Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Gibson is "ruiger" van geluid ( zeker op ne marchall versterker, de jeugd en de oude rockers van toen horen dit geluid liever, maar de fender is als je wat ouder wordzuiverder van geluid, en als ge dan wat ouder word, hoort ge niet zo graag meer dat "gejank" en ga je meer voor de zuivere klank.
( ik heb vroeger ne fender stratocaster gehad ( als ik jong was, een tijdje "gejast" gelijk ze toen zegden ), en mijne zoon heeft ne gibson "les paul" met ne marchall, en ne fender telecaster, me ne fender versterker , en eerlijk, geef mij maar de fender ( Jimi Hendrickx ( wel ne marchall versterker) maar het geluid van hey Joe was toch redelijk zuiver, de Shadows ( zuiverste klank die er was...)
Eric Clapton met the Cream vroeger :met gibson, toen het nog ruig moest klinken
en toen hij "verstand" kreeg nu : met fender, toen het zuiver moest klinken
Inderdaad , ook Peter Green van de originele Fleetwood Mac, maar als het Fender moet zijn toch liever de jaguar( surfsound) dan de 'strat' . En eigenlijk vind ik "humbuckers" beter klinken dan ' singe coils' , maar het hangt vooral af van welk nummer ge speelt
"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment