Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dwaze mailprogramma's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dwaze mailprogramma's

Inderdaad dwaze mailprogramma's!
    Onlangs Win 7 NL Ultimate op mijn PC geïnstalleerd en vooraf van alles een backup gemaakt.
    Ook een backup van outlook 2007.
    Nu kan ik wel die backup importeren maar die staat dan in een verborgen map.
    Geen probleem om die te vinden, in outlook bestand openen en op gegevensbestandbeheer klikken, er opent een nieuw venster en daar staat dit backup bestand in.
    Goed, ware het niet dat ik niks in mijn mappen kan terug zetten, of doe ik wat verkeerd?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Om de pst te gebruiken moet je toch niet importeren ?

Ik doe het altijd zo (en nog nooit problemen gehad).

Plaats je "oude" pst file ergens in een lokatie waar je hem makkelijk terugvindt. Ik zet hem in "mijn documenten", zodat hij meegenomen wordt als ik een backup maak van "mijn documenten".

Start outlook op, maak 1 e-mail account aan, zodat outlook een NIEUWE pst file heeft aangemaakt. Dit staat dan op die "standaard exotische" locatie (die je gelukkig makkelijk kan terugvinden via gegevensbestandsbeheer van outlook)
      Zoek die op, en VERWIJDER die (veel staat er toch nog niet in). Verwijderen zal wel maar lukken als je outlook hebt afgesloten (wat anders is dat bestand in gebruik).

Daarna start je outlook terug op. Hij geeft de foutmelding dat hij geen pst file vindt (wat uiteraard klopt), daarna kan je outlook aangeven waar je "oude" PST file staat, en klaar is kees.
      Het voordeel van deze procedure is dat er geen 2e persoonlijke map binnen outlook wordt aangemaakt. Je moet dus geen mappen verslepen, niet aangeven wat je default pst-file is, enz...

Outlook vind ik persoonlijk nog altijd het beste e-mail programma dat er is. Mij zal je outlook express, windows mail of incredimail toestanden in elk geval nooit zien gebruiken.
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Om de pst te gebruiken moet je toch niet importeren ?

Ik doe het altijd zo (en nog nooit problemen gehad).

Plaats je "oude" pst file ergens in een lokatie waar je hem makkelijk terugvindt. Ik zet hem in "mijn documenten", zodat hij meegenomen wordt als ik een backup maak van "mijn documenten".

Start outlook op, maak 1 e-mail account aan, zodat outlook een NIEUWE pst file heeft aangemaakt. Dit staat dan op die "standaard exotische" locatie (die je gelukkig makkelijk kan terugvinden via gegevensbestandsbeheer van outlook)
        Zoek die op, en VERWIJDER die (veel staat er toch nog niet in). Verwijderen zal wel maar lukken als je outlook hebt afgesloten (wat anders is dat bestand in gebruik).

Daarna start je outlook terug op. Hij geeft de foutmelding dat hij geen pst file vindt (wat uiteraard klopt), daarna kan je outlook aangeven waar je "oude" PST file staat, en klaar is kees.
        Het voordeel van deze procedure is dat er geen 2e persoonlijke map binnen outlook wordt aangemaakt. Je moet dus geen mappen verslepen, niet aangeven wat je default pst-file is, enz...

Outlook vind ik persoonlijk nog altijd het beste e-mail programma dat er is. Mij zal je outlook express, windows mail of incredimail toestanden in elk geval nooit zien gebruiken.
        Wat als ik de inhoud van die Outlook map verwijder, het back-up bestand open en naar die bestaande map kopieer?
        Dit zou toch ook moeten lukken of niet?
        Mijn e-mail adressen heb ik reeds aangemaakt in Outlook.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Wat als ik de inhoud van die Outlook map verwijder, het back-up bestand open en naar die bestaande map kopieer?
          Dit zou toch ook moeten lukken of niet?
          Mijn e-mail adressen heb ik reeds aangemaakt in Outlook.
          Zou normaal ook moeten werken, maar heb het zo nog nooit uitgetest...
          Groeten,

Polleke

Comment

Spijtig dat ik moet melden dat het mij niet lukt.
            Ik zet die backup in die bewuste map maar in Outlook zie ik niks van mijn oude mails of adressenboek.
            En ieder progje dat ik op het net vind is te betalen.

Comment

Als ik exporteer is dit wel in Outlook zelf ... en dan kun je uw volledig mailbestand exporteren naar een *.pst
              Ik heb hiermee nog nooit geen problemen gehad om ze te importeren, onder ander besturingssysteem of op andere computer.
              Vroeger gebruikte ik steeds outlook express ... maar bij het exporteren had ik meestal ook problemen. Daarom importeerde ik eerst al m'n mails uit outlook express in outlook zelf, en van daaruit exporteren terug naar dat .pst bestand ...
              Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

Comment

Ik zet die backup in die bewuste map maar in Outlook zie ik niks van mijn oude mails of adressenboek.
                Je moet gewoon een profiel aanmaken en dan "importeren uit een beestand..." kiezen.

Comment

Verander gewoon de naam van dat outlookbestand waarmee outlook nu werkt (welk het is kan je zien in outlook onder gegevensbestandbeheer. Plaats je backup pst file in diezelfde map, maar zorg dat ook die naam verschillend is.

Als je outlook de eerste keer opstart, dan krijg je een wizard waarin gevraagd wordt een e-mail account aan te maken. Bij het voltooien van die wizard wordt ook een outlook.pst aangemaakt.
                  Als je deze verwijdert (of van naam verandert), dan zal outlook vragen waar hij dat bestand kan vinden bij het terugopstarten van outlook. Op dat ogenblik toon je aan outlook waar je .pst bestand staat (en welk het is) met al je gegevens, en dan moet dat gewoon werken. Als Outlook niet vraagt naar dat PST bestand is er weldegelijk iets mis (maar dan kan outlook ook niet werken).

Ik heb dat zo al minstens 10 keer gedaan, en het werkt altijd.
                  Met importeren heb je het probleem dat hij soms niet alles importeert, dat nieuwe e-mails niet in de juiste mappen terechtkomen, enz. Je kan dat wel terug aanpassen, maar daar ben je dan weer even mee bezig.

Zelf heb ik hier dus nog nooit problemen mee gehad...

Zeker dat je pst bestand niet corrupt is ? Er wordt met je office een tooltje meegeleverd waarmee je dat kan controleren (noemt scanpst.exe, en het staat ergens in je office programma directory)...
                  Last edited by polleke_cgc; 4 november 2009, 12:46.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb het backup bestand gecontroleerd en dat is de uitslag:
                    Microsoft (R) Inbox Repair Tool
                    Copyright (C) Microsoft Corp 1995-1996. All rights reserved.

**Beginning NDB recovery

**Attempting to open database

**Attempting to validate header

**Attempting to validate AMap

**Attempting to validate BBT

**Attempting to validate NBT

**Attempting to validate BBT refcounts

**Attempting to validate header NID high-water marks

**Beginning PST/OST recovery

**Attempting to recover all top-level objects

**Attempting to walk all folders

**Attempting to locate any orphaned folders/messages

**Performing final HMP validation

**Attempting to check top-level objects for consistency

**Updating folder hierarchy

Lijkt me dus in orde te zijn.
                    Maar.... outlook heb ik al volledig opgestart, mijn email adressen staan er reeds in, plus een paar mails die van geen belang zijn.
                    Als ik nu het outlook bestand uit die verborgen map verwijder en er de backup inzet werkt het niet.
                    Ik heb al zoveel erin "geprutst" dat ik schrik heb het helemaal om zeep te helpen.
                    Sorry Polleke, ik doe zeker iets verkeerd want uw uitleg begrijp ik niet ten volle.

Comment

Oef, het is mij gelukt.
                      Allen bedankt voor de hulp.

PS: Ik heb eerst een klein progje van MS moeten downloaden 'pfbackup'.

Comment

Working...
                      X