Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wacom Intuos3 A5 of Intuos4 M

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wacom Intuos3 A5 of Intuos4 M

Ik wil graag van jullie eea. weten mbt. de maat van een Wacom icm. een 24 inch scherm van een Imac (resolutie 1920x1020 oid).

Ik gebruik het alleen maar voor Photoshop meer niet.

Intuos 3 A5 Wide (actief gebied 27x16 cm)
    Intuos 3 A5 (actief gebied 20x15 cm)
    Intuos 4 M (actief gebied 22x14 cm)

Welke is nu de beste voor een 24 inch scherm zo dat de details zeer goed er in verschijnen.

Die wide heeft gewoon meer cm's tov de andere 2.

Ik heb een vermoeden dat die extra cm's van de Wide niets meer toevoegen want anders zou wacom wel weer dezelfde cm's als actief gebied hebben in de nieuwste Intuos4 en dat is niet zo.

Aan de andere kant zou het ook zo kunnen zijn dat je met de Wide meer beweging moet maken en dan niet de typische pols beweging maakt wat mogelijk problemen voorkomt met de pols/arm.

Graag een reactie.

Re: Wacom Intuos3 A5 of Intuos4 M

De grootte van uw Wacom heeft niets te maken met de grootte van uw scherm.
    Hoe groter uw Wacom hoe precieser je kan werken, onafhankelijk van de grootte van uw scherm.
    Die wide is misschien interessant omdat het dan eerder overeenkomt met uw scherm als dat ook een wide is maar heeft geen meerwaarde aan het gebruik. Is uw te bewerken foto (of dergelijke) ook in het wide formaat? Dan is dat "misschien" handig.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Ik raak steeds meer in de war van alles wat ik lees hoe erg dit ook moge zijn.

Als de maten niet doorslagevend zijn waarom staan er dan zoveel kleine wacoms te koop en zelden de groter maten die meer detail bewerking mogelijk maken.

Hoe kom ik er nu achter wat ik 'nodig' heb qua maat/model.

Op de gok wat kopen of ... hoe bepaal ik dat

Vast staat wel dat een kleine z'n beperkingen heeft alleen wanneer is klein te klein en wanneer wordt groot te groot

Comment

Ik ben zelf in het bezit van de Intuos 3 A5 Wide.

Deze wordt gebruikt in combinatie met enkele 17"/17,3" laptops (ook breedbeeld-formaat) en een 22"-breedbeeldmonitor aan een desktop.

Dit geeft geen enkel probleem wat betreft resultaat van de handbewegingen.

Ik denk inderdaad ook dat je geen Wide moet gaan nemen, als je scherm meer vierkant is.

Je moet het zo bekijken: als je met je pen op de Wacom naar de linker bovenhoek gaat, dan zit je cursor op het scherm ook in de linker bovenhoek.
        Ga je met je pen naar de rechter onderhoek, dan zit je cursor ook in de rechter onderhoek. Dit is totaal anders dan wanneer je met een muis werkt en je de muis kan opheffen en verplaatsen wanneer je niet tot aan je schermrand geraakt op je muismat.

Als je dan een tekening maakt met een niet-Wide Wacom op een breedbeeld-scherm (zonder naar het scherm te kijken), dan zal deze tekening wat uitgerokken zijn.
        De ervaring leert mij dat je automatisch bij het tekenen naar het scherm kijkt en je handbewegingen aanpast naar wat er verschijnt op het scherm.

Dit is een kwestie van gewoon worden dan.

Al bij al: ik heb nog geen seconde spijt gehad van de Intuos 3 A5 Wide, al heb ik lang zitten twijfelen om een goedkoper iets van een ander merk te kopen. Gelukkig heb ik dat niet gedaan!
        - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Ok het gaat een beetje duiden aan deze kant.

Heb ook wat info gevonden mbt. brochures ed wat ook meer inzicht heeft gegeven.

Ik ga mede op jullie aanraden dan toch maar voor een A5 wide of de M versie.

Nu nog op zoek naar een leuke prijs

Bedankt allemaal.

Comment

Ik gebruik een A6 wide op een 24"

Ideaal
            www.fotofolio.be

Comment

Ik heb 2 tabletten:
              - Wacom Intuos 3 A4
              - Wacom Intuos 4 M (A5)

Ik vind de A5 te klein voor een scherm groter dan 22", maar een A4 vind ik te groot als je het regelmatig wil meenemen (opdrachten of reizen). Daarom naam ik mijn Intuos 4 altijd mee op reis en sommige opdrachten. Het A4 tablet blijft thuis liggen voor mijn 26" scherm.

Intuos 3 of 4 is hetzelfde te bedienen, maar de laatste versie heeft wel leuke zaken die het werken makkelijker maakt.
              Last edited by Svenmichiels; 6 november 2009, 13:46.

Comment

voor zij die op zoek zijn naar een tablet: ze zijn nu goed geprijsd bij kamera express...

klik

ga me wss zelf deze aanschaffen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                  Ik heb 2 tabletten:
                  - Wacom Intuos 3 A4
                  - Wacom Intuos 4 M (A5)

Ik vind de A5 te klein voor een scherm groter dan 22", maar een A4 vind ik te groot als je het regelmatig wil meenemen (opdrachten of reizen). Daarom naam ik mijn Intuos 4 altijd mee op reis en sommige opdrachten. Het A4 tablet blijft thuis liggen voor mijn 26" scherm.

Intuos 3 of 4 is hetzelfde te bedienen, maar de laatste versie heeft wel leuke zaken die het werken makkelijker maakt.
                  Sven,

Je vindt een A4 te groot.
                  Bedoel je dan enkel te groot om mee te nemen?
                  Of ook te groot om te werken met een scherm kleiner dan 22"?
                  Kan ik bijv met de A4 goed werken met mijn 18,4" laptopscherm.
                  Het moet namelijk niet dienen om mee te nemen.

Ik vrees namelijk een beetje dat ik het tablet te klein zal kopen.

Mooie review trouwens!

Mvg,
                  Danny
                  Last edited by SeAlbe; 5 januari 2010, 08:12.
                  SeALbe

Comment

Zelf heb ik sinds kort een Intuos 4M (A5) en groter zou ik zeker niet gaan hoor!

Werkt nauwkeurig genoeg op mn 15" Laptop, als de 21" Desktop.

Doordat je sowieso al 'grotere' bewegingen kan maken dan vb met je muis vergt het al wat aanpassing tov van voorheen.

Maar eens vertrokken werkt het veel aangenamer dan met een muis imho!

Comment

'k heb er hier nog een liggen van den Aldi, voor 20€ mag je het komen halen (in gent)
                      Mijn foto's
                      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

De kogel is door de kerk.
                        Het is de Intuos 4M versie geworden.
                        Ik heb de 2 eens naast elkander gezet (L+M) en dan zie je eigenlijk pas hoe groot die L versie wel is.
                        Je hebt voor de L trouwens ook al vrij veel plaats nodig op je werktafel.

@ RikH: Ik heb dat tabletje van Aldi ook in mijn bezit, maar dat kan en mag je echt niet vergelijken met de Intuos reeks.

Danny
                        SeALbe

Comment

Working...
                        X