Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !? OPGELOST!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !? OPGELOST!

1 Gbyte geheugen is wel de limiet voor Vista hoor. Stond vista trouwens standaard op je computer ? Dat HP dit toeliet in den beginnen.
    Nu het punt is dat je 80 Gbyte niet voldoende is, dus een nieuwe schijf is jouw oplossing. Dat je regelmatig de melding krijgt van een volle Hard-disk komt omdat windows altijd denkt te weinig plaats te hebben. Dit is ook een van de redenen waarom men ervan af wil.

Comment

Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      40GB is niet erg veel, toch zeker niet als je met foto's werkt.
      Kan je geen harde schijf bijsteken, zo duur zijn die toch niet meer?
      Dan laat je de programma's op de "C" staan, en zet je alle grote bestanden op de "E" (nieuwe schijf).
      De "D" partitie kan je natuurlijk ook wel blijven gebruiken.

De "C" in mijn pc is ook maar zo'n 50GB (de schijf is ook opgedeeld in partities), en dat is ruim voldoende voor de programma's. Ik moet er wel op letten dat ik daar niet teveel andere bestanden opzet, want dan heb ik dezelfde problemen.
      Hierop wil ik toch effe verdergaan...

Ik heb net eens gekeken onder "Deze Computer" Windows XP Home edition
      en stel vast dat ik op BOOT C: 8,95 GB beschikbaar heb en op BOOT D: 29,6 GB.

Dus als ik het goed begrijp kan ik alle grote bestanden van de "C" naar de "D" zetten?
      En wat verstaan jullie eigenlijk onder 'grote bestanden'?

alvast bedankt!
      Last edited by kirsten_dl; 26 oktober 2009, 15:44. Reden: stomme smilies!!
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        ten tweede, voor zij die twijfelen aan mijn PC-kennis:
        ik gebruik voor school/thuisgebruik al zo'n 15 jaren een PC. Zowel voor technische software, tekstverwerking, fotobewerking enzovoort.
        Daarmee wil ik maar zeggen dat ik niet echt een computer-analfabeet kan genoemd worden.
        Het is niet omdat je een computer kan gebruiken dat je daarom ook kennis van informatica hebt, da's volledig iets anders.
        Er zijn mensen die 45 jaar met een wagen rijden en geen bougie kunnen veranderen ... tanken of ruitensproeier bijvullen kunnen ze soms wel. Ja, ze hebben zich dus al eens uit de chit geholpen maar kennen ze nu iets van techniek?

Niet om te beweren dat je niets van pc's kent, maar er zoveel jaren mee werken is geen referentie. Er zijn miljoenen secretareskes die jaren op een pc werken maar niet eens weten wat een koude start of een defragmentatie is.
        Het enige verschil is dat zij zeggen er niets van te kennen i.p.v. het product af te breken.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
          Hierop wil ik toch effe verdergaan...

Ik heb net eens gekeken onder "Deze Computer" Windows XP Home edition
          en stel vast dat ik op BOOT C: 8,95 GB beschikbaar heb en op BOOT D: 29,6 GB.

Dus als ik het goed begrijp kan ik alle grote bestanden van de "C" naar de "D" zetten?
          En wat verstaan jullie eigenlijk onder 'grote bestanden'?

alvast bedankt!
          Met data kan je doen wat je wil (allé : binnen bepaalde beperkingen), met programma's moet je oppassen (lees : laat je staan).
          Het grootste "bestand" zal bv. je windows-folder zijn, maar dat laat je beter staan ...
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
            Dat je regelmatig de melding krijgt van een volle Hard-disk komt omdat windows altijd denkt te weinig plaats te hebben. Dit is ook een van de redenen waarom men ervan af wil.
            ???
            Als Windows die melding geeft, is het gewoonlijk omdat windows gelijk heeft...
            En waar wil je vanaf : van de melding, of van windows ?
            Groeten,

Polleke

Comment

Opgelost.
              Hoe?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Het grootste "bestand" zal bv. je windows-folder zijn, maar dat laat je beter staan ...
                Een map is geen bestand maar een locatie waar bestanden in staan!
                Het grootste bestand is bij velen vaak de swap-file, de pst-file of dergelijke. Er zijn er nog natuurlijk.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Opgelost.
                  Hoe?
                  Niet meer booten.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Een map is geen bestand maar een locatie waar bestanden in staan!
                    Het grootste bestand is bij velen vaak de swap-file, de pst-file of dergelijke. Er zijn er nog natuurlijk.

Waarom denk je dat ik bestand tussen " " geplaatst had...
                    Wat ik eigenlijk bedoelde, als je niet 100% zeker bent met wat je aan het doen bent : dan blijf je er beter af.

Ik nodig een beginner trouwens uit om die swap-file of pst-bestand te verplaatsen naar een andere locatie, of bv. de map "mijn documenten"...

Voor jou en mij zal dat geen probleem zijn, een beginner zou ik er niet direct laten aan beginnen...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Waarom denk je dat ik bestand tussen " " geplaatst had...
                      Wat ik eigenlijk bedoelde, als je niet 100% zeker bent met wat je aan het doen bent : dan blijf je er beter af.

Ik nodig een beginner trouwens uit om die swap-file of pst-bestand te verplaatsen naar een andere locatie, of bv. de map "mijn documenten"...

Voor jou en mij zal dat geen probleem zijn, een beginner zou ik er niet direct laten aan beginnen...
                      Kan ik be-amen Pol.....
                      Last edited by theokus; 27 oktober 2009, 11:29.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Kan ik be-amen Nete.
                        ?????
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          ?????
                          Sorry Pol
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Sorry Pol
                            En dit tegen nete?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              En dit tegen nete?
                              Sorry nete
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Opgelost.
                                Hoe?
                                format c:\q

Comment

Working...
                                X