Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

muizen.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • muizen.....

    nie lachen he
    maar hoe raak je van veldmuizen af????
    rond mijn tuinhuis en zithoek worden er gangen gegraven door muizen ( en nee niet door ratten). Ik vrees dat onder de klinkers van de zithoek een echt stratencomplex ligt.....al alles omgespit en dichtgestampt,draad onder een bloemperkje gelegd, er ligt vergif en er staan muizevallen, maar telkens graven ze op een andere plaats. laat nu een gang open en strooi er vergif in...
    iemand nog een idee??
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

  • #2
    Re: muizen.....

    waarschijnlijk is er genoeg eten in de buurt!
    haal die mogelijkheid weg.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: muizen.....

      Een kat opzetten die zal er wel eens mee spelen maar niet opeten
      Andere oplossing is ze proberen pakken aan de staart en dan AAAAAAAAAAAa roepen
      want ze draaien zich verdomd zo snel om en bijten U in de wijsvinger,
      daarna de beste oplossing is ze plat stampen met een maatje 47
      Spreek van ondervinding over dat bijten he, maar heb nu een kip en die zit er ook achter,
      is het raarste wat ik ooit gezien heb maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit
      Ze is ook nog eens verzot op vliegen en ander klein vliegende insecten ze springt ernaar als een tijger, denk dat ze een vijsje verloren heeft maar kan het nergens vinden .
      En dus de kat mag nu in huis op de vensterbank blijven liggen
      Last edited by Johnny K; 21 september 2009, 08:30.

      Comment


      • #4
        Re: muizen.....

        er ligt geen eten, enkel de compostbak en die is dicht langs boven en onderaan een rooster. in het tuinhusi ligt niks dat eetbaar is, zelfs voor muizen.

        met een poes ben ik getrouwd, maar die is ook al 50 en dus niet zo snel meer , en ze kan wel kakelen zonder kop soms maar daar verschieten de muizen ook niet van.

        heb zopas een aantal gangen opengedaan en er vergif ingelegd, en in een paar wat javel gegoten
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

        Comment


        • #5
          Re: muizen.....

          Wij hebben een muizenplaag gehad toen we nog konijen hadden.
          Die muizen vonden de konijnekorrels en het hooi namelijk ook lekker.

          Eerst heb ik een zakje vergif van 125g gekocht (er zitten dan 5 zakjes van 25 g in die je op diverse plaatsen kan leggen). Dat was op 1 dag helemaal weg, maar de muizen nog niet.

          Toen kocht ik een kilo vergif, en dat is net niet helemaal opgeraakt. En sinsdien geen muis meer te vinden. Aan de hoeveelheid te zien moet er echt een hele kolonie gezeten hebben, maar er was dan ook voedsel in overvloed.

          Comment


          • #6
            Re: muizen.....

            verder doen he, en anders stop ik de tuinslang eens in een van de gangen, met het risico dat het hele gevalletje in elkaar zakt
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment


            • #7
              Re: muizen.....

              gewoon even een valkenier opbellen en zijn kerkuil een paar dagen in je tuin zetten ,dan heb je daar echt geen last meer van .

              Groetjes

              ardesign
              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

              Comment


              • #8
                Re: muizen.....

                Vergassen.

                Comment


                • #9
                  Re: muizen.....

                  misschien ook in te huren voor Muizen!!

                  Volksverhalen Almanak, 26 april 2024, 13:40 - Meer dan 2100 volksverhalen uit verschillende landen en culturen. Begin een reis door de mooiste verhalen, sprookjes, mythen, sagen en legenden uit de rijke verteltraditie van de wereld. Zoek, lees, geniet en vertel voort! Griezel- en spookverhalen. Griekse mythen en sagen. Sprookjes van Grimm. Verhalen bij de Islam. Anansi-verhalen (Anansi-tori). Heksen en tovenaars. Sprookjes van Andersen. Sprookjes uit Nederland. Chinese verhalen en legenden. Volksverhalen uit Suriname. Vlaamse volkssprookjes. Verhalen uit Duitsland. Russische sprookjes. Indonesische sprookjes. De drie kleine biggetjes. Klein Duimpje. De krekel en de mier. De zoete pap. De haas en de schildpad. De Minotaurus. Goudlokje en de drie beren. Fabels. Grappige verhalen. Mythen. Sagen. Christelijke verhalen. Joodse verhalen. Scheppingsverhalen. Tiri en Karu. Corvetto. Onkwetsbaar voor bommen. De raaf. Er is niets beters dan een goede bemiddelaar. Verhalen om voor te lezen, verhalen om te vertellen, verhalen voor kinderen. Wereld Volksverhalen Almanak. Verhalen, gedichten, vertellingen, liederen, sprookjes, fabels, mythen, sagen en legenden van de wereld.

                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: muizen.....

                    Je kunt ze ook laten leven en er nu en dan een fotoke van trekken, 't zij toch zo'n schoon beestjes
                    Enige goeie oplossing is voor mij nog altijd de oude manier. Muizevallen. Niet zo van die moderne (zoals ik al gezien heb met het opschrift "muisvriendelijk") maar van die met een houten plankje, met een beetje brood op geknepen. Brood gaat weeeken (maanden) mee, eenmaal het er aan gedroogd is en ze knabbelen er niet zo vlug van zonder dat het slaat. "Muisvriendelijker" zijn de vallen als een kooitje waar de muizen blijven leven en dan zet je ze nadien ergens ver weg uit. Maar voor mij mogen ze spits en andere veldmuizen blijven leven. Enkel wat in mijn woning komt wordt aangepakt.
                    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                    Comment


                    • #11
                      Re: muizen.....

                      pets?

                      Comment


                      • #12
                        Re: muizen.....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                        een goeie, maar dan moet je wel voldoende afstand nemen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: muizen.....

                          en goe mikken, zijn klein beestjes!!
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: muizen.....


                            er staan nu overal verspreid waar ik 'gangen vermoed ongeveer 110 klassieke slagvallen.....en er ligt vergif....
                            deze morgen waren 2 gangen die ik op had gemaakt weer dicht......
                            nog even geduld hebben en anders graaf ik heel het spel uit...
                            Sony RX10 Mark IV
                            nog een fijne dag verder!
                            Guido

                            Comment


                            • #15
                              Re: muizen.....

                              waar ik mijn muizenplaag mee bedwongen heb.......een kat
                              heb hier twee poezen : een persische die binnengekomen is via mijn broer bij een reddingsoperatie, een typische luie huiskat
                              en dan vorig jaar een dutske die hier in de tuin kwam wonen.....en nu in huis woont
                              mijn persische zag de noodzaak er niet van in de muizen buiten te houden, zij keer ernaar en sliep verder
                              maar mijn half wilde....amaai binnen de 4 dagen was ik van alle muizen binnen af (terrasdeuren staan altijd open...) en buiten ja, daar vind ik ook soms regelmatig eens een slachtofer......
                              dus voor mij is alleen een poes de juiste oplossing
                              al het andere heb ik ook geprobeerd , zelfs de stadsdienst is hier geweest, gaten in het plafond geboord, vergif, ....er hielp geen lieve moeder aan
                              hoe ik aan de plaag kwam: een buurvrouw die in 3 jaar geen enkele vuilniszak buitenzette.......

                              groetjes aline
                              groetjes aline

                              Comment

                              Working...
                              X