Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SSD is de nabije toekomst

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SSD is de nabije toekomst

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    eh, hoe wordt MS beter van die hotmail hack?

MS is zoveel meer dan Hotmail of Windows.

Net zoals Philips zoveel meer is dan gloeilampen of stofzuigers.

Je gaat veel te kort door de bocht Theo.
    Natuurlijk is MS meer dan Hotmail.
    De ganse groep "Aces" hebben ze aan de deur gezet plus nog
    eens 5000 personeelsleden in de afgelopen tijd en dat is ook Microsoft.

Maar ok, ik wijk af.

Duizenden gebruikers hebben zich laten vangen door een "product" van MS.
    Terwijl ze beter een gewoon e-mailadres hadden gebruikt via hun provider.

Ik hoorde straks dat er gebruik werd gemaakt van "phishing".
    Daarom kan ik ook geen compassie hebben met die gebruikers.
    Of toch?
    En hoe komen die hackers aan al die adressen?

Ik heb intussen links en rechts een gevraagd aan kennissen waarom ze hotmail
    gebruiken. Antwoord: "'t Is gemakkelijk".
    Weet ge, om aan lang verhaal kort te maken: ik wist niet dat er zoveel
    dommeriken rondlopen

Yahoo-adressen hebben die hackers ook misbruikt.

Ik kon er nog meer over kwijt maar ik heb nu echt geen goesting meer
    Er zijn mensen die nooit willen leren.
    Dat iedereen zijn plan maar trekt hee
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Natuurlijk is MS meer dan Hotmail.
      De ganse groep "Aces" hebben ze aan de deur gezet plus nog
      eens 5000 personeelsleden in de afgelopen tijd en dat is ook Microsoft.

Maar ok, ik wijk af.

Duizenden gebruikers hebben zich laten vangen door een "product" van MS.
      Terwijl ze beter een gewoon e-mailadres hadden gebruikt via hun provider.

Ik hoorde straks dat er gebruik werd gemaakt van "phishing".
      Daarom kan ik ook geen compassie hebben met die gebruikers.
      Of toch?
      En hoe komen die hackers aan al die adressen?

gebruiken. Antwoord: "'t Is gemakkelijk".
      Weet ge, om aan lang verhaal kort te maken: ik wist niet dat er zoveel
      dommeriken rondlopen

Yahoo-adressen hebben die hackers ook misbruikt.

Ik kon er nog meer over kwijt maar ik heb nu echt geen goesting meer
      Er zijn mensen die nooit willen leren.
      Dat iedereen zijn plan maar trekt hee
      En alweer veel te kort door de bocht..

Telenet en Belgacom zouden ook zo gehackt kunnen worden. Bij phising is de gebruiker de zwakste schakel, niet Microsoft.

Weet je, in hun vorig OS (Vista) hebben ze gebruikers proberen te beschermen tegen zichzelf. Gevolg, iedereen klaagde over UAC en het miste zijn doel doordat iedereen toch achteloos op ja klikte of heel het spel gewoonweg uitschakelde.
      In Windows 7 zit UAC er ook nog in, maar is het iets verfijnder uitgewerkt en minder 'annoying' maar toch...toch is het even zwak als de zwakste schakel en die is... net als in het Vista verhaal inderdaad.. opnieuw de gebruiker.

Nu ja, alle redenen zijn goed om MS te bashen he. Ik verwacht trouwens, nu Mac populairder en populairder aan het worden is, binnenkort de eerste serieuze virussen voor Macs. Ook al zijn ze ferm beveiligd, je hebt nog steeds de 'pebcak'
      Eens zien wat dan de gevolgen zullen zijn.. want het is algemeen aanvaard dat je als Mac-gebruiker toch geen a-virus nodig hebt.

Just my 2 cents..
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        En alweer veel te kort door de bocht..

Telenet en Belgacom zouden ook zo gehackt kunnen worden. Bij phising is de gebruiker de zwakste schakel, niet Microsoft.

Weet je, in hun vorig OS (Vista) hebben ze gebruikers proberen te beschermen tegen zichzelf. Gevolg, iedereen klaagde over UAC en het miste zijn doel doordat iedereen toch achteloos op ja klikte of heel het spel gewoonweg uitschakelde.
        In Windows 7 zit UAC er ook nog in, maar is het iets verfijnder uitgewerkt en minder 'annoying' maar toch...toch is het even zwak als de zwakste schakel en die is... net als in het Vista verhaal inderdaad.. opnieuw de gebruiker.

Nu ja, alle redenen zijn goed om MS te bashen he. Ik verwacht trouwens, nu Mac populairder en populairder aan het worden is, binnenkort de eerste serieuze virussen voor Macs. Ook al zijn ze ferm beveiligd, je hebt nog steeds de 'pebcak'
        Eens zien wat dan de gevolgen zullen zijn.. want het is algemeen aanvaard dat je als Mac-gebruiker toch geen a-virus nodig hebt.

Just my 2 cents..
        Als Linux alles draaide wat ik zou willen dan was mijn keuze snel gemaakt kameraad
        Die hoop heb ik opgegeven.

Maar ik ben zelf zeer content van Windows 7 tot dus ver.
        Vista was log en over die UAC heb ik zelf nooit geklaagd.

Was voor mij de 1ste keer dat ik Windows 7, 64 bit getest heb.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Het is idd. de fout van hackers VerSeg.
          Toch is het Microsoft die zijn "prullen" maar moet veiliger maken.
          De dag dat ze mijn BMW pikken zal ik zeggen dat ze in Duitsland prullen maken, de dag dat ze mijn Philips TV pikken zal ik in Holland zeggen dat ze prullen maken, de dag dat ze mijn PC pikken zal ik zeggen dat ze in Taiwan prullen maken, de dag dat ze mijn geld pikken zal ik zeggen dat de Nationale Bank prullen uitgeeft.
          Ah ja ... als dat allemaal veilig genoeg is dan kan dat niet gepikt worden hé.
          Als ze de GB overvallen is dat natuurlijk de fout van de architect.

gebruiken.
          Daar zijn verschillende redenen toe Theo ...
          De meesten om anoniem te kunnen werken met een fake-naam, dat ze bij hun eigen provider ook een alias valse.naam@provider.be kunnen aanmaken vergeten ze of ze hebben schrik dat de provider gaat klagen.
          Sommigen doen het ook om geen spam op hun echte mailbox te krijgen, een tweede mailbox dus om wat rond te delen ... daar is dan ook niets mis mee.

En dat ze die kunnen hacken ... ja, dat kan overal Theo en dus ook bij uw provider, bij een of ander hosting ... gewoon overal. Waarom ben jij klant in kantoor xyz van bank 123? Er zijn toch al kantoren van die bank overvallen?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            De dag dat ze mijn BMW pikken zal ik zeggen dat ze in Duitsland prullen maken, de dag dat ze mijn Philips TV pikken zal ik in Holland zeggen dat ze prullen maken, de dag dat ze mijn PC pikken zal ik zeggen dat ze in Taiwan prullen maken, de dag dat ze mijn geld pikken zal ik zeggen dat de Nationale Bank prullen uitgeeft.
            Ah ja ... als dat allemaal veilig genoeg is dan kan dat niet gepikt worden hé.
            Als ze de GB overvallen is dat natuurlijk de fout van de architect.
            Goeie collega VerSeg en met alles respect, DAT beweer ik toch niet.
            En dit klopt toch ook niet.

Internet is niet veilig en Windows is dat ook niet.
            Hoe kunnen die hackers aan al die adressen geraken?

Een paar jaar terug, tijdens hevige sneeuwval stort het dak in van een sporthal
            ergens in Duitsland.
            Achteraf bleek dat er fouten waren of al schade was in de dakconstructie en sommige
            balken. ALS men onderhoud had gedaan en de boel regelmatig had nagekeken
            had men dit kunnen voorkomen.
            Het mooie was dat men dit allemaal wist maar er werd niks aan gedaan.
            Is dat nu de fout van die sneeuw geweest??
            Denk het niet he.

Daar zijn verschillende redenen toe Theo ...
            De meesten om anoniem te kunnen werken met een fake-naam, dat ze bij hun eigen provider ook een alias valse.naam@provider.be kunnen aanmaken vergeten ze of ze hebben schrik dat de provider gaat klagen.
            Sommigen doen het ook om geen spam op hun echte mailbox te krijgen, een tweede mailbox dus om wat rond te delen ... daar is dan ook niets mis mee.
            Ok dat weet ik ook al en dat begrijp ik.

En dat ze die kunnen hacken ... ja, dat kan overal Theo en dus ook bij uw provider, bij een of ander hosting ... gewoon overal.
            Waarom ben jij klant in kantoor xyz van bank 123? Er zijn toch al kantoren van die bank overvallen?
            Ik zei al dat ik bij Windows Live mij niet alleen voelde....
            Je hebt dat niet 100% in eigen handen.
            Bij een normaal e-mailadres heb ik wel de indruk dat ik het beter in handen heb.
            En van spam heb ik echt weinig last.

Ik ben klant bij Telenet en ik heb totaal geen klagen.
            Soms is het leven zo saai bij Telenet dat ik (soms) wil dat ik ook ene keer iets
            mag beleven Maar daar betaal ik Telenet niet voor he.

Vanaf mijn 22ste ben ik al klant bij KBC.
            En vanaf mijn geboorte was dat bij de ALSK en dat begon met 100 frank
            Af en toe met die mensen gaan praten of ingegaan op hun uitnodigingen.
            Het enige wat die willen is mijn geld besteden... maar dat bepaal ik dus liever
            zelf en op welk moment ook nog
            De KBC heeft ooit mensen geklxxt met beleggingen die 200% zeker waren.
            Kon niks gebeuren met uw kapitaal.... tot Jan Van Rompaey een paar gedupeerde
            voor de camera bracht en dat was voor mij een "renaissance"....
            Neemt niet weg dat ik een zeer goede band heb met het personeel van de KBC.
            Zelfs als ik ziek ben word ik THUIS geholpen.
            Allemaal OT hee
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

......via het internet.

Adressen via hotmail.com heb ik altijd NEST gevonden VerSeg.
              Gebruikers die internet hebben, waarom gebruiken die niet een
              gewoon e-mailadres via hun provider?
              .....

EN de gebruikers moeten ook beter opletten....
              waarom wij hier hotmail en live gebruiken? Puur uit miserie...
              Als Scarlet klant heb je toch recht op mailboxen? Klopt , maar als die nu eens zouden werken... De helft van de tijd is je mailbox niet beschikbaar, wordt hij niet geupdated en het meeste spam krijgen we daar Hoewel dit adres nooit gebruikt werd voor iets anders anders dan werk-familie communicatie! Sinds Scarlet bij Belgacom hoort is het nog erger geworden. Dringend op zoek naar een andere provider!

On topic :als je even rondkijkt varieren de prijzen voor een SSD van zo'n 2.6€ per GB to 15 € per GB. Gaat het dan enkel over lees-/schrijfsnelheids verschillen of moet er nog met andere eigenschappen rekening gehouden worden? Hoe groot moet een SSD minimium zijn om enkel als OS-disk te dienen?
              Last edited by Lucas1711; 7 oktober 2009, 09:28. Reden: on topic vraag
              'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Waarom gebruik ik andere mailadressen dan die van Telenet?

Om bij verandering van provider geen nieuw mailadres te moeten maken.
                Omdat we thuis met z'n zessen zijn, en ik vind dat ik niet de mail van mijn kinderen moet lezen.
                Omdat ik als ik onderweg ben, vind dat die telenet box zeer onhandig is.

Maar dat is toch mijn probleem. En ik vind inderdaad dat de gebruiker zelf een grote verantwoordelijkheid heeft over de veiligheid en over hoe hij er mee omgaat om zijn paswoord te kiezen en te beschermen.

Maar om nog even terug te komen op een statement van Verseg. Een paar jaar geleden braken ze mijn VW open. Nochtans was die afgesloten en had een alarm.
                Nadat ik merkte dat mijn spullen uit de auto weg waren, en ik zelf geen braaksporen kon zien vertelde de politie mij dat er toch een klein spoor was aan het slot.
                Blijkt dat ze een soort schroevendraaier hebben die ze in het slot steken en met wat kracht forceren. EN DAN GAAN ALLE DEUREN OPEN EN HET ALARM WORDT UITGESCHAKELD!!
                Geloof me, als dit geen firmawagen was, dan had ik een advokaat onder de arm genomen om VW te vervolgen wegens waardeloos alarm.
                Maar ik hoop dat dit een uitzondering is.

Comment

[MOD]

En nu graag terug naar de SSD, het originele onderwerp van deze thread.
                  Mvg,David
                  [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                    Als Scarlet klant heb je toch recht op mailboxen? Klopt , maar als die nu eens zouden werken... De helft van de tijd is je mailbox niet beschikbaar, wordt hij niet geupdated en het meeste spam krijgen we daar Hoewel dit adres nooit gebruikt werd voor iets anders anders dan werk-familie communicatie! Sinds Scarlet bij Belgacom hoort is het nog erger geworden. Dringend op zoek naar een andere provider!

On topic :als je even rondkijkt varieren de prijzen voor een SSD van zo'n 2.6€ per GB to 15 € per GB. Gaat het dan enkel over lees-/schrijfsnelheids verschillen of moet er nog met andere eigenschappen rekening gehouden worden? Hoe groot moet een SSD minimium zijn om enkel als OS-disk te dienen?
                    Lucas,

Ik dacht aan 160 giga.
                    80 is te weinig hier.
                    Je verliest ook 10% van het volume omdat dit vrij moet blijven voor een betere werking.
                    Voorkeur gaat naar Intel Postville 160.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Waarom gebruik ik andere mailadressen dan die van Telenet?

Om bij verandering van provider geen nieuw mailadres te moeten maken.
                      Omdat we thuis met z'n zessen zijn, en ik vind dat ik niet de mail van mijn kinderen moet lezen.
                      Omdat ik als ik onderweg ben, vind dat die telenet box zeer onhandig is.

Maar dat is toch mijn probleem. En ik vind inderdaad dat de gebruiker zelf een grote verantwoordelijkheid heeft over de veiligheid en over hoe hij er mee omgaat om zijn paswoord te kiezen en te beschermen.

Maar om nog even terug te komen op een statement van Verseg. Een paar jaar geleden braken ze mijn VW open. Nochtans was die afgesloten en had een alarm.
                      Nadat ik merkte dat mijn spullen uit de auto weg waren, en ik zelf geen braaksporen kon zien vertelde de politie mij dat er toch een klein spoor was aan het slot.
                      Blijkt dat ze een soort schroevendraaier hebben die ze in het slot steken en met wat kracht forceren. EN DAN GAAN ALLE DEUREN OPEN EN HET ALARM WORDT UITGESCHAKELD!!
                      Geloof me, als dit geen firmawagen was, dan had ik een advocaat onder de arm genomen om VW te vervolgen wegens waardeloos alarm.
                      Maar ik hoop dat dit een uitzondering is.
                      Een gewone walki-talki kan al de vergrendeling uitschakelen zonder dat jij het merkt.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht

80GB moet te doen zijn, maar ik had de kans om 160GB te nemen. Je hebt ook andere merken (niet Intel) die 125GB aanbieden.
                        Heb er ontzettend veel over gelezen en over het algemeen zijn de Intels de referentie, voorts heb je nog de Indilinx chips van Vertex die best goed zijn. Die zijn iets goedkoper. Ga wel niet voor de goedkoopste want de verschillen zijn wel groot.

Die 15GB per € zijn voor de SLC chips dit is een heel ander principe dat de consumenten SSD's, die zijn MLC chips.

Grote voordeel van SSD zijn de ontzettend lage access times.
                        Klik op je applicatie en ze staat open. Photoshop start hier op (na cold boot) in ongeveer 1 seconde, net zoals Capture NX, Outlook, etc..
                        PC met Windows 7 is opgestart na zo'n 20-25 seconden (cold boot, dus inclusief BIOS start up).
                        Mijn Windows Performance Index staat nu op 7.3 met mijn grafische kaart als slechtste presteerder. De SSD krijgt 7.8 van de in totaal 7.9 te verdienen punten.

Wat betekent dit in de praktijk? Je PC voelt echt 'snappy' aan, jij bent omzeggens de traagste schakel geworden. Het werkt eindelijk zoals je verwacht dat het werkt, klikken en opstarten.
                        Nadelen?
                        Een SSD kan per 4KB schrijven, maar kan echter maar per 512KB wissen, vandaar dat speciale algoritmes nodig zijn die het 'huishouden' (garbage collection) wat moeten doen, bij Win 7 zou dit minder nodig zijn aangezien dit OS gemaakt is voor SSD.
                        Dit najaar brengt Intel voor z'n laatste versies een firmware update uit met TRIM functionaliteit, die normaliter beter die garbage collection kan doen.

Conclusie?
                        Ben ik er tevreden van? JA, ben er helemaal wild van, maar je moet zeker opletten voor de kwaliteit van de gebruikte chips. SSD kost sowieso nog veel en ik zou het zonde van je geld vinden indien je dan gaat voor 'prul'. De SSD zal zeker in eerste instantie de traditionele HDD niet vervangen. De huidige TB-schijven komen zeker ook in de buurt van de sequentiële leesoperaties van de SSD schijven. Dus voor grote hoeveelheden data is de traditionele HDD nog altijd (en nog lang) de beste keuze.
                        Ik heb in mijn configuratie dan ook de SSD als OS schijf met 1TB HDD als data schijf en een 300GB Velociraptor als werkschijf.
                        Ik kom nu wel een 150GB Velociraptor over

Voila, als dit niet eens on-topic is
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Destn

Klaar en duidelijke taal.
                          Wij danken u.
                          (zegt die van Laken ook )

Zo'n SSD wissen kan een hele poespas zijn.
                          Je kan ze wel wissen een SSD, maar je moet ze met HDDerase versie 3.3 volledig wissen
                          om zijn snelheid te behouden.
                          En dat doe je best via een BootCD (dos...) waarop Hdderase staat.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Op dit moment is SSD nog redelijk duur maar dat is zeker de toekomst als flash geheugens goedkoper worden.
                            Een van de grote voordeel naast snelheid is namelijk ook het ontbreken van draaiende delen en het geringe stroomverbruik. Twee belangrijke pro's gezien het succes van laptops en netbooks de laatste jaren.
                            Kijk ook wat er met MP3 spelers en geheugenkaarten voor camera's gebeurd is: de versies met echte harde schijven (microdrive) zijn bijna verdwenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel W Bekijk bericht
                              Op dit moment is SSD nog redelijk duur maar dat is zeker de toekomst als flash geheugens goedkoper worden.
                              Een van de grote voordeel naast snelheid is namelijk ook het ontbreken van draaiende delen en het geringe stroomverbruik. Twee belangrijke pro's gezien het succes van laptops en netbooks de laatste jaren.
                              Kijk ook wat er met MP3 spelers en geheugenkaarten voor camera's gebeurd is: de versies met echte harde schijven (microdrive) zijn bijna verdwenen.
                              Een hedendaagse harde schijf verbruikt niet echt veel hoor...

Comment

SSD zie ik op dit ogenblik vooral als externe media, met de e-sata op je PC aansluiten en pompen maar. 160GB geen bewegende onderdelen, kan tegen een stootje en snel
                                In de PC hou ik toch nog even vast aan klassieke HD,s met 3GB sata dit is voor mij snel genoeg, maar ja ik moet dan natuurlijk geen Windows booten
                                Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Working...
                                X