Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De waanzin nabij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De waanzin nabij

    Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
    En door al die waanzin en maatregeltjes te volgen worden we steeds minder resistent en hebben we bijgevolg meer "bucht" nodig in ons lichaam.
    Gedeeltelijk waar.
    En als dokters nu eens stopte met het voorschrijven van antibiotica bij een verkoudheid.
    En de Belgen zijn zo goed als de grootste pillenslikkers in Europa....

    Trouwens je moet niet naar de dokter gaan om "bucht" in jouw lichaam te krijgen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: De waanzin nabij

      Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
      "Purlut", het is inderdaad de waanzin nabij.
      Er zijn honderden plaatsen en dingen waar we blootgesteld worden aan vuiligheden. Ik wacht enkel nog tot iemand zegt: het was vroeger allemaal beter

      Er is lopend water, overal zeep, detergent en vaatwassers, wasmachines die een kookprogramma hebben, diepvriezers en frigo's en nog steeds heeft men heilige schrik van microben.

      Toen wij als kind ng buiten speelden en aan het ravotten waren kwamen we ook in contact met "vuiligheid", met dingen die vies waren. Het is precies dat soort spelen die ons sterker maakt, je lichaam die leert reageren tegen indringers, je immuniteit verhoogt. Een kind dat afgeschermd opgroeit, dat een salonplantje is, zal opgroeien met een weerbaarheid die stukken lager ligt dan iemand die mogen stoeien heeft in zandbakken, bossen of bij de boer om de hoek bij dieren en in de stallen.

      Het begon enkele jaren geleden al met die ontsmettende zeep. Er werden kinderen gebruikt in de reclamespot om hun handen na het spelen op het gras onmiddellijk hun handen te laten wassen terwijl een gewone zeep net zo efficient is voor een gewone speelpartij. Ik pleit hier niet om te leven als een kluizenaar noch pleit ik voor een vuile samenleving maar een beetje gezond Vlaams boerenverstand.

      Wat de eieren betreft. Ik ga het nu niet over de smaak van eieren hebben maar een ei komende van batterijkippen is stukken properder als deze van de kippen die we in onze hof hebben lopen. De eieren van batterijkippen komen niet in contact met een vuil nest maar worden automatisch op een band gerold. Dat een ei van een batterijkip die valt op een plastic tafellaken met gebroken dooier en die niet onmiddellijk wordt weggeveegd een gele plek kan nalaten die niet meer te verwijderen is moet je er ook maar bijnemen bij de "hygiëne".

      Vlaams boerenverstand folks, alles een beetje nuanceren.
      Als ik alles mag geloven wat er in deze komkommertijd geschreven wordt is dat de mens nog nooit zo vies heeft geleefd als heden ... Vlaamse, Nederlandse of Duitse televisie ten spijt.
      Twizter, mag ik content zijn dat er hier over gesproken wordt en misschien wel
      over nagedacht?
      Mensen veranderen niet graag en willen gewoon verder doen....

      Wat die zeep en die reclame aan gaat heb je wel volkomen gelijk.
      Maar dat valt niet onder de verantwoordelijkheid van de gewone mensen.

      Je herinnert je vast nog die reclame over die medicatie tegen teennagelschimmel
      waar L. Neels zo voor was.... Net dezelfde situatie.
      Het is die reclamemaker die misbruik (en de pharma-industrie) maakt van enz. enz.
      De overheid moest nog strenger optreden.

      Ik kon nog iets over kippetjes vertellen.
      Trouwens je bent daar zelf over begonnen
      Geef mij maar "‘galinhas caipiras"

      Er lopen zelfs beestjes rond waarvan enkel het vlees groeit naarmate ze ouder worden.
      Niet de organen. Als die zes weken meegaan dan is dat voldoende.
      Hoe zouden ze dat gelapt hebben
      Neem eens een kijkje bij Cargill, het vroegere Frangosul (opgekocht door het Franse
      Doux), Avipal of Diplomata of Sadia.

      Mensen worden ziek van eten en milieu Twizter.
      Het probleem daarbij is dat dit proces zeer langzaam gaat.
      Een prik van een naald in jouw blote billen voel je direct he.
      De gevolgen van eten en milieu zijn zo niet, dat gaat veel langzamer.

      Tegenwoordig wordt er ook veel nagemaakt zowel vlees, vis als zuivel.
      Gelukkig blijkt dit niet schadelijk te zijn voor de gezondheid.

      Ik wil niet in teneur eindigen maar zolang er kinderen zijn die denken dat kaas
      aan de bomen groeit dan is er toch iets mis

      Misschien ver gezocht maar het heeft er ook zeker mee te maken:
      In 1957 heeft Leon Festinger het begrip ’cognitieve dissonantie’ geïntroduceerd.
      Dat wijst op het onprettige gevoel dat ons overvalt als we nieuwe feiten of informatie
      krijgen die strijdig zijn met onze overtuigingen.
      Last edited by theokus; 26 augustus 2009, 08:15.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: De waanzin nabij

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        En als ík deze draad goed gevolgd heb, kan je studeren voor bedrieger.
        En een job zoeken in de banksector...
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: De waanzin nabij

          Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
          All in bloody English.
          Wij worden allemaal amerikaantjes.
          I hate it godverd....

          Henri
          En De Leeuw in het Frans Henri, nog erger
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: De waanzin nabij

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Paniek zal er pas zijn als er een paar miljoen doden zijn.
            Maar het verschil met de gewone griep is dat er tot nu toe geen vaccin is dat echt helpt tegen de Mexicaanse griep ... bij de gewone griep zijn er al miljoenen mensen beschermd door een vaccin.
            Toch is de volledige genetische code van de Mexicaanse griep achterhaald
            door enkele Canadese wetenschappers.
            Was reeds bekend rond 9 mei van dit jaar.

            Was het op één (VRT) dan men zei dat dit virus zou ontsnapt zijn uit een reageerbuisje?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: De waanzin nabij

              Kvind het allemaal sterk overdreven.

              Onlangs een collega gehad die terug kwam van reis en ze had de Mexicaan te pakken. Ze moest thuis blijven en mocht van de dokter haar huis niet uit, om de besmetting van anderen te vermijden.
              MAAR haar vriend, die iedere dag bij haar is mocht wel gewoon gaan werken???

              Nog zo iet, je voelt je grieperig -> naar de dokter. De dokter stelt idd griep vast -> naar de spoed. Spoed doet bloedonderzoek om na te gaan om welke variant het gaat -> terug naar de dokter. De dokter schrijft nu de juiste medicatie voor.
              Vriendin van me heeft het meegemaakt en dat voor een banale buikgriep, pas op en ge moogt da alles betalen (ok je krijgt terug van ziekenkas maar blijft belachelijk)

              Mijn idee, allemaal ferm overdreven, want mensen die het gehad hebben zeggen dat het niet veel verschilt van gewone griep.
              Ik ga nu niet direct Dethol gaan inslaan en constant me handen ontsmetten, integendeel want het is bewezen dat constant de handen wassen en ontsmetten ongezonder is dan af en toe. Kben er levend bewijs van want ben in geen 6 jaar ziek geweest en kom dagelijks met veel mensen in contact (waarvan er veel soms hoesten en niezen)

              Nuja, ieder zen idee en mening é. Maar mij hebben ze niet overtuigd.
              'Keep on Clicking'
              Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

              Comment


              • #22
                Re: De waanzin nabij

                toch fantastisch hoe goed ze erin geslaagd zijn de varkensgriep om te vouwen tot mexicaanse griep. De vleesindustrie redden is blijkbaar belangrijker dan de beeldvorming van een heel volk.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #23
                  Re: De waanzin nabij

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  toch fantastisch hoe goed ze erin geslaagd zijn de varkensgriep om te vouwen tot mexicaanse griep. De vleesindustrie redden is blijkbaar belangrijker dan de beeldvorming van een heel volk.
                  Wel daar kan ik het mee eens zijn.
                  Het is ook zo dat men er veel aan doet om het niet zo erg te laten lijken als het is...
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: De waanzin nabij

                    Men vergeet wel een belangrijk detail.
                    Hier en op vele werkplekken zijn ze doorgedreven handhygiëne aan het geven en/of aan het opleggen.
                    Maar ietwat persoon met gezond boerenverstand weet dat het over een virus gaat... een virus die verspreid wordt via contact maar ook via LUCHT!!!!!! En als iemand in de winkel z'n pollen ontsmet maar wel drager is dan maakt die handhygiëne ook niet veel meer uit.

                    Ik blijf erbij... massahysterie...
                    In oktober is het vaccin klaar voor de mexicaanse griep.
                    Een griep die niet forser is dan een andere griep. Dat de kinderen/ouderen/mensen met verminderd afweermechanisme dan een vaccinatie gaan halen he...
                    Veel mensen enten zich al niet in tegen de gewone griep maar gaan dat plots wel doen voor een 'mexicaanse'??? begrijpen wie begrijpen kan...

                    Comment


                    • #25
                      Re: De waanzin nabij

                      Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
                      Men vergeet wel een belangrijk detail.
                      Hier en op vele werkplekken zijn ze doorgedreven handhygiëne aan het geven en/of aan het opleggen.
                      Maar ietwat persoon met gezond boerenverstand weet dat het over een virus gaat... een virus die verspreid wordt via contact maar ook via LUCHT!!!!!! En als iemand in de winkel z'n pollen ontsmet maar wel drager is dan maakt die handhygiëne ook niet veel meer uit.

                      Ik blijf erbij... massahysterie...
                      In oktober is het vaccin klaar voor de mexicaanse griep.
                      Een griep die niet forser is dan een andere griep. Dat de kinderen/ouderen/mensen met verminderd afweermechanisme dan een vaccinatie gaan halen he...
                      Veel mensen enten zich al niet in tegen de gewone griep maar gaan dat plots wel doen voor een 'mexicaanse'??? begrijpen wie begrijpen kan...
                      Yep, klopt; samen met Windows 7.
                      Dat gaat nogal ne gang gaan
                      En als ik mag: wie spreekt over massahysterie?
                      Volgende week is iedereen vergeten dat Delhaize dit aanbiedt.

                      Het idiote is dat er mensen zullen zijn die de handvatten van hun winkelkar
                      niet schoon vegen
                      Dus eerst hun handen ontsmetten en dan de kar vastnemen
                      Last edited by theokus; 26 augustus 2009, 09:53.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: De waanzin nabij

                        Als er een nieuwe WINDOWS of I-PHONE uitkomt ook massahysterie, iedereen als zot naar de (net)winkel , just hzetzelfde
                        Toch goed initiatief
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #27
                          Re: De waanzin nabij

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          toch fantastisch hoe goed ze erin geslaagd zijn de varkensgriep om te vouwen tot mexicaanse griep. De vleesindustrie redden is blijkbaar belangrijker dan de beeldvorming van een heel volk.
                          De mexicaanse griep of varkensgriep heeft niks te maken met varkensvlees voor consumptie. Je commentaar slaat dan ook nergens op

                          Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
                          Men vergeet wel een belangrijk detail.
                          Hier en op vele werkplekken zijn ze doorgedreven handhygiëne aan het geven en/of aan het opleggen.
                          Maar ietwat persoon met gezond boerenverstand weet dat het over een virus gaat... een virus die verspreid wordt via contact maar ook via LUCHT!!!!!! En als iemand in de winkel z'n pollen ontsmet maar wel drager is dan maakt die handhygiëne ook niet veel meer uit.
                          Grappig. Je boerenverstand is toch niet wat het zou moeten zijn. Het influenzavirus verspreidt zich niet zomaar actief door de lucht, maar wel passief in grote of kleine waterdruppels (aerosols). Dat wil zeggen dat je jezelf relatief goed kan afschermen van deze bronnen (hoestende/niezende mensen), zéker in goed geventileerde ruimtes. Daarnaast blijft een degelijke handhygiëne wél belangrijk, aangezien aanraking van besmette oppervlakken ook tot besmetting kan leiden.

                          Dat de media deze varkensgriep gehyped heeft kun je wel zeggen, maar imho heeft het griepcommisariaat altijd adequate informatie gegeven ivm het verloop van de pandemie.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • #28
                            Re: De waanzin nabij

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Dus als ik deze draad goed heb gevolgd is marketing=bedrog?

                            Mvg.
                            Robert
                            Misschien, als ge kortzichtig en nogal dom zijt.

                            Ooit al gehoord van beter voorkomen dan genezen? Dat is wat de overheid nu hanteert.
                            Mensen tegenwoordig klagen over alles en nogwat.

                            Eigenlijk is dat erg, klagen is een besmettelijke ziekte.

                            Comment


                            • #29
                              Re: De waanzin nabij

                              De genoemde bedrijven zijn stuk voor stuk clienten en weet heel goed hoe hun werken. De ene is de grootste agri groep in de wereld met vestigingen in bijna alle continenten en 10-tallen landen. Uit deontologie ga ik hier geen uitspraken doen over deze bedrijven.
                              Ik ben trouwens niet over kippen begonnen, enkel over eieren en dat als spin-off op je opmerking van eieren in de Carrefour die los liggen

                              Mensen gaan op restaurant of naar de slager maar willen niet meer weten waar hun biefstukje of koteletje vandaag komt, dat ervoor een dier geslacht moet worden. Ik ben een overtuigend vleeseter en durf al eens een dier zelf doden (waarom ook niet ...).

                              Terug naar de griep, ik ben uiteraard voorstander van een goede rapportering door zowel ons eigen dienst van volksgezondheid en het WHO zoals Flukee aanhaalde, het is te ernstig om het dood te zwijgen maar al deze reacties van zelfverklaarde experts en angsthazen om te pleiten voor allerlei producten die misschien kunnen helpen bovenop een hele rits andere maatregelen (die dan niet genomen worden) vind ik te ver gaan.
                              Ziektes zijn er van alle tijden en volgend jaar is er zeker iets nieuws.
                              Tot dan ga ik het niet laten mijn leven te laten leiden door iets waar ik geen controle over heb en ga er nu een aperitiefje op drinken . (als dit ook nog mag, want ja, wie weet wat er tegenwoordig allemaal in een gin tonic gaat ).


                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Twizter, mag ik content zijn dat er hier over gesproken wordt en misschien wel
                              over nagedacht?
                              Mensen veranderen niet graag en willen gewoon verder doen....

                              Wat die zeep en die reclame aan gaat heb je wel volkomen gelijk.
                              Maar dat valt niet onder de verantwoordelijkheid van de gewone mensen.

                              Je herinnert je vast nog die reclame over die medicatie tegen teennagelschimmel
                              waar L. Neels zo voor was.... Net dezelfde situatie.
                              Het is die reclamemaker die misbruik (en de pharma-industrie) maakt van enz. enz.
                              De overheid moest nog strenger optreden.

                              Ik kon nog iets over kippetjes vertellen.
                              Trouwens je bent daar zelf over begonnen
                              Geef mij maar "‘galinhas caipiras"

                              Er lopen zelfs beestjes rond waarvan enkel het vlees groeit naarmate ze ouder worden.
                              Niet de organen. Als die zes weken meegaan dan is dat voldoende.
                              Hoe zouden ze dat gelapt hebben
                              Neem eens een kijkje bij Cargill, het vroegere Frangosul (opgekocht door het Franse
                              Doux), Avipal of Diplomata of Sadia.

                              Mensen worden ziek van eten en milieu Twizter.
                              Het probleem daarbij is dat dit proces zeer langzaam gaat.
                              Een prik van een naald in jouw blote billen voel je direct he.
                              De gevolgen van eten en milieu zijn zo niet, dat gaat veel langzamer.

                              Tegenwoordig wordt er ook veel nagemaakt zowel vlees, vis als zuivel.
                              Gelukkig blijkt dit niet schadelijk te zijn voor de gezondheid.

                              Ik wil niet in teneur eindigen maar zolang er kinderen zijn die denken dat kaas
                              aan de bomen groeit dan is er toch iets mis

                              Misschien ver gezocht maar het heeft er ook zeker mee te maken:
                              In 1957 heeft Leon Festinger het begrip ’cognitieve dissonantie’ geïntroduceerd.
                              Dat wijst op het onprettige gevoel dat ons overvalt als we nieuwe feiten of informatie
                              krijgen die strijdig zijn met onze overtuigingen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: De waanzin nabij

                                We worden idd goed geïnformeerd over de pandemie...
                                Maar over de 'ernst' van die pandemie die gerapporteerd word stel ik mij wel vragen...
                                In Wallonië hebben ze zelfs een schandalig rondschrijven gedaan naar alle gemeenten om NU!!! alvast meer graven te voorzien aangezien in de winter de grond te hard zou zijn ... Dit is uiteraard met het nodige BOOEEEE-geroep onthaald....
                                Ik wil maar zeggen dat de overheid ZELF!!!! koploper is in deze massahysterie...
                                Ik heb het idd fout geformuleerd... Het griepvirus is niet 'airborn' maar wel overdraagbaar via speekselparticuls dat is waar.
                                Maar stel... je komt die winkel binnen... steriliseert je handen.... iemand niest op een pak koffie... jij neemt die koffie weg.... ook weg steriliteit... Datzelfde pakje koffie neem je nog minimaal 3x vast vooraleer je het in de kast wegmoffelt... In die tussentijd neem je nog je autoklink, stuur, versnellingspook, geld enz enz vast....
                                Dweilen met de kraan open is het

                                Trouwens... waarom een simpel griepvirus (want dit is het) zo overhypen terwijl er over AIDS bitter weinig preventie op poten wordt gesteld terwijl jaarlijks het aantal HIV-positieve stijgt.... Op lange termijn is dit een veeeeel grotere killer dan een griepvirus...
                                Hoe lang is het geleden dat er reclame is gemaakt voor condooms enz enz???
                                Maar kinderen wel de pil aan 75% korting geven.... dat is de oplossing ja...
                                Maar ok dat is een andere discussie...

                                Comment

                                Working...
                                X