Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de Apple-kenners; wat is er toch met de Ipod Touch 3G???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor de Apple-kenners; wat is er toch met de Ipod Touch 3G???

    De Ipod touch steekt al even mijn ogen uit, maar tot nu toe was hij altijd al te klein. Met de komst van de 64GB kan ik er eindelijk al mijn muziek op kwijt!
    Lancering 14/09 MAAR, we zijn nu al een week verder en ik kan hem nergens op stock vinden!

    Eerst bij de locale gewone apple-verdeler: "ik verwacht mijn volgende levering Ipod touch ten vroegste volgende vrijdag..." Binnen twee weken!?
    Eens horen bij Krefel (iets verder): "de 14e", maar we zijn de 18e, volgende maand dan? "nee, de 14e maar dan zalt voor volgende maand zijn eh!" Tot zover mijn aankopen bij Krefel...

    Dan maar een eerste apple premium reseller van op de apple website: "sorry, geen stock" Op naar de tweede "geen stock". Ik wil er één reserveren, maar blijkbaar geen enkel idee wanneer die binnenkomt. Na wat aandringen nog steeds NIETS aan info.

    Hij staat op de site van apple 'Verzenddatum: 2 werkdagen' dus ik wil hem daar bestellen maar toch eerst eens bellen. "Die vertrekken na 48h in China". Wat ben ik dar nu mee!?!? minstens een week wachten! Dat ze dat dan op hun site zetten...

    Om toch maar eens te horen bij een derde premium reseller wanneer ze een levering verwachten. "daar ga ik mij echt niet over uitspreken, dat kan morgen zijn maar ook eind volgende week."

    Wel, dat snap ik nu allemaal niet. Ik zit zelf in distributie van IT-materiaal en wij verdelen meer dan 100 merken (HP, toshiba, FSC...). Zelfs voor die 100+ merken kan ik betere schattingen maken voor ETA's! En wij verdelen 100 merken, over de 90.000 producten! Tuurlijk niet voor ALLE artikels, speciale items kan ik moeilijk een idee over geven. Maar de courante artikels kan ik ten minste EEN uitleg voor geven!

    Zelfs de apple resellers, die voor 90% van hun omzet apple producten verkopen, kunnen niets zeggen over een courant nieuw product? Zelfs niet een idee geven!? Ik had toch verwacht dat iets zouden kunnen zeggen (productieprobleem, België krijgt geen voorrang, vraag te groot...), eender wat. Ik krijg niet meer dan "kan morgen zijn, maar ook binnen twee weken"...

    We zijn nu toch al een week verder en nog nergens stock... Dat gebeurt bij ons bijna nooit (of we hebben toch een uitleg). HP Pavilion, Nieuwe windows... Of met lancering van playstation... Niet altijd voldoende, maar toch nooit NIETS op stock zonder deftige uitleg...

    DUS:
    1. Weet er iemand waar ze al te krijgen zijn of hoe ik ze het snelst aan ga kunnen raken.
    2. Weet er iemand hoe het komt dat een week na lancering nog steeds NIETS weten te vertellen...

    greetz,
    www.fotopie.be
    Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

  • #2
    Re: Voor de Apple-kenners; wat is er toch met de Ipod Touch 3G???

    Misschien eens naar deze kerel bellen ?

    Comment


    • #3
      Re: Voor de Apple-kenners; wat is er toch met de Ipod Touch 3G???

      Je kan 'm ook gewoon op de Apple store bestellen, daar staat in de commentaar "2 dagen levertijd".

      mvg

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #4
        Re: Voor de Apple-kenners; wat is er toch met de Ipod Touch 3G???

        Ik weet dat de uitleg wat lang is om te lezen, maar dat staat hierboven al

        Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
        Hij staat op de site van apple 'Verzenddatum: 2 werkdagen' dus ik wil hem daar bestellen maar toch eerst eens bellen. "Die vertrekken na 48h in China". Wat ben ik daar nu mee!?!? minstens een week wachten! Dat ze dat dan op hun site zetten...
        Minstens een week wachten... En dan via transport, haal hem liever af en betaal liever ter plekke (als ik hem dan toch niet sneller kan hebben)...

        greetz,
        www.fotopie.be
        Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

        Comment


        • #5
          Re: Voor de Apple-kenners; wat is er toch met de Ipod Touch 3G???

          ach ja, ik heb mij er al bij neergelegd dat de meeste verkopers in de Apple winkels niet zoveel weten... (pas op, sommige kennen wel heel veel!!)

          vorige week nog zweerde een Apple verkoper mij dat ik uit mijn Macbook Pro geen full HD resolutie kon krijgen via de DVI uitgang. De resolutie 1920x1080 zou veel te hoog zijn. Toen ik zei dat het toch niet normaal zou zijn dat je Apple's eigen 24" full HD scherm niet optimaal kon gebruiken met een macbook pro (zelfs niet de nieuwste) zij hij dat dat inderdaad niet lukte!!
          terwijl op de website wel staat dat het 24" LED cinema display speciaal ontworpen is om bij de Macbook Pro te passen

          enfin, ik kijk nu lekker Full HD op mijn 42" plasmascherm via mijn Macbook's DVI uitgang
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Voor de Apple-kenners; wat is er toch met de Ipod Touch 3G???

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            ach ja, ik heb mij er al bij neergelegd dat de meeste verkopers in de Apple winkels niet zoveel weten... (pas op, sommige kennen wel heel veel!!)

            vorige week nog zweerde een Apple verkoper mij dat ik uit mijn Macbook Pro geen full HD resolutie kon krijgen via de DVI uitgang. De resolutie 1920x1080 zou veel te hoog zijn. Toen ik zei dat het toch niet normaal zou zijn dat je Apple's eigen 24" full HD scherm niet optimaal kon gebruiken met een macbook pro (zelfs niet de nieuwste) zij hij dat dat inderdaad niet lukte!!
            terwijl op de website wel staat dat het 24" LED cinema display speciaal ontworpen is om bij de Macbook Pro te passen

            enfin, ik kijk nu lekker Full HD op mijn 42" plasmascherm via mijn Macbook's DVI uitgang
            Volgens mij heeft jou MacBook Pro zelfs een dual-DVI uitgang en kan je 30" aansturen.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #7
              Re: Voor de Apple-kenners; wat is er toch met de Ipod Touch 3G???

              Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
              We zijn nu toch al een week verder en nog nergens stock... Dat gebeurt bij ons bijna nooit (of we hebben toch een uitleg). HP Pavilion, Nieuwe windows... Of met lancering van playstation... Niet altijd voldoende, maar toch nooit NIETS op stock zonder deftige uitleg...
              Windows Vista: jaaaren vertraging. Nintendo Wii: jaren leveringsproblemen. Massa's games die voor dit najaar waren aangekondigd: wachten tot 2010. Als ik de Amerikaanse HP-site bekijk, dan staan daar dikwijls servers te pronken waar wij nog op mogen wachten. Helemaal ongebruikelijk is een vertraging in de leveringen of beschikbaarheid echt niet.

              Ik had gehoopt op een Touch met camera en een beter, lichtjes groter scherm: ik mag misschien nog een jaartje wachten
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #8
                Re: Voor de Apple-kenners; wat is er toch met de Ipod Touch 3G???

                Apple licht hun winkels gewoon niet in over de levertermijn, zij weten nooit op voorhand wanneer en hoeveel toestellen er geleverd zullen worden (vaak zijn er tragere deel-leveringen ipv de volledige bestelling)

                (heb 5 jaar bij apple gewerkt)
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment


                • #9
                  Re: Voor de Apple-kenners; wat is er toch met de Ipod Touch 3G???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                  Ik had gehoopt op een Touch met camera en een beter, lichtjes groter scherm
                  Jij niet alleen, honderdduizenden anderen ook !

                  Ik denk dat het hier de Nokia 5800 zal worden mét :
                  - GPS
                  - belmogelijkheid
                  - 3mp camera + 2e camera voor videobellen
                  - vga video filmen aan 30fps
                  - browsen mét Flash
                  - betere resolutie (640x360)
                  - TV-out !
                  - FM-radio
                  - betere (vervangbare) accu
                  - Flash LEDx2
                  - Stereo speakers

                  En dat voor +- 260 euro

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voor de Apple-kenners; wat is er toch met de Ipod Touch 3G???

                    Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                    Jij niet alleen, honderdduizenden anderen ook !

                    Ik denk dat het hier de Nokia 5800 zal worden mét :
                    - GPS
                    - belmogelijkheid
                    - 3mp camera + 2e camera voor videobellen
                    - vga video filmen aan 30fps
                    - browsen mét Flash
                    - betere resolutie (640x360)
                    - TV-out !
                    - FM-radio
                    - betere (vervangbare) accu
                    - Flash LEDx2
                    - Stereo speakers

                    En dat voor +- 260 euro
                    Komkom je kan de iPod Touch niet vergelijken met die Nokia.

                    Dave
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voor de Apple-kenners; wat is er toch met de Ipod Touch 3G???

                      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Komkom je kan de iPod Touch niet vergelijken met die Nokia.

                      Dave


                      Soit, had de Touch geweest wat ie zou moeten zijn had ik em ook meteen besteld.

                      Had er me zelfs al bij neergelegd om met 2 apparaatjes in mijn broekzak rond te lopen (GSM + Touch).
                      De responsiviteit van de Touch is gewoon fantastisch (en beter dan de rest), maar aangezien de teleurstellende update begin je verder te kijken.
                      En dan kom je deze Nokia 5800 tegen die zoveel meer te bieden heeft (voor een weliswaar iets hogere prijsklasse, maar dat heb ik er voor over + hij is beschikbaar)

                      En op de "Zune HD" hoeven we ook niet meer te wachten
                      Last edited by scalll; 23 september 2009, 08:40. Reden: typo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voor de Apple-kenners; wat is er toch met de Ipod Touch 3G???

                        Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht


                        Soit, had de Touch geweest wat ie zou moeten zijn had ik em ook meteen besteld.

                        Had er me zelfs al bij neergelegd om met 2 apparaatjes in mijn broekzak rond te lopen (GSM + Touch).
                        De responsiviteit van de Touch is gewoon fantastisch (en beter dan de rest), maar aangezien de teleurstellende update begin je verder te kijken.
                        En dan kom je deze Nokia 5800 tegen die zoveel meer te bieden heeft (voor een weliswaar iets hogere prijsklasse, maar dat heb ik er voor over + hij is beschikbaar)

                        En op de "Zune HD" hoeven we ook niet meer te wachten
                        Maar je vergelijkt een iPod met een telefoon. Dat gaat bij mij niet op. Die 5800 is waarschijnlijk een prachtige GSM, maar ook niet meer dan dat.

                        Als je alleen een MP3 speler moet hebben, is een iPod Nano al voldoende, of zelfs eender welke andere MP3 speler.

                        Enkele dingen die je mist op de Nokia: WiFi, Safari, YouTube en de App Store.

                        Hoe is't met de leverbaarheid van de iPhone gesteld, trouwens? (Akkoord, da's nog een hogere prijsklasse, maar dan heb je wel alles ineen)

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voor de Apple-kenners; wat is er toch met de Ipod Touch 3G???

                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Maar je vergelijkt een iPod met een telefoon. Dat gaat bij mij niet op.
                          Volledig akkoord, maar ook al is de 5800 (xpressmusic) een GSM, toch wordt hij meer geprofileerd als zijnde een multimedia-player...
                          (+ hij is bijna even groot met een volledig touchscreen)

                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Enkele dingen die je mist op de Nokia: WiFi, Safari, YouTube en de App Store.
                          Eeuh, voor zover ik gelezen heb heeft de Nokia 5800 wél 3G & WiFi en kan hij via zijn (webkit browser) websites weergeven met
                          flash-content, met andere woorden ook YouTube-filmpjes dus...
                          (er is zelfs een Mozilla-based webbrowser beschikbaar)

                          De Iphone is idd nog een hogere prijsklasse (x2) & kan ook nog geen flash-content afspelen (buiten de youtube-app)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voor de Apple-kenners; wat is er toch met de Ipod Touch 3G???

                            Geduld is soms een schone deugd

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voor de Apple-kenners; wat is er toch met de Ipod Touch 3G???

                              Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                              Eeuh, voor zover ik gelezen heb heeft de Nokia 5800 wél 3G & WiFi en kan hij via zijn (webkit browser) websites weergeven met
                              flash-content, met andere woorden ook YouTube-filmpjes dus...
                              (er is zelfs een Mozilla-based webbrowser beschikbaar)

                              De Iphone is idd nog een hogere prijsklasse (x2) & kan ook nog geen flash-content afspelen (buiten de youtube-app)
                              Inderdaad, dat heb ik eerst niet gelezen maar nu wel. De CPU is ook vrij vergelijkbaar, RAM, Flash, ... De website van Nokia zelf is nogal onduidelijk, maar op Wikipedia vind je veel meer informatie.

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X