Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er nog een oud bakske ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft er nog een oud bakske ?

    Op pc gebied..

    ikke ene uit 2003, enkel nieuwe HD van 2007
    werk nog met XP

    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Wie heeft er nog een oud bakske ?

    Hier nog een Apple G4.
    Ook uit 2003. Nooit een probleem mee gehad.
    Ongeveer alles op en aan: DVD-schrijver, boxen, Lacie 19" scherm.

    Werkt nog prima.
    Fuji FinePix S100fs

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft er nog een oud bakske ?

      De mijne is nu 5.5 jaar oud. PIV 3 Ghz, werkt en blijft werken... (staat voor het ogenblik XP, Vista en Windows 7 RC1 op).
      Heb ook nog eentje die ik als test servertje gebruik (met windows 2003 server op), maar die draait niet echt veel...
      Is een PIII 933 Mhz. Die is van januari 2001... (is een Dell, en die blijft werken : het scherm heeft al de geest gegeven, maar dat is niet erg, want ik bedien hem met remote desktop).
      Last edited by polleke_cgc; 22 oktober 2009, 17:36.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Wie heeft er nog een oud bakske ?

        Hier oa P4 met Intel 865GBF mobo uit 2004, 2 Gig geheugen bijgestoken .. draait W7 RC1 dat de vonken er af vliegen
        FWIW

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft er nog een oud bakske ?

          ik heb nog een oude pentium 2 staan draait prima op xp
          zou ook nog op windows 7 draaien

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft er nog een oud bakske ?

            Mijn oude Aldi-pc (20-11-2002) draait nog prima, maar met de grotere fotobestanden heeft die het wel moeilijk. En de harde schijven (160GB + 320GB voor de foto's, + een paar externe schijven als back-up) beginnen ook vol te geraken, en daarom zal ik eind dit jaar waarschijnlijk een nieuwe kopen (ik doe geen kosten meer aan deze pc).

            Ik was aan het wachten op Windows 7, nu kan ik beginnen uitkijken naar de aanbiedingen. Als er bij den Aldi binnenkort weer een pc in de aanbieding staat, dan is het goed mogelijk dat ik er zo eentje koop.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft er nog een oud bakske ?

              Ik beschik nog over een laptop Toshiba Satellite 2450-201, voor zover ik me herinner heb ik dit toestel sinds begin 2003.
              Toendertijd een "racemachine" met een Intel P4 2,4GHz 256Mb DDR RAM en 30 Gb hd.
              Deze zomer heb ik het interne geheugen verhoogd van 256Mb naar 1Gb waarna de werking weer een stuk vlotter ging, ondertussen heb ik mijn hd moeten vervangen wegens "ouderdom", zit nu een Samsung 160Gb in
              Verder werk ik nog steeds tot volle tevredenheid met mijn "oud bakske"
              Groetjes,
              Peter

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft er nog een oud bakske ?

                Laptop Qompac Evo.
                Ook al redelijk oud.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft er nog een oud bakske ?

                  mijn pc voor dagelijks gebruik is verre van oud, maar het toetsenbord dat ik gebruik is akomstig van mijn IBM PS/ValuePoint 425SX en is met zijn 16 jaren dienst een heuse oldtimer
                  http://www.mimoza.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft er nog een oud bakske ?

                    Ik steek zelf m'n computers ineen, en op die manier kan ik af en toe ook eens een computer ineen steken met afgedankte stukken, en dat vinden m'n kinderen dan weer zeer leuk. Ik denk dat in hun computer toch dingen steken die meer dan 10 jaar oud zijn.

                    En op zolder heb ik nog m'n eerste harde schijf liggen. Een IBM interne harde schijf door een vriend voorzien van een externe voeding, om te gebruiken bij m'n eerste pc, de Schneider 1512. Capaciteit: een verbazingwekkende 5Mb
                    Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft er nog een oud bakske ?

                      Nog verschillende oude bakjes. New Brain vooral in Nederland een succes. nog laptops van toshiba met monocroom schermpje. Laptop van Tandy (1991) onder DOS. Vele werken nog.

                      Albert.m
                      Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie heeft er nog een oud bakske ?

                        Intel Pentium 4 3.00Ghz.
                        Windows XP Home(2002)Servicepack 3(na installatie van dit servicepack kreeg de pc een boost en veel stabieler)
                        HD Maxtor 120GB in gebruik 90 GB (wegens nu NEF!)

                        Kan Lightroom draaien en Capture One beiden trial.
                        Draait zeer vlot Adobe CS2 en Acdsee Pro 3 (ook trial)en Paintshop Ultimate.
                        Iets trager met Capture NX 2.
                        Plannen:nieuwe (zelfbouw) Pc met W7 of een grote I Mac.
                        Zeker moet opslag(liefst extern)uitgebreid worden.
                        Flickr PBase
                        Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie heeft er nog een oud bakske ?

                          Ik heb nog een Pentium Pro staan die af en toe nog eens draait (zonder problemen), maar toch binnenkort zal verdwijnen, werkte vroeger als file-server. Maar nu ik mijn Synology heb, is hij wat obsolete geworden.
                          Mvg,David
                          [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie heeft er nog een oud bakske ?

                            Medion pc uit den Aldi, in januari wordt hij vier jaar oud. Dit jaar ongeveer 200 eur kosten gedaan om een nieuwe grafische kaart, meer ram en een extra hd te laten steken. Ik kan weer effe voort
                            Jochenvde Photography
                            Flickr

                            Comment

                            Working...
                            X