Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opkopers en huissleutels meegeven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opkopers en huissleutels meegeven

sloten veranderen gaat niet meteen nodig zijn vermits we de verkopers kennen en ons hier geen zorgen over moeten maken.

Zal dus inderdaad afspraak maken zijn met de man op een tijdstip dat wij daar kunnen zijn (zoals vanavond al)
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

ik weet dat er straffe toeren gebeuren
      wou je alleen maar zeggen dat bij een betrouwbare firma alles klopt
      wij maken soms hele huizen leeg voor mensen die in het buiteland wonen
      't zou nog schoon zijn dat wij ons niet aan de afspraken houden
      wij leven een huis af bezemschoon.....

en voorkomen is beter dan genezen , kan ik meer dan inkomen....
      maar niet iedereen over dezelfde kam scheren hé

groetjes aline
      groetjes aline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
        wij maken soms hele huizen leeg voor mensen die in het buitenland wonen

groetjes aline
        Probleem is altijd: wie is betrouwbaar.
        Zo'n dingen gelijk hier doet een particulier niet elke week.

Doet me denken aan sommige kookboeken
        "koop een goei kip".... bij de betere slager & beenhouwer enz.
        Wie is die betere slager & beenhouwer?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

lambocar , voor de oplevering kregen we een bericht de sleutels te komen ophalen samen met de bouwheer bij de slotenmaker , scheelt een slok op een borrel want we hebben geen dubbele kosten gemaakt maar dat ter zijde .
          Zou er persoonlijk liever bij zijn als ze het huis komen leegmaken , dan hou je een oogje in het zeil , een goede opkoper kent al de plaatsjes waar eventueel geld verborgen ligt ,ge kunt er met andere woorden nog iets van leren .Ook wat verhuisen van meubelen betreft ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            dat is hier het geval... we hebben daar geen probleem van gemaakt om dat in de akte op te nemen...

Aline55 : de notaris heeft ons gewoon gewaarschuwd omdat hij al menig "straffe" dingen gehoord heeft... Daarmee...
            Dan moet je nakomen wat in akte vermeld staat. Is er niks vermeld hoe de overdracht van die inboedel moet gebeuren, lees het aandachtig door, anders notaris even bellen en vragen kost je niks(tja tel kost)
            Die notaris kan je straffe dingen vertellen zoveel die wil, hij moet je met raad en daad bij staan ivm de akte, kost hem evenveel moeite.
            Dit zegt meer over de notaris dan de opkoper, van horen zeggen hoort men veel
            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Dan nog zal de opkoper met jou moeten afspreken om toegang te krijgen tot jouw eigendom.

Mvg.
            Robert
            lees opmerking hierboven
            My favo; David Lachapelle

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Probleem is altijd: wie is betrouwbaar ?
              ikke.
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                ikke.
                Heb ik nooit aan getwijfeld Jan.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belsion Bekijk bericht
                  lees opmerking hierboven
                  Ik heb nergens gezegd dat je de afspraak niet moet nakomen. Maar iemand zomaar de sleutels geven zodat hij toegang krijgt tot mijn eigendom? No way!

Mvg.
                  Robert
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Het is wel risico-aanvaarding wanneer je de sleutel aan hem geeft. Stel dat je huis afbrandt, dan zit je wel dan met gebakken peren, want er heeft reeds een eigendomsoverdracht plaats gevonden.

Je kan met de 3de afspreken dat jij erbij zal zijn wanneer ze die spullen gaan halen. Geen sleutel afgeven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
                      wij maken soms hele huizen leeg voor mensen die in het buiteland wonen

groetjes aline
                      ik scheer zeker niet iedereen over dezelfde kam Aline
                      Het is maar dat we zelf de opkoper niet gecontacteerd hebben, de verkoper deed dit omdat het haar spullen nog waren. Vandaar toch wat argwaan omdat we die man van haar noch pluim kennen

Oorspronkelijk geplaatst door belsion Bekijk bericht
                      Dan moet je nakomen wat in akte vermeld staat. Is er niks vermeld hoe de overdracht van die inboedel moet gebeuren, lees het aandachtig door, anders notaris even bellen en vragen kost je niks(tja tel kost)
                      Die notaris kan je straffe dingen vertellen zoveel die wil, hij moet je met raad en daad bij staan ivm de akte, kost hem evenveel moeite.
                      Dit zegt meer over de notaris dan de opkoper, van horen zeggen hoort men veel

lees opmerking hierboven
                      In de akte staat enkel dat de verkoper na oplevering van de sleutels nog 2 weken de tijd heeft om het boeltje leeg te maken. De manier waarop staat daar niet beschreven en daar staat uiteraard niet beschreven dat wij aan een eventuele opkoper zomaar onze sleutel moeten meegeven he...

De notaris gaf ons raad over hoe je best omging met opkopers (allez, hij deelde ons zijn ervaringen)

In alle geval, ik heb gisteren de opkoper ontmoet aan ons huis... Hij weet wat hij moet/mag meenemen en wat hij moet laten staan.

Gezien mijn vrouw thuis is, gaat hij haar bellen een uurtje op voorhand als hij naar het huis gaat zodat mijn vrouw hem binnen kan laten om alles op te laden. Hij maakte er ook helemaal geen probleem van dat hij geen sleutel meekreeg (nog maar logisch eigenlijk).

Probleem is dus opgelost Tegen vrijdag is het huis leeg en kunnen we echt helemaal beginnen verven/behangen en doen want zondag willen we daar de doop van onze kleine vieren

Bedankt iedereen voor de replies!
                      Nieuwe site

Comment

Je kent de verkoper, dus ken je ook de opkoper, en dus zie ik het probleem niet direct, maar uit het recent verleden, en ik praat uit de praktijk, kan ik bevestigen dat niet elke opkoper betrouwbaar is. Sommigen van hen zijn sjacheraars, die naast tweedehandsspullen, ook gestolen waar aanbieden.
                        Ik kan uit het verdere verleden, en eveneens uit de praktijk, zeggen dat er wel betrouwbare opkopers zijn, en waarschijnlijk meer dan niet betrouwbare.

Wijsheid gebiedt me toch te zeggen, dat spijts dat je de vorige bewoner kent, het wenselijk is om nieuwe sloten te steken. Ik geef even een voorbeeldje...
                        Ik heb 5 gelijksluitende veiligheidssloten, die geleverd werden met 15 sleutels. Ik heb vier sleutels uitgedeeld aan mensen, die hier occasioneel komen, wanneer ik met vakantie ben, of om mijn alarm te deactiveren, mochten wij zelf niet bereikbaar zijn. Wat als ik deze mensen vergeet de sleutel terug te vragen... Zijn het allemaal potentiële daders voor diefstal met valse sleutels, of gaat het dan steeds de boedelkoper geweest zijn ?

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                          Je kent de verkoper, dus ken je ook de opkoper
                          ermh... hoezo?
                          Nieuwe site

Comment

Sleutels en sloten, allemaal gemakkelijk op te lossen, en tenslotte, als ze er in willen zijn, dan komen ze er toch in.

Om andere zaken zou ik mij meer zorgen maken, en zorgen dat ik er bij ben, toevallig ken ik hier iemand die een paar maanden geleden een mooi huisje heeft gekocht, toen ze het huis kocht, waren alle meubels en inboedel nog aanwezig, en het huis was nog geen zes maand geleden volledig heropgedaan, dus alle binnendeuren en muren, de kinderen van de vorige eigenaar hadden ook een opkoper aangesteld, nadat deze alles hadden weggehaald, was er redelijk zware schade aan twee masieve eiken binnendeuren door haperen bij het buitenbrengen van de inboedel, alsook schade aan een muur zodat die mensen deze kunnen laten herstellen, probleem is nu wel, dat ze daar met twee zijn geweest, de opkoper, en van het kringloopcenter, en dat zonder dat daar iemand bij was, nu weet natuurlijk niemand van iets.

Geraamd gezamelijk kostenplaatje herstel deuren en muur ongeveer 2.000€

Comment

Probleem is dus opgelost Tegen vrijdag is het huis leeg en kunnen we echt helemaal beginnen verven/behangen en doen want zondag willen we daar de doop van onze kleine vieren
                              allé nog veel plezier met de woonst en met den doop
                              My favo; David Lachapelle

Comment

ik maak me geen zorgen dat hij nu iets meeneemt wat niet mag want het enige dat NIET meemoet zijn een houtkachel en de gordijnen.

Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen dat hij dan zomaar een duplicaat kan maken en later als we effectief verhuisd zijn, eens op bezoek komt...

Ik ben misschien TE argwanend maar misschien maar goed?

Bedankt alvast voor de reacties
                                Zet de spullen op straat met een zeil er over.
                                Nooit de sleutel afgeven: vergeet niet dat als ooit een diefstal in de woning gebeurd door insluiping en er geen inbraaksporen zijn de verzekering niet uitbetaald.
                                Het beste is bij overname van een woning de sloten te vervangen: er kunnen overal nog kopiesleutels in bezit zijn.
                                Last edited by Binnenuit; 6 oktober 2009, 10:30.

Comment

Working...
                                X