Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade Leopard naar Snow Leopard

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Upgrade Leopard naar Snow Leopard

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Apples nieuwe besturingssysteem Mac OS X Snow Leopard zorgt voor een downgrade van
    Adobe Flash naar een vroegere, minder veilige versie.
    Dat zegt Graham Cluley, beveiligingsexpert bij Sophos.

Hij geeft Apple nog een veeg uit de pan: "Het is van vitaal belang dat gebruikers zich ervan
    verzekeren dat ze de laatste versie draaien, en dat makers van besturingssystemen in de toekomst
    niet meer zonder waarschuwing het veiligheidsniveau van hun klanten reduceren."

bron ZDnet
    June 15, 2009: Apple today released a fix for OS X 10.4 and 10.5 to the problem described below. If you are running OS X 10.4 then the safe versions of Java are 1.5.0_19 and 1.4.2_21 (download here). If you are running OS X 10.5, then the safe versions of Java are 1.6.0_13, 1.5.0_19 and 1.4.2_21 ( download here).
    May 20, 2009: All Macs running Java are vulnerable to a security problem with Apple's implementation of Java. The only fix was to turn off Java. Macworld has instructions on disabling Java in Safari, Firefox, OmniWeb, Camino, Opera and iCab. More...

Op mijn imac staat de vetjes gedrukte versie: dus alles ok
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
      June 15, 2009: Apple today released a fix for OS X 10.4 and 10.5 to the problem described below. If you are running OS X 10.4 then the safe versions of Java are 1.5.0_19 and 1.4.2_21 (download here). If you are running OS X 10.5, then the safe versions of Java are 1.6.0_13, 1.5.0_19 and 1.4.2_21 ( download here).
      May 20, 2009: All Macs running Java are vulnerable to a security problem with Apple's implementation of Java. The only fix was to turn off Java. Macworld has instructions on disabling Java in Safari, Firefox, OmniWeb, Camino, Opera and iCab. More...

Op mijn imac staat de vetjes gedrukte versie: dus alles ok
      Good job dyafani
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Dank voor deze post, dyafani. Onmiddellijk gedownload en het pakket wordt nu geïnstalleerd op onze twee Macjes (10.5.8)
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Ik heb 'm sinds woensdag op een spiksplinternieuwe macbook pro (4GB)

Photoshop en Indesign Crashen voortdurend als ik een bestand open.

Mail loopt ineens weg, zonder aanwijsbare reden

Verstuurde mails blijven eerst 5 minuten hangen voor ze vertrekken.

Ik kan niet meer printen op mijn Epson 7000 via mijn rip.

Er zal dus nog heel wat moeten geschaafd worden.
          aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
          grtz
          marc-en-ciel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc-en-ciel Bekijk bericht

32 of 64 bit??
            Snow Leopard's nieuwe 64-bit kernel kan een probleem zijn voor gebruikers met 32-bit EFI

Lees dit i.v.m. uw printer.
            Omwille van plaats besparing.... kom dat tegen.
            Ze hebben gespaard op het aantal drivers.
            Last edited by theokus; 4 september 2009, 18:05.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc-en-ciel Bekijk bericht

waarschijnlijk slechte vibes...
              Heb ik nu geluk of hoe zit dat nu ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                waarschijnlijk slechte vibes...
                Heb ik nu geluk of hoe zit dat nu ?
                Ja....
                Bij 60% werkt het redelijke goed en bij de overige 40% NIET
                Lees hier op iLounge

Zie het voorbeeld van marc-en-ciel.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Nog ene die in Barcelona is geweest
                  Nee zulle, bij de eerste den beste Apple Reseller.Ik had geen zin om er Ilife en Iworks bij te kopen. Ik gebruikt deze programma's niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steven007 Bekijk bericht
                    Nee zulle, bij de eerste den beste Apple Reseller.Ik had geen zin om er Ilife en Iworks bij te kopen. Ik gebruikt deze programma's niet.
                    Geen probleem mee Steven.
                    't Zal wel goed komen
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ja....
                      Bij 60% werkt het redelijke goed en bij de overige 40% NIET
                      Lees hier op iLounge

Zie het voorbeeld van marc-en-ciel.
                      Vervelend nieuws!!!
                      Ik zal wijselijk nog een paar maanden wachten tot de problemen met snow leopard
                      opgelost zijn.
                      Nog een interessante link: http://snowleopard.wikidot.com/
                      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                        Vervelend nieuws!!!
                        Ik zal wijselijk nog een paar maanden wachten tot de problemen met snow leopard
                        opgelost zijn.
                        Nog een interessante link: http://snowleopard.wikidot.com/
                        Ok, ik heb dit niet gedaan om te "bashen" hoor
                        Laat me dat eerst zeggen.
                        Ik kan er gewoon niet tegen dat klanten worden gek...t.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Wat ik in deze discussie zo apprecieer, is dat Theokus, die we toch niet kunnen verdenken van enige Apple-sympathieën, ineens zo'n medeleven vertoont.
                          Ik denk dat zijn laatste zin:
                          Ik kan er gewoon niet tegen dat klanten worden gek...t.
                          alles samenvat.

Apple zit de laatste jaren (is het sinds de iMac, of sinds de overstap naar Intel-chips, ik weet het niet? Ikzelf werk al sinds 1987 met A.Mac) een beetje in de lift, zoveel zelfs dat er meer winkels komen waar Apple-hardware & -software verkocht worden, en dat men personeel moet aanwerven, vaak personeel dat uitsluitend in PC/Windows is opgeleid (meestal zo in het onderwijs), en totaal Mac-onkundig is.

Any way, ik neem aan dat dit de typische "glitches" zijn, de reden trouwens waarom ik -ooit een trendsetter, een alfatester, een voorloper- nu liever de kat uit de boom kijk en een latere (lees: x.x.>1) versie zal installeren, en dit na me via de verschillende internationale forums, waaraan ik actief deelneem, uitvoerig heb geïnformeerd.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Wat ik in deze discussie zo apprecieer, is dat Theokus, die we toch niet kunnen verdenken van enige Apple-sympathieën, ineens zo'n medeleven vertoont.
                            Ik denk dat zijn laatste zin:

alles samenvat.

Apple zit de laatste jaren (is het sinds de iMac, of sinds de overstap naar Intel-chips, ik weet het niet? Ikzelf werk al sinds 1987 met A.Mac) een beetje in de lift, zoveel zelfs dat er meer winkels komen waar Apple-hardware & -software verkocht worden, en dat men personeel moet aanwerven, vaak personeel dat uitsluitend in PC/Windows is opgeleid (meestal zo in het onderwijs), en totaal Mac-onkundig is.

Any way, ik neem aan dat dit de typische "glitches" zijn, de reden trouwens waarom ik -ooit een trendsetter, een alfatester, een voorloper- nu liever de kat uit de boom kijk en een latere (lees: x.x.>1) versie zal installeren, en dit na me via de verschillende internationale forums, waaraan ik actief deelneem, uitvoerig heb geïnformeerd.
                            Niets gelezen over de Core 2 Dual gemaakt voor 2008? (niet NA 2008).
                            Die verwerkt is in de MacBook Pro.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Niets gelezen over de Core 2 Dual gemaakt voor 2008? (niet NA 2008).
                              Die verwerkt is in de MacBook Pro.
                              Dat soort van hardware heeft me -vrees ik- nooit echt geboeid. Wat er onder die motorkap zit aan bedrading en dergelijke... bah nee.

(ik denk dat zowel mijn Intel iMac als mijn vrouws MBP over dezelfde Core 2 Dual beschikken)

Comment

Hier draait de Snow leopard zonder 1 probleem.
                                1x op macbook air en 1x op Imac.
                                Install zonder haperingen.
                                En op mijn Imac voel ik een snelheidstoename, op de mac air is het verschil enorm!!
                                Voor 29€ een heerlijke update.

Begrijp dus niet waar al die problemen zouden moeten zitten...

Comment

Working...