Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaarwel het gaat jullie goed

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vaarwel het gaat jullie goed

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Dus.. Bouk zit hier zijn tijd te verprutsen
    Dat is nu precies wat ik bedoel met: mensen schrijven (praten) zoals ze denken....
    Nena.... ik dacht niet aan bouk en dat is de pure waarheid.

bouk is met een missie bezig
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Door te stoppen en hier weg te blijven omdat je geen reacties krijgt van anderen stop je ook met reageren op anderen ... je zorgt dan eigenlijk mee voor het probleem waar je zelf kritiek op hebt.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
        Heb ook bij posts van mij reacties gezien die totaal niet kloppen en zo dingen wil ik voor mezelf vermijden.
        En dat zijn van die momenten waar dan uit leert.
        Je mag geen schrik hebben om zelf te posten (ook als beginner), zeg je iets verkeerd dan zul je gecorrigeerd worden, maw je zal terug iets leren ook als is het jou foto niet.

Ik post nu en dan eens een foto en er komt meestal reactie, maar wat ik dan zie is dat het meestal mensen zijn waarbij ikzelf ook reeds een comment heb gegeven + natuurlijk de vaste commentatoren

Ik wel gewoon zeggen dat, wanneer je zelf nooit reageert je wel verwacht dat mensen bij jou reageren. Stel je dan in de plaats van die ander die van jou ook geen reactie kreeg.
        'Keep on Clicking'
        Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Hey,
          ben ook nieuw hier, zelf enkele reacties gegeven, geen tips of zo want daarvoor ken ik er niet genoeg van, zelf al een paar foto's neergezet, zowel bij sport, dieren, natuur,....
          Nu krijg ik ook niet overdreven veel reacties, maar uit (bijna) elke reactie die ik al gekregen heb, daar heb ik dan toch weer een beetje van geleerd.

Door de foto's hier te bekijken, de reacties te lezen, en daarna terug de foto's te bekijken om te zien wat ze juist bedoelen heb ik al meer geleerd dan wat er van reactie gekomen is op mijn foto's.

Er is hier een heel forum om te leren, waarom dan enkel afgaan op de reacties die je krijgt?
          'Kzou zeggen, doe gewoon verder zoals je bezig bent....
          Het komt allemaal wel goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
            Hey,
            ben ook nieuw hier, zelf enkele reacties gegeven, geen tips of zo want daarvoor ken ik er niet genoeg van, zelf al een paar foto's neergezet, zowel bij sport, dieren, natuur,....
            Nu krijg ik ook niet overdreven veel reacties, maar uit (bijna) elke reactie die ik al gekregen heb, daar heb ik dan toch weer een beetje van geleerd.

Door de foto's hier te bekijken, de reacties te lezen, en daarna terug de foto's te bekijken om te zien wat ze juist bedoelen heb ik al meer geleerd dan wat er van reactie gekomen is op mijn foto's.

Er is hier een heel forum om te leren, waarom dan enkel afgaan op de reacties die je krijgt?
            'Kzou zeggen, doe gewoon verder zoals je bezig bent....
            Het komt allemaal wel goed
            Maar ja natuurlijk.
            Effe "slikken" en opnieuw "aan hem"

Wat velen ook vergeten of niet weten = Tips & trucs
            Het straffe is dat ik die nu zelf niet meer vind...
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              ... Het straffe is dat ik die nu zelf niet meer vind...
              .... ....
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                .... ....

Jos jij moet dat weten omdat je van Diepenbeek bent
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
                  (...) De 1ste keer dat ik in "natuur & landschappen" postte, kreeg ik 0 reacties, nul, niks, noppes. Jammer, maar helaas... ik ben er ook niet mee gestopt, blijven posten en de aanhouder wint ook hier Vandaag heb ik voor de 1ste x iets gepost in Beoordeling evenementen : 63 views, 3 reacties (geen tips, en da's jammer)
                  Het is nu eenmaal zo. (...)
                  En dát is nu net het probleem geloof ik hé... Je moet eerst 'een bekende naam' ofzo worden eer de mensen naar je foto's willen kijken en beoordelen. Zoals je zelf zegt, de aanhouder wint. Maar hoeveel gaat niet verloren? Als je op je eerste foto's al eerlijke, nuttige commentaar had gekregen, had je bij je zevende of twintigste misschien bepaalde fouten al niet meer gemaakt... (ik zeg maar wat, heb ze niet gezien )

Zoals ik het forum zie:
                  • Beginnershoek: is wat het moet zijn. Beginners posten hun foto's en krijgen er best wel nuttige reacties. (zou beter kunnen misschien, maar chapeau voor de mensen die het wél doen). jammer hier: de 'betere' foto's komen hier soms ook terecht omdat de poster in zijn 'foto-beoordeling' geen (gepaste) reacties krijgt
                  • Foto-beoordeling: Hier zou eigenlijk het gros van de foto's moeten staan. De beginnersfouten achter de rug, en dan goeie, verbeterende, nuttige commentaar krijgen van mede-fotografen. jammer hier: Veel beginners posten meteen hier (of zelfs in SC) en zorgen er zo voor dat het algemeen niveau wat zakt. Hierdoor willen de hoge heren goede fotograffen (experts?) hier 'hun tijd niet insteken' want die is al zo schaars. Ze zoeken op het forum wat ZIJ nuttig vinden, misschien effe SC bekijken en wég. Terwijl net ZIJ de beste kritiek zouden kunnen geven.
                  • Showcase: zou moeten zijn: de allerbeste, superieure foto's van forumleden. Foto's waarvan je denkt: 'dit fascinerende onderwerp had ik, en zal ik onmogelijk beter in beeld kunnen brengen dan hier'. Jammer hier: Showcase is gewoon foto-beoordeling geworden van hen die zich beter achten dan het gemiddelde. Mensen die dit forumdeel wél gebruiken waarvoor het dient, maar dit dus uiterst zelden doen, zijn er niet bekend en krijgen weinig of geen nuttige reactie...

Ik wil zeker niet iedereen over dezelfde kam scheren, op voorgaande uitspraken bestaan ongetwijfeld (ik weet grof wel wie of wat) veel uitzonderingen. Uitzonderingen die hoogstwaarschijnlijk ook de moeite doen om een topic als dit te lezen, te reageren...

@dextro: je mag niet afgaan op het áantal reacties, maar vooral op de kwaliteit ervan! Als ik een erg knappe foto zie, niks op aan te merken, geen speciale reden waaróm ik 'm zo knap vind (of, hij is gewoon 'af'), wel, dan zeg ik ook meestal niks.
                  Je hebt veel mensen die het forum afspeuren en overal gewoon wat schrijven genre: "wow", "mooie foto", "prachtige plaat", "knap licht", Een quote met eronder "Ik volg ....", "Voor mij de tweede",...
                  Allemaal reacties waar je niks aan hebt (tenzij je ego hierdoor zou gestreeld worden?)

Als ik zo rondkijk op 't forum leer ik érg veel door te lezen. Fouten die jij maakt, worden ook door anderen gemaakt. Daar is dan wellicht óók al commentaar op gekomen. Mensen raken 't misschien ook beu om telkens dezelfde uitleg te doen...?

Zo off-topic als maar kan: Misschien zou BD een iets uitgebreidere knowledge base kunnen aanleggen? Een uitgebreidere tips en tricks, met misschien een (vergelijk met FAQ) Frequently Made Errors. Waar dan naar verwezen kan worden.
                  Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
                    De 1ste keer dat ik in "natuur & landschappen" postte, kreeg ik 0 reacties, nul, niks, noppes. Jammer, maar helaas... ik ben er ook niet mee gestopt, blijven posten en de aanhouder wint ook hier :
                    klopt hoor, bij de tweede keer al 15 reactis, inderdaad de aanhouder wint.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
                      Als ik een erg knappe foto zie, niks op aan te merken, geen speciale reden waaróm ik 'm zo knap vind (of, hij is gewoon 'af'), wel, dan zeg ik ook meestal niks.
                      Je hebt veel mensen die het forum afspeuren en overal gewoon wat schrijven genre: "wow", "mooie foto", "prachtige plaat", "knap licht", Een quote met eronder "Ik volg ....", "Voor mij de tweede",...
                      Allemaal reacties waar je niks aan hebt (tenzij je ego hierdoor zou gestreeld worden?)
                      Ik vind dit toch dubbel. Volgens mij zeg je toch beter 'iets' dan 'niets'. Hoe kan ik bv. weten dat jij de foto knap vond, af vond als je niet reageert? Ik ga wel akkoord dat je aan de "wow", "mooie foto", "prachtige plaat", "knap licht"- reacties niet zoveel leert, maar ze zeggen toch wel 'iets'.
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik vind dit toch dubbel. Volgens mij zeg je toch beter 'iets' dan 'niets'. Hoe kan ik bv. weten dat jij de foto knap vond, af vond als je niet reageert? Ik ga wel akkoord dat je aan de "wow", "mooie foto", "prachtige plaat", "knap licht"- reacties niet zoveel leert, maar ze zeggen toch wel 'iets'.
                        Ook als het ipv positieve reacties, negatieve zijn die nergens op slaan ?

Comment

Als ik zo een paar foto's van hem zie dat weet ik toch wel iets Nena
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                            Ook als het ipv positieve reacties, negatieve zijn die nergens op slaan ?
                            Ik volg je hier zéker in, begrijp me niet verkeerd, maar sta me toe dit te nuanceren.

Een (erg) positieve commentaar, zonder enige verduidelijking, heeft, zoals Nena ook al zei, wél als resultaat dat je weet dat er mensen je foto mooi vinden. Soms heeft dat een bepaalde reden: compositie, onderwerp, bewerking,... soms ook niet. Gewoon, een gevoel, een foto waar niks op aan te merken is,...
                            Als poster kan je hieruit opmaken dat de kijker jouw visie deelt, of er een andere, even appreciërende op na houdt.

Een (erg) negatieve commentaar, zónder enige verduidelijking, heeft, enkel als resultaat dat je weet dat er iemand je foto niet mooi vindt. Wat er aan scheelt, wat beter kan, hoe dat dan moet,... daar mag je dan naar raden. Hier heeft de plaatser helemáál niks aan dus...

@Nena: een loutere uitdrukking van appreciatie kan leuk zijn, dat begrijp en erken ik. Maar als iedereen op elke foto gewoon íets zou reageren, dan is 't hier binnen de kortste keren Belgium Flickr. (en klinken doet dat niet echt hé )
                            Kunnen misschien net als op facebook een "vind ik leuk"-button creëren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht

Een (erg) positieve commentaar, zonder enige verduidelijking, heeft, zoals Nena ook al zei, wél als resultaat dat je weet dat er mensen je foto mooi vinden. Soms heeft dat een bepaalde reden: compositie, onderwerp, bewerking,... soms ook niet. Gewoon, een gevoel, een foto waar niks op aan te merken is,...
                              Als poster kan je hieruit opmaken dat de kijker jouw visie deelt, of er een andere, even appreciërende op na houdt.

Een (erg) negatieve commentaar, zónder enige verduidelijking, heeft, enkel als resultaat dat je weet dat er iemand je foto niet mooi vindt. Wat er aan scheelt, wat beter kan, hoe dat dan moet,... daar mag je dan naar raden. Hier heeft de plaatser helemáál niks aan dus...
                              mee eens en daarom hebben ze op BD besloten twee verschillende categorieen in te voeren nl:
                              Showcase en Beoordeling.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                mee eens en daarom hebben ze op BD besloten twee verschillende categorieen in te voeren nl:
                                Showcase en Beoordeling.
                                grt,bouk.
                                Maar (en ik ga mezelf niet quoten) hierboven staat ergens hoe ik ondervind dat de onderverdelingen gebruikt worden... Alleszins niet hoe ze oorspronkelijk bedoeld waren toch?

Comment

Working...
                                X