Last edited by Matthias; 1 november 2009, 12:04.
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                      Fotogarfie, is en hobby voor oude van dagen, dat die 't wat minder met Engels overweg kunnen (in België) is een feit...maar dat lost zich wel op na de jaren (sarcastisch) !

Dat is hier het punt totaal niet hoor
                      Ben bv.zelf jarenlang actief lid geweest van D.Preview ( kun je nakijken ).
                      Ik heb veeleer de indruk dat het juist diegenen zijn die o zo graag koketteren met de Engelse taal er niet veel van kunnen.
                      Waar het om gaat is dat velen vinden dat het slechter klinkt in het Nederlands , een subjectief gevoel dat gevoed wordt door het nog steeds zeer diepe minderwaardigheidsgevoel van de Vlaming.

Walter
                      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Dat is hier het punt totaal niet hoor
                        Ben bv.zelf jarenlang actief lid geweest van D.Preview ( kun je nakijken ).
                        Ik heb veeleer de indruk dat het juist diegenen zijn die o zo graag koketteren met de Engelse taal er niet veel van kunnen.
                        Waar het om gaat is dat velen vinden dat het slechter klinkt in het Nederlands , een subjectief gevoel dat gevoed wordt door het nog steeds zeer diepe minderwaardigheidsgevoel van de Vlaming.

Walter
                        Juist Walter.
                        En ik durf ook te vermelden dat ze te lui zijn om na te denken.
                        Het kan inderdaad ook een gebrek zijn aan woordenschat of geen interesse meer
                        hebben in de Nederlandse taal of geen aanleg hebben.
                        De band met het verleden of de geschiedenis is ook weg.
                        Het vak Nederlands op school is niet erg in trek
                        Voor mij ligt het aan de mentaliteit: als het iets moeilijker wordt haken ze af.
                        Ik oordeel niet maar vind het jammer.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Juist Walter.
                          En ik durf ook te vermelden dat ze te lui zijn om na te denken.
                          Het kan inderdaad ook een gebrek zijn aan woordenschat of geen interesse meer
                          hebben in de Nederlandse taal of geen aanleg hebben.
                          De band met het verleden of de geschiedenis is ook weg.
                          Het vak Nederlands op school is niet erg in trek
                          Voor mij ligt het aan de mentaliteit: als het iets moeilijker wordt haken ze af.
                          Ik oordeel niet maar vind het jammer.
                          misschien dan ook best je sign veranderen

"As Good as it Gets " ...in NL please (of aub, ik z'n twietalig he)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                            misschien dan ook best je sign veranderen

"As Good as it Gets " ...in NL please (of aub, ik z'n twietalig he)
                            Goed gevonden
                            Maar heeft er niet veel mee te maken.

Ik vind het een goede film en ik zie graag Hellen Hunt.
                            (met o.a. Jack Nicholson )
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht

als niemand Engels zou kunnen verstaan, ok. Maar kom, iedereen spreekt toch Engels? En mensen geeft toch eens toe dat veel dingen in het Engels beter klinken?
                              Wat zijn dat nu voor argumenten? Nog niet zo lang geleden gebruikte de francophone elite in België precies dezelfde argumenten om het Nederlands te weren : "Iedereen verstaat toch Frans? En in het Frans klinkt het toch veel beter. Nederlands is een taal voor boerenpummels".

Ik krijg de kriebels van mensen die een bepaalde taal (of het nu Nederlands, Thais of Hottentots is...) niet mooi vinden. Elke taal is mooi. Elke taal is welluidend. Elke taal heeft zijn charme. Je moet er wel voor open staan natuurlijk.

Comment

Niet alleen de Vlaming maakt zich schuldig aan het overstappen naar het Engels. Voor mij heeft het Nederlands een deuk opgelopen toen er teveel spellingswijzigingen werden doorgevoerd. Als ik een boek las dan hikte ik op de verschillende spellingswijzes die ik nog goed onder de knie moest gaan krijgen. Ik kreeg er zo de balen van dat ik ben overgestapt op engelstalige boeken. Mijn engels is slecht genoeg dat ik spelvauten niet opmerk

Na jarenlang ontspannen met engelse boeken, engelse films, naar engels vertaalde manga's, etc. is mijn houding naar deze taal ook anders geworden. Het is nu de taal waarin ik me ontspan terwijl Nederlands de taal is die ik gebruik als ik na moet denken.
                                Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

Working...
                                X