De genoemde bedrijven zijn stuk voor stuk clienten en weet heel goed hoe hun werken. De ene is de grootste agri groep in de wereld met vestigingen in bijna alle continenten en 10-tallen landen. Uit deontologie ga ik hier geen uitspraken doen over deze bedrijven.
Ik ben trouwens niet over kippen begonnen, enkel over eieren en dat als spin-off op je opmerking van eieren in de Carrefour die los liggen
Was in een ander topic.
Deontologie?
Ik heb geen eed moeten afleggen
Mensen gaan op restaurant of naar de slager maar willen niet meer weten waar hun biefstukje of kotelet vandaag komt, dat ervoor een dier geslacht moet worden. Ik ben een overtuigend vleeseter en durf al eens een dier zelf doden (waarom ook niet ...).
Het zou toch niet misstaan als de grootwarenhuizen op de verpakkingen het land
van herkomst zouden vermelden.
Terug naar de griep, ik ben uiteraard voorstander van een goede rapportering door zowel ons eigen dienst van volksgezondheid en het WHO zoals Flukee aanhaalde, het is te ernstig om het dood te zwijgen maar al deze reacties van zelfverklaarde experts en angsthazen om te pleiten voor allerlei producten die misschien kunnen helpen bovenop een hele rits andere maatregelen (die dan niet genomen worden) vind ik te ver gaan.
Ziektes zijn er van alle tijden en volgend jaar is er zeker iets nieuws.
Tot dan ga ik het niet laten mijn leven te laten leiden door iets waar ik geen controle over heb en ga er nu een aperitiefje op drinken . (als dit ook nog mag, want ja, wie weet wat er tegenwoordig allemaal in een gin tonic gaat ).
[/quote]
Een gin-tonic is goed tegen de malaria
Mijn "pleidooi" is in feite tegen het geldgewin op ons kosten en ten koste van onze
gezondheid.
Meer is het niet.
Mag ik nog een dingetje?
Tegenwoordig kweekt met aardappelen in open lucht waarin een katalysator zit
om bepaalde medicatie te versterken.
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Is onze Mechelse koekoek weer niet goed genoeg?
Mvg.
Robert
Robert, als onze pa nog leefde jong.... man, man.
We hadden thuis bijna een dierentuin en ne ferme grote "hof"
Heb ik destijds ook veel tijd ingestoken en naar gekeken....
(met veel plezier trouwens)
Een hond bijv. hebben we nooit gehad. Ons moeder wilde dat niet.
Enz. enz.
De mexicaanse griep of varkensgriep heeft niks te maken met varkensvlees voor consumptie. Je commentaar slaat dan ook nergens op
Sorry maar het heeft er toch wel een invloed op hoor en ik vind zijn reactie nog niet zo gek.
Als ze de naam varkensgriep gebruiken wordt er automatisch minder varkensvlees gekocht. Door het nu Mexicaanse griep te noemen wordt de vleessector inderdaad wel (deels) gespaard.
Ik vind dat ze dit al veel langer hadden mogen invoeren. Waar zitten mensen wel niet allemaal met hun handen? Bah!
Haha, ja, kijk eens links en rechts als je in de file staat
De telefooncellen zijn zo goed als verdwenen en zeg maar dat daar ook een en ander
te vinden was
Sorry maar het heeft er toch wel een invloed op hoor en ik vind zijn reactie nog niet zo gek.
Als ze de naam varkensgriep gebruiken wordt er automatisch minder varkensvlees gekocht. Door het nu Mexicaanse griep te noemen wordt de vleessector inderdaad wel (deels) gespaard.
Mensen die denken dat je de varkensgriep kunt krijgen door varkensvlees te eten zijn slecht geinformeerd of dom. Net zoals mensen die denken dat "mexicaanse griep" impliceert dat het mexicaanse volk er iets mee te maken heeft.
Mensen die denken dat je de varkensgriep kunt krijgen door varkensvlees te eten zijn slecht geinformeerd of dom. Net zoals mensen die denken dat "mexicaanse griep" impliceert dat het mexicaanse volk er iets mee te maken heeft.
Ow, er blijft nog genoeg over in vlees om ziek te worden op termijn.
Wat hebben we de laatste jaren allemaal niet meegemaakt?
Gekke koeien, hormonenvlees, rioolwater of motorolie in veevoeder, dioxinekippen, genetisch gemanipuleerde soja,
karkassen van zieke dieren verwerkt tot veevoeder. (besmet mineraal water en giftige coca cola….)
De gemeenschappelijke deler van al die gevallen is de jacht naar winstmaximalisatie
van de multinationals die de voedselketen controleren, ook al gaat dit ten koste van de
publieke gezondheid.
Telkens een nieuw schandaal losbarst gaat het over een ‘uniek geval’, een ‘ongeluk’,
een ‘toeval’. Daarbij zien we het talmen, de incompetentie en soms regelrechte
medeplichtigheid van de autoriteiten die verondersteld zijn te waken over de
volksgezondheid en de voedselketen moeten controleren.
Dit kwam eens te meer schitterend naar voor in de parlementaire onderzoekscommissie
rond de dioxinecrisis. Ook de Europese Commissie probeerde nog de
toegelaten PCB’s (als graadmeter voor dioxine) in voedsel te verdubbelen.
Een varkensfokker geeft per beest ong. 50 euro uit aan antibiotica.
En dat kan oplopen tot 150 euro.
Niet om die beesten gezond te houden maar om een artificiële gewichtstoename te
bekomen door continu antibiotica toe te dienen om de kleinste infectie te vermijden.
In 1997, slechts een jaar na de gekke koeienziekte, beval de EU de vernietiging van miljoenen
varkens ten gevolge van de varkenspest. Kostprijs: 40 miljard BEF,
waarvan de helft betaald door de Europese belastingbetaler.
Na het schandaal rond de Belgische kippen suggereerde Frankrijk eens te meer het verbod
op de verwerking van dierlijk afval in veevoeders, maar alweer verdween het in de doofpot.
Je ziet hier een gelijkenis als je wilt zien tenminste.
De banken verziekten de maatschappij, veroorzaakten de crisis en de belastingbetaler
kon opdraaien.
De voedselindustrie blijft onbetrouwbaar omdat haar methodes enkel gebaseerd zijn op winstmaximalisatie.
Smakelijk!
En sorry dat ik me weer heb laten gaan
Het is van alle tijden.
40 jaar geleden al, kreeg ons ma "ander" vlees van de beenhouwer.
Mensen die denken dat je de varkensgriep kunt krijgen door varkensvlees te eten zijn slecht geinformeerd of dom.
Mensen denken daarom niet dat je daar de griep van kunt krijgen, mensen denken dat varkens besmet zijn en dat varkensvlees eten daardoor niet gezond kan zijn.
Niet iedereen denkt zo maar als 10 of 20 procent van de bevolking zo denkt heeft dit een grote impact.
Mensen denken daarom niet dat je daar de griep van kunt krijgen, mensen denken dat varkens besmet zijn en dat varkensvlees eten daardoor niet gezond kan zijn.
Niet iedereen denkt zo maar als 10 of 20 procent van de bevolking zo denkt heeft dit een grote impact.
Zowel gij als FLuKee hebben gelijk...
En mensen denken eveneens dat hen dat niet zal overkomen.
Ik zou heel graag iets willen vertellen over moderne stallen waar bijv. varkens of
kalveren worden gehouden. Maar dat duurt weer te lang
Tegenwoordig zijn die zooooo "clean" i.v.g. met 40 jaren geleden.
Dat is dus wat je kan zien.
De rest weet alleen de boer, de leverancier van voeders en de veearts.
Comment