Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe werkt Apple Time Machine juist?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hoe werkt Apple Time Machine juist?

Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
    ...toch best elke dag eens updaten ipv elke week dat ik tot hiertoe deed
    Normaal gezien maakt Time Machine elk UUR een update. Heb jij dat dmw een extra stukje software op één WEEK gezet?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Normaal gezien maakt Time Machine elk UUR een update. Heb jij dat dmw een extra stukje software op één WEEK gezet?
      Inderdaad TimeMachine maakt default een backup per uur van de wijzigingen die dat laatste uur zijn gebeurt. Dus dan is zo'n backup ook in enkele seconden gedaan, zodat je er geen last van hebt.

Bijkomend voordeel is dat als je een document aan het werken bent, en je hebt per ongeluk iets gewist en gesaved. Dat je dan via TimeMachine toch nog een versie kunt gaan die een uurtje ouder is.

Dus aangeraden om die backup terug op een uur te zetten.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik heb mijn macbook pro nog niet zo lang.
        Als backup ben ik ook Time Machine beginnen gebruiken in samenwerking met een 2TB timecapsule (draadloos) Als ik mijn laptop aanzet merk ik dat na een uurtje er steeds een backup wordt genomen van een +/- 54Gb en dit terwijl ik nog maar enkel wat gesurfd heb op het net. Ik dacht dat een incrementele backup enkel de wijzigingen betreft? Het kan toch niet zijn dat er op een uur tijd 54Gb aan bestanden zijn gewijzigd na wat surfen...
        Het probleem is dat de backup heel wat uren in beslag neemt en nooit klaar is als ik de Mac wil uit zetten.
        Doe ik soms iets fout?
        Ik gebruik OSX 10.6 en de initiële backup (de volledige van een +/- 145 Gb) was natuurlijk al gemaakt. Ook heb ik al via een ethernetkabel gewerkt omdat ik dacht dat het op die manier sneller zou verlopen....maar dit was niet het geval.

Alvast bedankt.
        Many amateur photographers spend more time putting elaborate watermarks on their images than they do making images worth stealing....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bennyd Bekijk bericht
          Ik heb mijn macbook pro nog niet zo lang.
          Als backup ben ik ook Time Machine beginnen gebruiken in samenwerking met een 2TB timecapsule (draadloos) Als ik mijn laptop aanzet merk ik dat na een uurtje er steeds een backup wordt genomen van een +/- 54Gb en dit terwijl ik nog maar enkel wat gesurfd heb op het net. Ik dacht dat een incrementele backup enkel de wijzigingen betreft? Het kan toch niet zijn dat er op een uur tijd 54Gb aan bestanden zijn gewijzigd na wat surfen...
          Het probleem is dat de backup heel wat uren in beslag neemt en nooit klaar is als ik de Mac wil uit zetten.
          Doe ik soms iets fout?
          Ik gebruik OSX 10.6 en de initiële backup (de volledige van een +/- 145 Gb) was natuurlijk al gemaakt. Ook heb ik al via een ethernetkabel gewerkt omdat ik dacht dat het op die manier sneller zou verlopen....maar dit was niet het geval.

Alvast bedankt.
          Ik ben momenteel bezig met een initiele backup via mijn draadloos netwerk maar in het tempo waar het nu in gaat zal het een week of twee gaan duren ..... Heeft iemand een idee hoe dit proces versneld kan worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
            Ik ben momenteel bezig met een initiele backup via mijn draadloos netwerk maar in het tempo waar het nu in gaat zal het een week of twee gaan duren ..... Heeft iemand een idee hoe dit proces versneld kan worden?
            Niet draadloos maar kabel gebruiken voor eerste backup.

PS je opende een draadje van 2009 hiervoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Niet draadloos maar kabel gebruiken voor eerste backup.

PS je opende een draadje van 2009 hiervoor.
              In dit geval leuk om die ouwe posts eens even te herlezen. Omdat er ook niet veel veranderd is in die 2-3 jaar, laat ik deze oude topic maar even ontwaken. Even vertellen misschien dat Time Capsule/Time Machine nog steeds zijn diensten bewijst in ons netwerk, en dat ik stilaan denk aan een grotere TC.
              Via een draad gaat het inderdaad sneller, maar ik had destijds ook de indruk dat een volledige BU van mijn iMac sneller verliep dan een volledige BU van de MBP van mijn vrouw, nochtans beide draadloos.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                In dit geval leuk om die ouwe posts eens even te herlezen. Omdat er ook niet veel veranderd is in die 2-3 jaar, laat ik deze oude topic maar even ontwaken. Even vertellen misschien dat Time Capsule/Time Machine nog steeds zijn diensten bewijst in ons netwerk, en dat ik stilaan denk aan een grotere TC.
                Via een draad gaat het inderdaad sneller, maar ik had destijds ook de indruk dat een volledige BU van mijn iMac sneller verliep dan een volledige BU van de MBP van mijn vrouw, nochtans beide draadloos.
                Dan zal er op de MBP van uw vrouw meer gegevens gestaan hebben zeker?

Je kan dat niet vergelijken. Toen je de BU nam voor de MBP was de TC misschien tegelijkertijd bezig met een incrementele BU van de iMac....

De initiële BU zou ik toch ook doen met een draad zoals al door meerderen hier werd bevestigd.

.
                Many amateur photographers spend more time putting elaborate watermarks on their images than they do making images worth stealing....

Comment

Werkt een TC met usb niet veel sneller?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                    Werkt een TC met usb niet veel sneller?
                    Huh
                    Een TC (Time Capsule) is gemaakt om in een netwerk te plaatsen.
                    De USB poort achteraan op de TC is om een extern USB-apparaat aan te sluiten. Meestal een externe USB schijf.

Ik spreek wel over de 2GB versie...de nieuwere TC van 3GB heb ik nog niet van dichtbij gezien.

Comment

Er is dikwijls verwarring rond een Time Capsule (hardware van Apple met een HD en een router aan boord) en Time Machine (het programma dat een incrementele backup op een externe harddisk maakt). Deze laatste kan op USB schijven of Firewire, netwerkschijven is een stuk moeilijker (vraagt meestal wat ingrijpen).
                      Een TimeCapsule werkt natuurlijk wel naadloos samen met TimeMachine.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                        Er is dikwijls verwarring rond een Time Capsule (hardware van Apple met een HD en een router aan boord) en Time Machine (het programma dat een incrementele backup op een externe harddisk maakt). Deze laatste kan op USB schijven of Firewire, netwerkschijven is een stuk moeilijker (vraagt meestal wat ingrijpen).
                        Een TimeCapsule werkt natuurlijk wel naadloos samen met TimeMachine.
                        Klopt volledig maar de vraag ging over een TC.
                        Voor mij betekend dit een Time Capsule.
                        Dat de vraagsteller zich vergist en TM oftewel Time Machine bedoeld kon ik moeilijk inschatten.
                        Ik vind het wel goed dat je er eens op wijst want idd kan er wel verwarring onstaan als je er nog geen ervaring mee hebt.

Comment

Hier een externe HD 1TG van Lacie met Firewire. Gaat zeer snel.
                          Momenteel zit ik echter met een probleempje. Ik vermoed dat de Firewire aansluiting aan de MacBookPro het niet meer doet. Een verbinding met de externe HD via USB gaat wel nog. de backup via USB duurt wel ellendig lang als je firewire gewoon bent.
                          Een firewire kabel is nl. zeer stug en laat zich moeilijk modelleren om de kabel op de juiste manier in de connector van de laptop te steken. De kabel blijft dus tegenwerken en wringt nogal thv de connector aan de MacBook. Ik vermoed dat dit de reden is dat de aansluiting het begeven heeft. Ik moet mijn MacBook dus binnen doen om de aansluiting na te kijken.
                          Maar Time Machine blijft een fantastische applicatie.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                          X