Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe boiler

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe boiler

Wat is het materiaal van je waterleiding ??
    Let op met die koperen ketel of je kan binnenkort ook nieuwe buizen leggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
      bedoel je ivm galvanische corrosie ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
        Daarvoor zijn speciale kunststof tussenstukken te krijgen, om electrolyse tegen te gaan.
        Last edited by Guest42; 16 oktober 2009, 11:53.

Comment

Ben eigenlijk in identiek dezelfde situatie als ODB.

Ik heb ook een elektrische boiler (150 liter) van ACEC die nu begint te lekken. Er is al 2x de annode in vervangen, we hebben hem zo'n 17 jaar, dus het wordt stillaan tijd dat hij vervangen wordt. Overige verwarming in huis is trouwens elektrisch.

De laatste jaren hebben we trouwens een sterk meerverbruik in nachtstroom (de boiler wordt opgeladen met nachtstroom). We gebruiken hem enkel voor warm water om te douchen en om de afwas te doen.
          Wellicht is het beter om bijkomend een kleine doorstroom keukenboiler te installeren ? Maar dan nog moet de 'grote' boiler toch nog iedere nacht de volledige inhoud opwarmen...

Ik hoor nu ook dat een zonneboiler interessant zou zijn, maar daar moet ik mij nog eens in verdiepen. Iemand ervaring mee ?

Comment

Heb men twijfels over die kunststof tussenstuken

Comment

Working...
            X