Re: wie is ook tegen de autoloze zondag?
Grappig voorstel.
Als je ergens afgelegen in één of andere villawijk woont zal je er misschien geen last van hebben, maar stel je even in de plaats van al die mensen die aan een drukke weg wonen. Daar zal nu ook 's nachts geen rust meer te vinden zijn. En waarom moeten die vrachtwagens 's nachts gaan rijden? Zodat JIJ met je wagen enkele kilometer verder kan gaan werken of shoppen. Recente metingen geven een vermindering van méér dan 12% minder vrachtwagens op de snelwegen door de economische crisis. In bijvoorbeeld Groot Brittanië alleen zijn dit 40.000 minder vrachtwagens op de weg. Toch zijn de files even lang omdat er weer méér mensen kiezen om met hun wagentje te gaan werken. En toch zal iedere automobilist zeggen dat hij/zij niet anders kan. 
De grootwarenhuizen 24/24 openhouden is zo mogelijk nog grappiger.

Er zal geen énkel product méér verkocht worden maar er moet wel quasi 3 keer zo veel personeel aan de slag om de klok rond te kunnen werken. Reken eens uit hoeveel duurder de producten moeten worden om dit te betalen. Dan heb ik het nog niet eens over de extra loonkosten om iemand 's nachts of in ploegen te laten werken.
Mijn -oude en wijze- grootmoeder zei steeds: "de nacht is voor de dieven en de hoeren". Hoe ouder je zelf word, hoe meer je inziet dat ze gelijk had. De nacht moet een tijd van rust zijn.
IMHO
Willy
Oorspronkelijk geplaatst door jvs
Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door dubbel
Bekijk bericht

De grootwarenhuizen 24/24 openhouden is zo mogelijk nog grappiger.

Er zal geen énkel product méér verkocht worden maar er moet wel quasi 3 keer zo veel personeel aan de slag om de klok rond te kunnen werken. Reken eens uit hoeveel duurder de producten moeten worden om dit te betalen. Dan heb ik het nog niet eens over de extra loonkosten om iemand 's nachts of in ploegen te laten werken.
Mijn -oude en wijze- grootmoeder zei steeds: "de nacht is voor de dieven en de hoeren". Hoe ouder je zelf word, hoe meer je inziet dat ze gelijk had. De nacht moet een tijd van rust zijn.
IMHO
Willy
Comment