Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows Vista SP2 - frustratie ! bijkomende vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows Vista SP2 - frustratie ! bijkomende vraag

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    Het is de moment die iMAC wordt nu snel ietsje goedkoper want vandaag is de nieuwe gelanceerd.
    Tenzij je liever de nieuwe wilt natuurlijk. Nu 21,5 inch en met 4Gb voor 1100 Euro. De grotere broer met 27 Inch begint vanaf zo'n 1500.
    Weet ge wat mij echt zou aanstaan, een keertje zou willen Dirk?
    Zo'n iMac een maand op proef.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Re: Windows Vista SP2 - frustratie !!! exit Windows

Het zal voldoende goed draaien maar 24 inch is wel een kanjer van een scherm.
      Och, dat hoe je dat bekijkt. Heb hier een 26" en de eerste dagen lijkt dit groot, nu is dat gewoon.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Het is de moment die iMAC wordt nu snel ietsje goedkoper want vandaag is de nieuwe gelanceerd.
        Tenzij je liever de nieuwe wilt natuurlijk. Nu 21,5 inch en met 4Gb voor 1100 Euro. De grotere broer met 27 Inch begint vanaf zo'n 1500.
        Inderdaad, heb ook gezien dat de nieuwe iMac uit is. Mooi beestje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Weet ge wat mij echt zou aanstaan, een keertje zou willen Dirk?
          Zo'n iMac een maand op proef.
          Kan ik begrijpen ik heb ook veel te lang getwijfeld om het te doen. Maar zoals je al in je andere draad schrijft met zever met zeven. Dat was ik dus grondig beu, dat je af en toe uren moet experimenteren en proberen om doodgewone dingen aan het werken te krijgen. Onlangs nog voor gehad met een netwerk schijf van Lacie. Op de Mac klaar in een kwartiertje. Dan een XP machine, meer dan 1 uur zitten knoeien en werkt nog niet perfect (vergeet userid en paswoord). Daarna een Vista machine, nu pas 3 dagen later aan de praat gekregen. Heb ondertussen mijn router moeten aanpassen en en en....

Het is ook even een aanpassing want sommige dingen werken anders. Je moet het even gewoon worden. Maar het gaat snel. Je moet uiteraard sommige Windows gebruiken afleren omdat die niet meer werken. En een paar dingen zijn slechter. Eigenlijk is het dat MS die dingen van Apple overgenomen heeft en verbeterd. Maar dat zijn eigenlijk details. De stabiliteit en betrouwbaarheid merk je alle dagen en dat is mij veel meer waard dan sommige toeters en bellen die er nu niet zijn. Een voorbeeldje een window kan je op een Mac alleen via de rechteronderkant vergroten of verkleinen. Soms is het handiger als het ook via de andere hoeken kan en zelfs via de zijkanten. Maar anderzijds heb ik op Windows ook vaak dat het verkeerde dialoog venster wordt aangepast. Tja wat is er nu beter, het is gewoon net iets anders.

Ik stoor me nu elke dag harder aan een aantal dingen op een Windows systeem. Mijn iMac start op in 4 seconden en een shutdown kan ook in 4 seconden. Als ik mijn laptop van het werk (die 3 weken oud is) opstart of afsluit dan zijn het wel ettelijke minuten. Zelfs een hibernate duurt langer dan shutdown op een Mac.

Maar goed Lieven Lens verkoopt er eentje 2de hands. Misschien een idee om het eens te proberen. Je moet die achteraf voor een redelijke prijs moeten kunnen doorverkopen voor het geval het toch niet bevalt.

Wat ik ook kan vertellen dat mijn vrouw nooit haar Emails wou lezen op mijn Windows machine. En nu doet ze het wel, en ze gebruikt Facebook en Netlog en ze post zelf foto's zonder dat ik het moet uitleggen. Het werkt net iets intuïtiever.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik stoor me nu elke dag harder aan een aantal dingen op een Windows systeem. Mijn iMac start op in 4 seconden en een shutdown kan ook in 4 seconden. Als ik mijn laptop van het werk (die 3 weken oud is) opstart of afsluit dan zijn het wel ettelijke minuten. Zelfs een hibernate duurt langer dan shutdown op een Mac.
            Hier kan ik over meepraten ! M'n Vista laptop (die nog geen 2 jaar is) opstarten duurt een eeuwigheid. Ik kan ondertussen de hond eten geven, een senseo koffietje maken, een boterhammetje smeren ... en dan zou het kunnen dat hij al volledig opgestart is
            En ik zet er absoluut geen ditjes en datjes op hoor. Ik heb altijd geprobeerd m'n laptop zo "clean" mogelijk te houden.

Comment

tja ik zou zeggen stap over op windows 7
              of kies ububtu ubuntu is altijd beter dan windows en ubuntu is gratis link naar ubuntu site
              Ubuntu is the modern, open source operating system on Linux for the enterprise server, desktop, cloud, and IoT.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                tja ik zou zeggen stap over op windows 7
                of kies ububtu ubuntu is altijd beter dan windows en ubuntu is gratis link naar ubuntu site
                www.ubuntu.com
                Ben niet overtuigd.
                Windows 7 zal het probleem van Windows niet oplossen. Het moet nog steeds redelijk compatible zijn met het DOS verleden. En sommige dingen van Windows zitten zo in elkaar omdat dit net de filosofie van MS is. Start eens een verkenner op met een aantal netwerk shares gekoppeld en je verbinding met het netwerk is even down. Ik maak dit regelmatig mee omdat ik vaak in Afrika werk. Je kan gewoon niet meer aan je lokale disks aan omdat Windows eerst koppig info wilt krijgen van al die andere verbonden schijven. Dat is gewoon een cruciale denkfout bij MS. Of het feit dat programma's allemaal DLL's in dezelfde folder sharen, herbruiken en aanpassen. Met als gevolg dat de installatie van 1 prog, een ander om zeep kan helpen. Die denkpistes die verkeerd zijn hebben ze met 7 niet overboord gegooid, dat geloof ik echt niet.

Die Linux varianten worden misschien meer volwassen. Maar het grote voordeel van MAC OS is nu net dat je niet wekelijks fora moet afschuimen om uit te zoeken hoe nu iets werkt. Je moet niet technische aangelegd zijn, je gebruikt dat ding met jouw eigen mensen logica. Voor Linux moet de beheerder nog steeds wel degelijk iets van techniek kennen hé. En ik wil niet meer mijn tijd doorbrengen om mijn vrouw en kinderen online te kunnen houden. En kan je PS al onder Linux draaien? Of brengen Canon en Nikon hun SW uit ervoor? Dat maakt niet dat dit OS slecht is, verre van maar het heeft nog niet het gebruiksgemak van een Mac.

Ik geef nog een voorbeeld, mijn vrouw trekt zelf foto's en wil die af en toe online zetten op facebook.

Windows logica:
                - Start verkenner op
                - Blader door uw folder structuur totdat je de juiste locatie hebt gevonden
                - Creëer een nieuwe folder
                - Geef die een naam
                - Hopelijk komt de verkenner met de foto's van camera/kaart automatisch (anders zoek ernaar)
                - Selecteer de foto's
                - kopieer naar de net aangemaakte folder
                - Maak een extra folder voor bewerkte foto's
                - Start programma op om foto's te bewerken
                - Ga via dat programma naar de folder die je net aangemaakt had
                - Bewerk foto's
                - Vergeet niet save-as te kiezen anders zijn je originelen weg
                - Vergeet niet de foto's te resizen naar een formaat dat Facebook aanvaard
                - Open een browser
                - Surf naar Facebook
                - Ga naar je foto's
                - Maak een nieuw album
                - Geef dat album een naam
                - Kies voor uploaden
                - Selecteer de gewenste foto's
                - Bevestig dat je ze wenst up te loaden
                - Wacht tot dat uploaden klaar is
                - Sluit het upload venster
                - Kies in Facebook voor aanpassen van de foto's
                - Geef foto's een beschrijving
                - Bevestig dat je klaar bent met beschrijven van de foto's
                - Kies voor taggen van de foto's
                - Pas het tag vierkantje aan naar de gewenste grootte
                - Versleep het vierkantje naar de juiste positie
                - type de naam van de persoon
                - Bevestig dat taggen compleet is
                - Bevestig dat je klaar bent met aanpassen
                ...

Mac OS:
                - Disk van camera/kaartje verschijnt op vaste plaats op het scherm
                - Selecteer de foto's
                - Sleep naar iPhoto in uw dock
                - Geef de gebeurtenis een naam
                - Klik op een foto om die te bewerken
                - Geef een beschrijving aan de foto
                - Tag mensen (het vierkantje staat in 90% al juist)
                - 40/50% van de personen worden herkend je moet alleen maar de naam aanvaarden
                - Selecteer de foto's die je op Facebook wilt hebben
                - Kies publiceer
                - De tijd die nodig is om de foto's te uploaden gebruik je voor iets anders

Extra voordeel ook de beschrijving en de tags van je foto's staan ook op je Mac en niet alleen op Facebook. En elke aanpassing op je Mac wordt automatisch aangepast op Facebook.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

En elke aanpassing op je Mac wordt automatisch aangepast op Facebook.
                  Ik weet niet of iedereen hier zo gelukkig mee is... Tot hoever heb je nog zelf controle dan over je eigen gegevens?

Ik ben er in ieder geval niet voor te vinden om alle informatie die ik bij foto's plaats ook openbaar te maken op het internet hoor. Bij sommige mensen kan ik nu al exact nagaan waar ze de voorbije maand op welk ogenblik van de dag geweest zijn... Denk maar aan Facebook, Twitter, Flickr, MSN, foto-sites met Exif liefst nog met geo-tags, youtube, ...

En toch vinden vele van deze mensen het raar als een bedrijf iets teveel van hun persoonlijke gegevens kent...
                  - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
                    Ik weet niet of iedereen hier zo gelukkig mee is... Tot hoever heb je nog zelf controle dan over je eigen gegevens?

Ik ben er in ieder geval niet voor te vinden om alle informatie die ik bij foto's plaats ook openbaar te maken op het internet hoor. Bij sommige mensen kan ik nu al exact nagaan waar ze de voorbije maand op welk ogenblik van de dag geweest zijn... Denk maar aan Facebook, Twitter, Flickr, MSN, foto-sites met Exif liefst nog met geo-tags, youtube, ...

En toch vinden vele van deze mensen het raar als een bedrijf iets teveel van hun persoonlijke gegevens kent...
                    Ik begrijp niet waar jij een nadeel ziet voor de Mac.
                    Als die mensen Windows gebruiken zetten ze die foto's toch ook online?
                    Ook in iPhoto bepaal je zelf welke je online zet en welke niet, en je kan het uiteraard ook duidelijk zien.
                    En in een Windows folder kan je toch geen extra info bij de foto's zetten? Dus kan er ook geen voordeel zijn omdat niet te automatisch op to date te houden.

Trouwens als je zo paranoia bent dan heb je net een reden om Windows buiten te gooien. Geen ander OS dat zoveel virussen, trojans, malware heeft. En MS verzameld meer info over je dan je lief is.
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik had het enkel over het automatisch aanpassen van je extra gegevens in iPhoto op Facebook.

Voor een aantal mensen zal dat een voordeel zijn, ik heb het liever meer in de hand en vind zo'n dingen overbodig...

Wat dat paranoia zijn betreft: zo erg is het niet hoor, maar ik doe gewoon niet mee aan dingen als Facebook en dergelijke... Zowel uit principe als wegens geen interesse in zo'n dingen. En ik heb in heel mijn Windows-ervaring nog nooit last gehad met een virus of dergelijke. En spyware heb je vaak zelf in de hand. Als je deftige research doet naar de tooltjes die je installeert, dan kan je al veel voorkomen. (en ik kan zeggen dat mijn pc's redelijk vol staan met progs en tooltjes voor allerhande zaken)
                      - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Ben niet overtuigd.
                        Windows 7 zal het probleem van Windows niet oplossen. Het moet nog steeds redelijk compatible zijn met het DOS verleden. En sommige dingen van Windows zitten zo in elkaar omdat dit net de filosofie van MS is. Start eens een verkenner op met een aantal netwerk shares gekoppeld en je verbinding met het netwerk is even down. Ik maak dit regelmatig mee omdat ik vaak in Afrika werk. Je kan gewoon niet meer aan je lokale disks aan omdat Windows eerst koppig info wilt krijgen van al die andere verbonden schijven. Dat is gewoon een cruciale denkfout bij MS. Of het feit dat programma's allemaal DLL's in dezelfde folder sharen, herbruiken en aanpassen. Met als gevolg dat de installatie van 1 prog, een ander om zeep kan helpen. Die denkpistes die verkeerd zijn hebben ze met 7 niet overboord gegooid, dat geloof ik echt niet.

Ben jij niet blijven hangen bij Windows 98? Want sindsdien zit er enkel maar een uitgeklede DOS module in het OS en is het OS niet meer DOS based.
                        Vertel me dus eens op welk vlak het OS DOS-compatible moet zijn?

Dat van je networkshares en network down kan inderdaad vervelend zijn, al dacht ik dat dat probleem ondertussen ook al van de kaart is sinds wat SP's van XP, Vista.
                        Ik heb verschillende netwerkmappings van bij verschillende klanten en ervaar eigenlijk nooit time outs.
                        In Windows 7 zit dan ook nog eens de NLA (Network Location Awareness) die per IP-subnet bijhoudt wat je settings zijn.
                        Wat die dll's betreft is dat eigenlijk de fout van de programmamakers he. Normaliter wordt in eerste instantie de nodige dll uit de programmadirectory gehaald. Indien die daar niet staat worden de systeemvariabelen aangesproken.

PS: Vind je nu echt dat die Mac-Facebooklink een toegevoegde waarde heeft?
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Ben jij niet blijven hangen bij Windows 98? Want sindsdien zit er enkel maar een uitgeklede DOS module in het OS en is het OS niet meer DOS based.
                          Vertel me dus eens op welk vlak het OS DOS-compatible moet zijn?
                          Uitgekleed en niet meer bij naam genoemd, maar het is er nog. Wat ik eigenlijk wou zeggen is dat hopelijk 7 heel wat verbeteringen brengt. Maar MS moet nu eenmaal met het verleden rekening houden. Als het DOS verleden niet meer de parten speelt, dan zal het wel een XP of Vista verleden zijn. Zu kunnen nu eenmaal niet helemaal breken met het verleden. En Vista ging ook alle problemen oplossen. En volgens sommigen is dat het meest stabiele versie die ze ooit hebben gehad. Voor mij persoonlijk de slechtste ooit. Maar voor een desktop kon je geen downgrade naar XP verkrijgen.

Dat van je networkshares en network down kan inderdaad vervelend zijn, al dacht ik dat dat probleem ondertussen ook al van de kaart is sinds wat SP's van XP, Vista.
                          Ik heb verschillende netwerkmappings van bij verschillende klanten en ervaar eigenlijk nooit time outs.
                          In Windows 7 zit dan ook nog eens de NLA (Network Location Awareness) die per IP-subnet bijhoudt wat je settings zijn.
                          Ik krijg wekelijks updates van het werk, en het probleem is er nog steeds.
                          Ander voorbeeld ook mijn Vista systeem bevat alle updates en een netwerk shijf hier thuis kreeg ik alleen aangesloten als ik de schijf een vast IP adres gaf. Dus opgelost hebben ze hun netwerk perikelen niet. Mijn XP machine kon eraan via DHCP, totdat je de schijf afzet en heropstart. Want intern wordt de logische naam blijkbaar toch nog naar een vast IP-adres omgezet. Vista kon dat laatste echter ook niet. Dus ik geloof de hype niet dat 7 die dingen echt gaat oplossen.

Wat die dll's betreft is dat eigenlijk de fout van de programmamakers he. Normaliter wordt in eerste instantie de nodige dll uit de programmadirectory gehaald. Indien die daar niet staat worden de systeemvariabelen aangesproken.
                          Klopt als het installeren of de-installeren van een programma de andere om zeep helpt ligt dat waarschijnlijk aan die programma maker die een slechte installatie meegeeft. Maar het blijft een eigenschap van de filosofie van het OS. Een OS dat dergelijke dingen niet toelaat is beter hé.

Ja 300% zeker. Met een Windows systeem moet je acties doen op een PC die uiteindelijk het resultaat leveren dat je wenst. Je moet explorer opstarten, een folder aanmaken, de browser opstarten....
                          Met Mac en iPhoto zeg je wat je wenst te bereiken en de software doet het voor je. Je selecteert foto's en je vraagt om die te publiceren. De SW zal aanloggen voor je, zal de foto's voor jou verkleinen. Zal die uploaden....

Mijn vrouw is computer analfabeet en snapt al dat gedoe niet. Waarom moet ik nu weer een nieuwe folder maken? En wat is dat nu juist weer? Ik moest het keer op keer opnieuw uitleggen. Een maand later was ze het vergeten omdat het voor haar niet logisch genoeg was. Sinds ik er een Mac bijkocht is haar computer gebruik minstens vertienvoudigt. Ik denk eraan om een 2de Mac aan te schaffen, want ze bezet de mijne nu teveel.

Ik ben computer ingenieur en had nooit last met de manier van werken op Windows. Ik kocht die Mac eigenlijk alleen voor de stabiliteit en hoop om minder uren aan die PC te zitten prutsen. Maar ik kan de manier van werken echt wel appreciëren, volgens mij is het gewoon beter en logischer. De 2 andere thuis PC's zullen ooit upgraden naar een Mac.
                          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik snap nu pas wat je echt bedoeld
                            Nee natuurlijk is dat niet echt belangrijk, voor deze link ga je geen Windows PC omruilen naar een Mac. Ik gaf dit maar aan als voorbeeld van werken op een Mac. Het ging om de manier van werken en niet om de Facebook link. Ik had misschien beter een ander voorbeeld gebruikt.
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                            X