Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een moto . . . ik denk er weer aan . . .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Een moto . . . ik denk er weer aan . . .

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Of deze.

    Mooi mooi
    Hetzelfde merk maar ander model zie ik af en toe in x-aantallen staan
    aan het politiebureau langs de kleine ring in Hasselt.
    Hoofdkleur: wit.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Een moto . . . ik denk er weer aan . . .

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Jarenlang verschillende moto's gehad, ondertussen toch weer een jaartje of 5 geleden, nu zou het enkel als ontspanning zijn, tijdverdrijf.

      Maw, niet teveel geld aan uitgeven, een 250 CC zal deze keer zwaar genoeg zijn en ik heb iets gevonden bij een vrij onbekend merk hier : Hyosung, namelijk de GV250

      Vriend van me heeft de GT250R en is daar toch heel tevreden over.

      Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met dit merk?
      Misschien eens laten overwinteren Francis. De gedachte gaat misschien vanzelf weer voorbij...
      Ik had een 10-tal jaar geleden (Mid live) ook dergelijke verhelderende ideeën. Toen heb ik ze, na wijs overleg met mijn ega, weer opgeborgen en met volle tevredenheid. Want toch nog liever op vier wielen in het verkeer.

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Een moto . . . ik denk er weer aan . . .

        zoals VerSeg al zei : een 250 ga je zeer vlug te licht vinden ( niet comfortabel , geen kracht genoeg en niet echt geschikt om iemand mee te nemen ).
        De twee motoren die je in je starttopic aanduid zijn ook twee totaal andere types om mee te rijden , maar hun Kw of pk vermogen is bij de twee bedroevend laag .
        Ik zeg dit niet met de bedoeling een ' laagvlieger ' te worden , maar je zal teleurgesteld zijn in het rijgedrag.
        Als je echt van de microbe gebeten bent ( want er kopen er veel een moto om na enkele jaren of een jaar te stoppen : helm , pak , handschoenen , tax , verzekering , laarzen , opleiding ,...het loopt vlug op ...) koop eerst zeker een tweedehands om te weten welk type je het meest aanspreekt ( chopper , naked , touring , sport , enduro ) : de verkeerde keuze van moto vergalt al vlug het plezier ; of huur een paar keer een ander type...enkele malen per jaar een moto huren is nog goedkoper dan er één te hebben.
        Veel succes met je keuze !
        Ik ben begonnen met een Honda 600 Shadow ( nadelen zie boven ) , dan Moto Guzzi Calif 1100 , Moto Guzzi V11 sport en nu BMW R1150RT .
        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

        Comment


        • #19
          Re: Een moto . . . ik denk er weer aan . . .

          Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          Misschien eens laten overwinteren Francis. De gedachte gaat misschien vanzelf weer voorbij...
          Waarom moet een gedachte voorbij gaan? Als je iets graag wil doen, dan moet je dat doen wanneer je het kunt! Het leven is kort genoeg, profiteer ervan voor het te laat is!

          na wijs overleg met mijn ega
          Te veel onder de sloef.

          Want toch nog liever op vier wielen in het verkeer.
          Ook dit is ieders vrije keuze en moet je zelf beslissen ... maar met een moto rijden is even de gedachten op iets anders zetten en ontspannen zoals je dit met weinig anders kunt. Maar dit kan natuurlijk pas als je dit met de goesting doet en is iets wat niet-motards moeilijk kunnen begrijpen!
          Last edited by VerSeg; 12 oktober 2009, 11:51.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Een moto . . . ik denk er weer aan . . .

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ook dit is ieders vrije keuze en moet je zelf beslissen ... maar met een moto rijden is even de gedachten op iets anders zetten en ontspannen zoals je dit met weinig anders kunt. Maar dit kan natuurlijk pas als je dit met de goesting doet en is iets wat niet-motards moeilijk kunnen begrijpen!
            Absoluut! Eens je een tuf tussen de benen heb gehad, zal dit een eeuwig lief blijven. Ik heb met veel plezier een aantal jaren met de motorfiets getoerd. Door omstandigheden er moeten mee stoppen, maar die jaren kan niemand mij nog afnemen.

            Het is wel het moment om er eentje te kopen. Weldra vind je er op de tweedehandsmarkt van mensen die vorig jaar er eentje hebben gekocht en toch niet zo een grote fan waren. Een elk jaar terugkomend verschijnsel.

            Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #21
              Re: Een moto . . . ik denk er weer aan . . .

              Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
              koop eerst zeker een tweedehands om te weten welk type je het meest aanspreekt ( chopper , naked , touring , sport , enduro ) : de verkeerde keuze van moto vergalt al vlug het plezier
              Mits hij al verschillende moto's gehad heeft zou die keuze toch al iets simpelder moeten zijn.
              Maar een testrit is en blijft de beste oplossing om dit uit te maken.
              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Weldra vind je er op de tweedehandsmarkt van mensen die vorig jaar er eentje hebben gekocht en toch niet zo een grote fan waren.
              Of zelfs dit jaar gekocht hebben zeker en geen 1000km gedaan hebben?
              Maar zie zeker naar de nieuwprijzen en vergelijk voor het kopen want er gaan spectaculaire kortingen af op dit moment en voor dezelfde prijs heb je soms nieuw met 2 jaar waarborg en soms nog wat extra met een of andere actie.
              Kijk niet alleen naar de online prijzen maar ga effectief een prijs vragen bij een dealer! Bij Honda krijg je standaard al 8% korting, bij Suzuki meestal 10% en dit is dan nog geen speciale actie.
              Natuurlijk is er niets mis met een tweedehands van een jaar oud in goede staat maar dan moet de prijs het verschil waard zijn.
              Last edited by VerSeg; 12 oktober 2009, 11:36.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Een moto . . . ik denk er weer aan . . .

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Of zelfs dit jaar gekocht hebben zeker en geen 1000km gedaan hebben?
                Dat bedoelde ik. Het motorseizoen is zo goed als voorbij en dan is dat voor mij al "verleden jaar".

                Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #23
                  Re: Een moto . . . ik denk er weer aan . . .

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Dat bedoelde ik. Het motorseizoen is zo goed als voorbij en dan is dat voor mij al "verleden jaar".

                  Mvg.
                  Robert
                  Nochtans wordt het nu pas prettig...ik vind het voor- en najaar het leukst om te rijden...
                  Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Een moto . . . ik denk er weer aan . . .

                    Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
                    Nochtans wordt het nu pas prettig...ik vind het voor- en najaar het leukst om te rijden...
                    Kan ik als "doorrijder" enkel beamen

                    wat de moto betreft,
                    vorig jaar in Juni kocht ik me een Guzzi V7Classic:



                    Een kleine, lichte moto, ideaal om mee door de files te laveren,
                    zuinig in gebruik (amper 4.5liter /100Km)
                    en zuinig in onderhoudskosten.

                    indien nodig uit te bouwen tot "reis"-moto:



                    48 paardjes in het vooronder = rijbewijs-veilige moto, en toch meer dan krachtig genoeg om in alle dagelijkse verkeersytuaties mee te kunnen.

                    enfin,
                    het is maar een tip

                    Christiaan
                    Fuji Digitaal fototoestel

                    Comment


                    • #25
                      Re: Een moto . . . ik denk er weer aan . . .

                      Als je voor die Hyosung gaat, koop er dan een helm met héél donker vizier bij. Dat zou ik toch toen. Echt een 'wel willen, maar niet kunnen' ding. Alé, dat is wat ik ervan denk.
                      Ik reed vroeger zomer en winter (we hadden maar één auto voor het gezin). Het tussenseizoen is idd het leukst.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Een moto . . . ik denk er weer aan . . .

                        Oorspronkelijk geplaatst door cvcaelen Bekijk bericht
                        48 paardjes in het vooronder = rijbewijs-veilige moto
                        Dat ligt niet aan de moto maar aan uw rechterhand en uw bovenkamer.
                        Met elke moto kunt ge uw rijbewijs kwijtspelen want met eender welke kan je 80 proberen doen in een zone 30.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Een moto . . . ik denk er weer aan . . .

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dat ligt niet aan de moto maar aan uw rechterhand en uw bovenkamer.
                          Met elke moto kunt ge uw rijbewijs kwijtspelen want met eender welke kan je 80 proberen doen in een zone 30.


                          ach, Verseg, je moest eens weten welke discussies er worden gevoerd ivm paardekracht en moto's, het overgrote deel van de mottards is er nog altijd heilig van overtuigd dat je minstens 100Pk moet hebben om vooruit te komen

                          het is inderdaad de bovenkamer ism de rechterpols,
                          na 21jaar motorijden kan ik dat enkel beamen!

                          Christiaan
                          Fuji Digitaal fototoestel

                          Comment


                          • #28
                            Re: Een moto . . . ik denk er weer aan . . .

                            Oorspronkelijk geplaatst door cvcaelen Bekijk bericht
                            ach, Verseg, je moest eens weten welke discussies er worden gevoerd ivm paardekracht en moto's, het overgrote deel van de mottards is er nog altijd heilig van overtuigd dat je minstens 100Pk moet hebben om vooruit te komen

                            het is inderdaad de bovenkamer ism de rechterpols,
                            na 21jaar motorijden kan ik dat enkel beamen!

                            Christiaan
                            Een zwaardere motor heeft meer koppel, en dat is voor ontspannen rijden zeker zo belangrijk als heel veel pk's (dat is ook wat ik zo goed vond aan de Bandit 1200, waarmee ik 132.000km heb gereden, maar die had ook ruim voldoende pk's ).

                            Tegenwoordig is elke motor snel genoeg voor voor het dagelijks verkeer, alleen de motoren met een kleinere cilinderinhoud dan 500cc zijn minder geschikt om lange afstanden op de snelweg te rijden. Ik heb ook nog een Suzuki GSX 600F gehad, en het was geen probleem om daarmee tegen heel hoge snelheden te blijven rijden (toen was er nog wat minder controle op snelheid). Na een jaar stond er al 40.000km op de teller, en in de motorclub voorspelden ze dat die snel versleten zou zijn.
                            Ik heb die pas na 117.000km (17.000, want bij 99.999km ging die terug op 0) ingeruild voor die Bandit 1200... Op die 117.000km heb ik zelfs de accu nog niet moeten vervangen.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Een moto . . . ik denk er weer aan . . .

                              Oorspronkelijk geplaatst door cvcaelen Bekijk bericht
                              je moest eens weten welke discussies er worden gevoerd ivm paardekracht en moto's, het overgrote deel van de mottards is er nog altijd heilig van overtuigd dat je minstens 100Pk moet hebben om vooruit te komen
                              Klopt dat ze daar inderdaad al lang mee bezig zijn maar net zoals er motards zijn die denken dat ze verplicht veel PK's moeten hebben (u heeft blijkbaar M&T gelezen) zijn er vele anderen die denken dat de PK's aan de oorzaak liggen van de meeste ongevallen en zotte toeren.
                              Ik ben er vast van overtuigd dat ik met een moto met veel pk's minder gevaarlijk rij dan velen met een brommerke 50cc en ocharme 3kw.
                              Er zijn mensen die altijd het maximum willen halen uit hun voertuig, dat het nu een moto is met 45PK, een moto met 167PK, een auto met 80PK of een wagen met 250PK ... eender wat die in handen krijgen maakt van hen een gevaar op de baan.
                              Langs de andere kant zijn er mensen die een voertuig met 250PK in handen krijgen en daar deftig mee rijden met respect voor anderen, die zijn dan helemaal niet een gevaar op de baan maar zij zullen boeten voor de fouten van anderen want hen zal men viseren en hun speelgoed willen afpakken of limiteren.
                              Moesten er in Leuven evenveel auto's en moto's door het rood rijden en stoptekens negeren als fietsers, het zou een chaos zijn! En ik denk niet dat aan een fiets veel PK's gebonden is. Gewoon de mentaliteit van de mensen.
                              Twee weken geleden reed ik met de moto op de Tiensesteenweg tegen 70km/u in een zone 70, ik werd rechts op het fietspad ingehaald door een brommerke met een L op!
                              Dan stel ik me de vraag wie de grootste gek is en wie het best zijn rechterhand kan beheren.
                              Gas geven kan iedereen, hard rijden kan iedereen maar veilig rijden en zich beheersen is een héél ander punt en dat doe je niet door PK's te beperken.
                              Je weet ondertussen ook al welke moto ik heb en hoeveel PK's zoiets heeft, ik heb geen enkel probleem om dit onder controle te houden en mij aan de regeltjes te houden. Een verkeersbord niet zien of even onoplettend zijn kan ook mij overkomen, een boete kan ik nooit uitsluiten want iedereen kan dit voor hebben maar je zal mij nooit tegen 250km/u op de snelweg tegenkomen alhoewel dit maar enkele mm's meer aan de gashendel draaien is. Het is spijtig genoeg al jaren een trend dat mensen motards aan gek rijden gaan linken ... er zijn er ja, maar niet iedereen!
                              Straf is dat die dat zich willen buigen over een 100PK-limitering op moto's net diegene zijn dat met auto's rijden van 200PK of meer. In hun gat gebeten als ze eens verliezen of zo?
                              Weet je welke mensen ze daar nog het hardst mee ambeteren? Mensen die een moto kopen met veel PK's, zich op de baan aan alle regeltjes houden maar er zich af en toe eens mee gaan uitleven op circuit! Die mensen verplichten ze dan om twee moto's te kopen, eentje op 100PK en eentje op vol vermogen ... die ze dan met een wagen en aanhanger tot aan het circuit mogen voeren. Gewoon correcte mensen onnodig op kosten jagen!
                              En om het enkel op veiligheid te houden ... eens proberen jij met jouw moto en ik met de mijne, beiden aan 120km/u eens een noodstop maken en zien wie eerst stopt en zonder schuiven! Veel PK's is ook gelinkt aan veel betere remmen en andere veiligheidsvoorzieningen zoals (niet altijd) ABS, tractiecontrole, ... veiligheid is niet alleen gas kunnen geven, af en toe is het ook deftig kunnen kort stoppen.
                              Ik rij 26 jaar met de moto en op al die jaren heb ik stilaan opgebouwd, dit is de moto met het meeste PK's maar ook die met de beste baanhouding en remmen.
                              En die PK's heb ik niet nodig om wheelies te trekken want dit interesseert me niet, met mijn Bandit 1200S had ik daar af en toe ongewild last van maar met deze kan ik ongewild gewoonweg geen wheelies doen.
                              Uiteindelijk ... heb je meer dan 100PK nodig? Neen, niet echt maar er is ook niets fout om het te hebben ... de fout is er alleen als je het gaat misbruiken!
                              Volgende zomer nodig ik u eens uit een ritje te volgen in het Limburgse, je zal versteld staan hoeveel chopperkes er moeten tonen dat ze u met uw sportieve moto kunnen inhalen gewoon om te laten zien dat ze het kunnen. Ja, wachten tot volgende zomer want nu komen die mannen niet meer buiten want het is te koud in t-shirt en short.
                              Motorrijden is genieten en ik geniet liever lang dan kortstondig en voor een hele hoop miserie te staan, ieder zijn ding natuurlijk.

                              Let op, deze reactie is niet op u bedoeld hé en ik wil zeker niet zeggen dat moto a of b (of die van u) slecht is, het is een algemene idee.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Een moto . . . ik denk er weer aan . . .

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Let op, deze reactie is niet op u bedoeld hé en ik wil zeker niet zeggen dat moto a of b (of die van u) slecht is, het is een algemene idee.
                                kort samengevat: het zijn altijd de goei die het met de slechte moeten bekopen

                                tot op de Herfstrit in Hamme?

                                Christiaan
                                Fuji Digitaal fototoestel

                                Comment

                                Working...
                                X