Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! Ik wil een website bouwen....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Help! Ik wil een website bouwen....

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Ik zou overwegen ze te LATEN maken,
    En wat denk je dat dit zal kosten, een volledige goed gebouwde site kost al gauw 1000de erokes.

Website's bouwen bestaat uit enkele delen, layout(wat je ziet) en de scripting(de motor achter de site)

Om de layout zelf te kunnen ontwerpen heb je toch zeer goede Photoshop(of alternatieven) kennis nodig.

Om te beginnen scripten moet je eerst de (min)basis kennis van (x)html (client side) moeten leren vooraleer je server side(perl,php,asp...) en relationele database (MySQL, PostSQL, mSQL...) gaat beginnen.
    Dan is er nog een weetje het is ook niet simpel om een site in ALLE browser hetzelfde er laten uit zien.

@ts je zegt dat de cursus "zelf websites bouwen" volgt uit wat bestaat dit pakket, ik vraag dit omdat je daar spreekt dat enkel joomla aan bod komt dan denk ik dat je aan deze cursus niks zal hebben, je zal enkel leren werken met joomla en niet programmeren (m2c)

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Hetzelfde met FrontPage of DreamWeaver
    Dit ga je toch niet met elkaar gaan vergelijken zeker

Goede leer site http://www.sitemasters.be/ zijn er nog maar zoek eens op net
    My favo; David Lachapelle

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
      Ik heb niet veel kaas gegeten van webdesign, maar ik ben er toch in geslaagd mijn eigen website te bouwen. Dit op het gratis servertje van skynet. Gewoon in Frontpage, met wat bijhorende html blokjes. Ik sla eerst alles gewoon op in een map op de pc. Al mijn afbeeldignen en pagina's sleep ik gewoon naar mijn server zoals in windows verkenner en dat werkt prima. Natuurlijk, erg professioneel is dit niet. Maar ik kan er toch mee voort
      Joomla is mooi in het begin, maar het probleem is dat je een hoop extras meesleurt die je nooit zal gebruiken, en daardoor de site trager in downloaden is.

Hetzelfde met FrontPage of DreamWeaver, allemaal heel mooi als je echt niets kent van site building, maar eens je de kneepjes begint door te krijgen zie je onmiddellijk welke site van nul opgemaakt is, en welke site uit een editor komt.

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
      De website van BelgiumdigitalLIVE is gemaakt met Rapidweaver, betaalbaar programma en de leercurve is niet hoog. Er bestaan ook talloze instructievideo's op het net.
      Oorspronkelijk geplaatst door belsion Bekijk bericht
      En wat denk je dat dit zal kosten, een volledige goed gebouwde site kost al gauw 1000de erokes.

Website's bouwen bestaat uit enkele delen, layout(wat je ziet) en de scripting(de motor achter de site)

Om de layout zelf te kunnen ontwerpen heb je toch zeer goede Photoshop(of alternatieven) kennis nodig.

Om te beginnen scripten moet je eerst de (min)basis kennis van (x)html (client side) moeten leren vooraleer je server side(perl,php,asp...) en relationele database (MySQL, PostSQL, mSQL...) gaat beginnen.
      Dan is er nog een weetje het is ook niet simpel om een site in ALLE browser hetzelfde er laten uit zien.

Ai Ai ,moeilijk voor mij om door de bomen het bos nog te zien. Rapidweaver werkt alleen voor Mac klopt dat?
      Ik moet inderdaad een boek "websites bouwen voor dummies" zien op de kop te tikken.

Walter
      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        ARapidweaver werkt alleen voor Mac klopt dat?
        Klopt, is helaas niet beschikbaar op andere platformen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belsion Bekijk bericht

Een site die duizenden euro's kost wil ik toch wel eens zien, dat is geen kleine site meer en moet wel iets héél speciaal zijn volgens mij.

Een normale site laten opmaken, graphics, layout en programmatie inbegrepen kan je perfect hebben voor 300 Euro hoor (met php, css, mysql en al wat nodig is, een customized cms systeem kost natuurlijk wel meer, maar voor 1000 Euro moet je toch al véél willen denk ik)

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
            De website van BelgiumdigitalLIVE is gemaakt met Rapidweaver, betaalbaar programma en de leercurve is niet hoog. Er bestaan ook talloze instructievideo's op het net.
            Rapidweaver rules

Mijn site www.marksfotografie.nl heb ik ook gebouwd met Rapidweaver. Werkt super eenvoudig en dankzij de vele verkrijgbare, gratis dan wel goedkope plug-ins & add-ons kun je je site er nog gelikter uit laten zien met pop-up foto's, mooiere foto-galerij/ slide-shows (zoiets als simpleviewer maar dan binnen je eigen pagina zonder simpleviewer reclame links etc), gastenboek-opties etc etc.... en dat met vrijwel geen enkele kennis van CSS

Als ik alle kosten bij elkaar optel voor mijn Rapidweaver + plug-ins etc. dan zal dit zeker de 80,- of 90,- niet overschrijden... Enig nadeel... je moet wel beschikken over een Mac..... Maar ach, als je uit zou gaan van die 1000,- dan kun je ook een (tweedhands) macje kopen plus de RW software
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Je kan ook eenvoudig beginnen.
              Kijk eens naar Jalbum, daarmee kan je heel eenvoudig een album van foto's naar HTML pagina's omzetten. Er zijn simpele en meer complexere layouts die je gewoon kan gebruiken. Als je wat experimenteerd dan kan je de layout zelf beginnen aanpassen.

Om het geheel in te leiden moet je misschien nog een start pagina maken. Maar dat kan je met notepad en een online tutorial van HTML.

Zo heb ik mijn pagina's gemaakt. Je hebt geen webserver nodig op je PC, want een gewone HTML pagina kan je ook zo uittesten.

Later als je verder bent met je cursus, dan kan je meer features aan je site gaan toevoegen.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                Zo heb ik mijn pagina's gemaakt. Je hebt geen webserver nodig op je PC, want een gewone HTML pagina kan je ook zo uittesten.
                Dat klopt, zolang je met standard html werkt moet je helemaal geen lokale webserver draaien, dat werkt zo. Als je echter met een database wil gaan werken moet je een virtuele server lokaal opzetten.

Ik zou je wel aanraden om vanaf het begin al met php en mysql te werken ... dat bespaard je op de lange duur enorm veel werk. Mijn eerste poging tot een site was ook puur html, jaren mee verder blijven werken op die manier, enkele jaren terug overgeschakeld naar php en database en maanden nodig gehad om alles over te zetten, een enorm tijdsverlies wat je vermijdt door in het begin correct te werken.

Initieel zal het wat meer moeite kosten, maar uiteindelijk haal je die investering er dubbel en dik terug uit achteraf

Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Dat klopt, zolang je met standard html werkt moet je helemaal geen lokale webserver draaien, dat werkt zo. Als je echter met een database wil gaan werken moet je een virtuele server lokaal opzetten.

Ik zou je wel aanraden om vanaf het begin al met php en mysql te werken ... dat bespaard je op de lange duur enorm veel werk. Mijn eerste poging tot een site was ook puur html, jaren mee verder blijven werken op die manier, enkele jaren terug overgeschakeld naar php en database en maanden nodig gehad om alles over te zetten, een enorm tijdsverlies wat je vermijdt door in het begin correct te werken.

Initieel zal het wat meer moeite kosten, maar uiteindelijk haal je die investering er dubbel en dik terug uit achteraf

Mark
                  En wat is het voordeel om je foto's in een database te hebben?
                  Bij Jalbum plaats je een foto's in directories. En Jalbum genereert al de nodige HTML files. Plaats extra foto's in de directories of veeg er weg. Pas directories aan... En Jalbum maakt het opnieuw.

Voor een gewone fotosite, zie ik vandaag niet waar een database enig nut kan opleveren?
                  Tot sluitertijd, Dirk

Comment

snip

Mark
                    Idd .. ik heb indertijd nog met php gewerkt toen het nog php/fi noemde .. Omdat deze soft niet geport was naar windows ben ik Linux gaan blokken en moest ik met een afzonderlijke 2e PC werken als server ..

Zogauw echter apache, php en MySQL geport waren naar windows heb ik gewoon alles lokaal op een en dezelfde PC gezet en mijn code daarop ontwikkeld .. de base page verzetten naar de uiteindelijke server was het enige wat j efinaal nog moest doen .. ja op voorwaarde dat je de bestandsstructuur van de PC een beetj ekon nabootsen
                    FWIW

Comment

Een normale site laten opmaken, graphics, layout en programmatie inbegrepen kan je perfect hebben voor 300 Euro hoor (met php, css, mysql en al wat nodig is, een customized cms systeem kost natuurlijk wel meer, maar voor 1000 Euro moet je toch al véél willen denk ik)
                      lol
                      nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Zelf heb ik zeer goede ervaringen met Dreamweaver....
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Even deze topic bumpen

Ik heb een eigen webspace, daar heb ik een map opgezet met foto's maar als ik er naar toe surf krijg ik de melding dat ik geen toegang heb...

Moet ik iets in de HTaccess veranderen om deze ene map openbaar te krijgen?
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

Comment

Nick, een topic van bijna één jaar oud bumpen en dan nog "inbreken", niet fair hé.
                            Open gewoon een nieuw topic met de juiste titel om suc6 te boeken.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

*edit
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Een oude draad, maar ik wou toch iets toevoegen:

De site die de TS aanhaalt heeft niks te maken met een of andere CMS of andere server-side technologie. De hele site zit in 1 enkele HTML verpakt, wat op zich vrij uniek is. Het enige dat je moet kennen om zoiets te maken is HTML, CSS, JavaScript, jQuery en natuurlijk ook iets van design.

Je kan zulke designs als template kopen, en de kwaliteit van de HTML zou dit doen vermoeden, maar het is best mogelijk dat de persoon zelf die site in elkaar heeft geknutseld.

Dit is een "statische" website, de server bouwt de site niet dynamisch op, er komt geen database aan pas en er is dan ook geen PHP, ASP.NET, CGI of andere dynamische omgeving voor nodig.

Netjes.

Voor zo'n site ben je niets met Joomla.
                                Last edited by GroovBird; 23 juli 2010, 07:53.
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X