Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringend raad gevraagd computer aldi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: dringend raad gevraagd computer aldi

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    pc opendraaien, alles behalve harde schijf met een koevoet loswrikken (of schroeven als je van de juiste aanpak houdt) naar de winkel om een moederbord, prcessor en geheugen (zou je voor een 150-250€ moeten hebben afhankelijk van hoe rap het allemaal moet gaan).
    schroef alles op zijn plaats, verbind de draadjes (als het pas is het juist) en je hebt een nieuwe computer die.
    Als ik het probleem goed begrijp zou het zo moeten opstarten van het OS dat op je oude schijf staat. Wel zeker controleren hoe het met de schijfaansluiting zit IDE/(S)ATA.

met een beetje google en wat forums heb je dat zo voor mekaar.
    OMFG...

En dan klagen ze steen en been dat Windows niet vlot, stabiel etc loopt.

Als je een core onderdeel zoals een mobo, van je pc vervangt is een herinstallatie sowieso altijd de beste optie.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
      Hallo mensen allemaal,

ik ben weer aan het computeren met mijn oude pc
      Ik had vanmorgen een collega van het werk gebeld (een computerfreak) die heeft mij aangeraden om hem eens open te maken en alle stof weg te zuigen, fichkes eens uitrekken en ook de kaarten.
      Nu bij het openmaken zag ik meteen dat de ventilator (een rechtopstaande soort koker) scheef en los stond.
      Die ventilator staat op een plastiek raampje vastgeklemd met twee klemveren.
      Een klemveer was losgekomen omdat het haakje waar ie onder schuift afgebroken is.
      Ik heb de ventilator dan maar aan een kant goed vastgetaped aan de kast van de pc.
      Die ventilator staat weer goed stabiel op zijn plaats, ik denk niet dat ie nog los gaat komen.
      Monitor terug aangesloten en pc opgestart en yes ik kreeg weer signaal en besturing startte mooi op

groetjes
      aha zo mag ik het horen. bank vooruit!
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Onzin, dat lukt soms en dan enkel en alleen als de beide moederborden dezelfde chipset hebben. 99% kans dat je moet herinstalleren.
        Met de juiste kleine voorbereiding kan je dat anders wel doen hoor, vooral met IDE en simpele SATA-controllers. Raid is wat moeilijker als het een onboard controller is van een ander merk ... dan zit je vaak vast.
        Nu ja, als de originele PC niet meer start kan je ook de voorbereiding niet doen.
        Dat het niet altijd lukt, daar ben ik het eens mee maar 99% is toch héél veel van het negatieve.
        Je kan een OS altijd forceren om al de hardware opnieuw te dedecteren en zo uw OS terug aan de praat te krijgen.
        Of ik dit zal aanraden? Niet echt want het blijft wat foeffelen maar soms is dit een noodoplossing dat werkt. Als uw Windows voordien vlot draaide, dan krijg je die op een ander systeem vaak ook wel vlot draaiende (maar niet door de schijf zomaar in een ander systeem te foeffelen en te starten).
        Ik heb dit op vraag van sommigen ook al een paar keer gedaan, zeker als ze al de installatie-cd's niet meer hebben van hun software.
        Ja ... er kruipt soms wat tijd in.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

ik ben weer aan het computeren met mijn oude pc
          Ik had vanmorgen een collega van het werk gebeld (een computerfreak) die heeft mij aangeraden om hem eens open te maken en alle stof weg te zuigen, fichkes eens uitrekken en ook de kaarten.
          Nu bij het openmaken zag ik meteen dat de ventilator (een rechtopstaande soort koker) scheef en los stond.
          Eerste regel van de eerste reactie op uw vraag hier.
          Als hij veel lawaai maakt en na een tijdje uitvalt is er grote kans dat het een ventillator is dat niet meer zijn werk doet ... in dat geval zorgt een oververhitting misschien voor het probleem.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ja hij viel de laatse tijd geregeld uit soms twee keer per dag dan weer draaide ie een week zonder problemen. Wel kreeg ik telkens een melding dat ik een hardware probleem had en contact moest opnemen met de fabrikant.
            Gisterenavond is de ventilator dan helemaal losgekomen van zijn plaats en inderdaad veel lawaai maar geen beeld

Ziezo nu is hij ook weer proper vanbinnen en kan hij weer een tijdje mee, alhoewel die nieuwe......
            Groeten Sensor

Comment

alhoewel die nieuwe......
              Wacht daar nog maar een beetje mee ... tot er eentje komt met een iets modernere processor.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik heb geen idee wat de prijs zou zijn om je pc te laten herstellen. Maar ik denk dat je al rap een paar honderden euro's kwijt bent. En na 5 jaar...

Ik heb zelf een pc van de Aldi, is van januari 2006 en ik ben er zeer tevreden over. Ik heb een half jaar geleden ongeveer 200 eur geinvesteerd om hem te upgraden. Ik vond het zeker nog de moeite om dit te geven aan mijn pc. Je hebt trouwens 3 jaar garantie als ik het goed voor heb. Zeker een aanrader!
                Jochenvde Photography
                Flickr

Comment

Working...
                X