Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaarwel het gaat jullie goed

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vaarwel het gaat jullie goed

    -Fotografen zijn meestal een beetje ijdel en horen dus liefst (goede) commentaar over HUN foto's, maar er valt hier ook masseel veel te leren uit commentaar op andermans foto's... beginners maken doorgaans allemaal dezelfde fouten. Of je dus leest over jouw fouten of die van iem anders... mss is het laatste nog net iets aangenamer in geval slechte kritiek? ;-)

    -Commentaar geven is ook een 'kunst' ; je moet zin hebben om als ervaren rot telkens weer dezelfde 'magere' beginnersbeelden constructief te beoordelen. Iedereen heeft tijd te weinig, dus zoek je snel in de technische fora wat je nodig hebt ipv beelden te becommentariëren

    - Je moet ook genoeg pretentie hebben om het te willen doen, 'wie ben ik?' zullen allicht veel mensen denken... Bovendien is fotografie geen exacte wetenschap, de ene eist haarscherpe foto's de andere zweert bij flou artistique

    - weglopen zou zonde zijn, er zijn weinig fora waar je zo'n uitgebreide info zal vinden... trouwens beter slechts 2 degelijke BD reacties dan 50 snelle 'wow's' op Flickr ;-)
    .: Simplicity is the ultimate sophistication :.

    Comment


    • #17
      Re: Vaarwel het gaat jullie goed

      weet je wat er leuk is om reactie te krijgen!!!

      gewoon nen foute foto posten ook al weet je het!
      zo leer je veel
      en met nen goeie titel is't plaatje totaal
      nikon stuff

      Comment


      • #18
        Re: Vaarwel het gaat jullie goed

        Als elke foto dat hier gepost wordt 100 reacties zou krijgen dan zou niemand ooit nog geïnteresseerd zijn om alle commentaar te lezen, zelfs die op zijn eigen foto's niet.
        Als er van die 100 reacties dan 50 positieve en 50 minder positieve (soms negatieve) zouden zijn dan zouden er weer 50 zogezegd zever komen schrijven zijn.
        Krijgt een foto alleen slechte commentaar dan komt er gegarandeerd van de poster ook een reactie in de zin van "ik bol het hier af want blijkbaar krijgen alleen anderen positieve reacties".
        Als een foto veel en enkel positieve commentaar krijgt dan zijn er weer anderen die het willen afbollen omdat ze vinden dat eender wat goede commentaar krijgt.

        Vertel nu eens wanneer het eigenlijk wel goed is?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Vaarwel het gaat jullie goed

          zo is het altijd wat natuurlijk...
          zelf heb ik een tijdje minder gepost (of niet meer ) daar ik duidelijk gewaar werd aan de reakties dat ik er nog niet klaar voor was (negatieve kritiek is niet leuk, voor niemand) een tijdje bezig geweest met kennis te vergaren en terug beginnen posten, en of het nu pos of negatief is geef ik niks om , ben nu veel zekerder van mezelf...
          zelfvertrouwen en blijven posten! dan komt het echt wel goed!
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #20
            Re: Vaarwel het gaat jullie goed

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Als elke foto dat hier gepost wordt 100 reacties zou krijgen dan ...
            Dan zijn we allemaal werkloos
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #21
              Re: Vaarwel het gaat jullie goed

              Och en als er iemand jacht op je maakt omdat hij een discussie niet kan winnen en alle laatste foto's van negatief commentaar voorziet, of als iemand het kind uithangt en koeien van letters gebruikt(nog altijd schreeuwen in netiquette ),en als iemand die net lid is op ELKE foto iets schrijft om zo vlug mogelijk een hogere status te krijgen, en als iemand alleen in chitchat te vinden is, en als iemand zijn eerste bericht in aangeboden staat ...dat bestaat allemaal op dit forum, je leert wel op de duur wie zijn mening waarde heeft en wie je in de killfilter (negeerlijst) moet zetten, en plots is BD veel leesbaarder.

              Comment


              • #22
                Re: Vaarwel het gaat jullie goed

                Een met de regelmaat van de klok terugkerend onderwerp,waar ikzelf ook al wat over geschreven heb :

                http://forum.belgiumdigital.com/f6/a...245091-12.html ( reactie 295 )


                Ja het gaat niet beteren,de grote verandering in de structuur van BD komt er blijkbaar niet,en dus blijft heel dat hooggeprezen SC wat het midden houden tussen echte goede objectieve fotokritiek en wat social minimal talk ,al naar gelang wie er op dat moment aanwezig is en zin heeft om te reageren.


                Walter
                D850

                Comment


                • #23
                  Re: Vaarwel het gaat jullie goed

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                  Bedankt voor jullie reactie op mijn laatste post maar denk er sterk aan te stoppen met nog verder foto's te posten. 67 views en amper 2 reacties en dan zou een mens moeten leren uit zijn fouten.

                  Deze site gaat volledig voorbij aan wat in feite de bedoeling is van dit forum. Heb er mij al meerdere keren aan geërgerd maar het heeft totaal geen zin om nog verder te posten?

                  Op de tijd dat ik actief in dit forum deelneem heb ik al verscheidene top fotografen dit forum zien verlaten, ik reken mezelf bij de beginners en hoopte hier iets te leren, dit was helaas ijdele hoop.

                  Ik wil alvast de mensen bedanken die echt nog wel moeite willen doen om beginnende amateurs op de goede weg te helpen maar ik geef het op.

                  Succes voor de mensen die volharden en chapeau voor de mensen die dit forum runnen.

                  Het gaat jullie goed

                  Dextro.
                  heel jammer allemaal, maar er zijn nog fotosites genoeg hoor, misschien vind je daar ergens wel je thuis en grote kans dat je mij daar ook weer tegenkomt.
                  succes in iedergeval met de hobby.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vaarwel het gaat jullie goed

                    Kan ergens je reactie wel begrijpen, maar het is wel niet de goede attitude vind ik.

                    Natuurlijk heb je graag veel commentaar op je foto, das logisch, daar doen we het toch voor een groot deel voor. Maar het aantal posts hier per dag is toch indrukwekkend groot, en ik denk dat dit er niet op zal verbeteren (als die 500 gastleden zich ook allemaal aansluiten en beginnen posten, jawadde...). Als je dan op elke foto moet reageren, daar moet je toch wel redelijk wat tijd insteken. Vraag maar eens aan Bouk.

                    Ik reageer af en toe (bekijk ook niet alle foto's of posts natuurlijk) en dan meestal alleen op foto's die me aanspreken (tja...). en zeker niet met technisch commentaar - ben ook nog maar een beginner - maar over meer algemene zaken.

                    Ik post zeer af en toe een foto waarover ik vrij tevreden ben, en kijk dan ook vol verwachting uit naar de commentaren. Tja, soms krijg je er meer dan andere. Ik heb dan ook geleerd van niet te vaak te posten - zoveel goede foto's maak ik NOG niet , - maar wel van redelijk veel te lezen naar de commentaren die anderen geven, en DAARUIT TE LEREN.

                    Want ja, je kan héél vééél leren uit de commentaren op andere foto's, en dit dan meenemen als je zelf op stap gaat met je camera. Probeer maar, en probeer zelf ook een wat foto's te beoordelen. En loop niet te hard van stapel, met hier weg te gaan leer je ook niets meer...
                    Vriendelijke groeten, Sven
                    Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vaarwel het gaat jullie goed

                      tja, allemaal niet evident.
                      Ik ben hier drie jaar lid. Maar zelf heb ik tot nu toe geen enkele foto gepost......misschien moet dit ook wel, en misschien niet. Ik weet alleen dat ik hier wel al veel heb bijgeleerd, door de items van anderen, en door het bekijken van de geposte foto's. Deze alleen al zorgen voor een verruiming van je kennis doordat je LEERT kijken.
                      Sony RX10 Mark IV
                      nog een fijne dag verder!
                      Guido

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vaarwel het gaat jullie goed

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                        Bedankt voor jullie reactie op mijn laatste post maar denk er sterk aan te stoppen met nog verder foto's te posten. 67 views en amper 2 reacties en dan zou een mens moeten leren uit zijn fouten.

                        Deze site gaat volledig voorbij aan wat in feite de bedoeling is van dit forum. Heb er mij al meerdere keren aan geërgerd maar het heeft totaal geen zin om nog verder te posten?

                        Op de tijd dat ik actief in dit forum deelneem heb ik al verscheidene top fotografen dit forum zien verlaten, ik reken mezelf bij de beginners en hoopte hier iets te leren, dit was helaas ijdele hoop.

                        Ik wil alvast de mensen bedanken die echt nog wel moeite willen doen om beginnende amateurs op de goede weg te helpen maar ik geef het op.

                        Succes voor de mensen die volharden en chapeau voor de mensen die dit forum runnen.

                        Het gaat jullie goed

                        Dextro.
                        Zijt ge in het echte leven ook zo afhankelijkvan reacties van andere mensen?
                        Ik denk het wel, aan u vreselijk triestige reactie te zien.

                        Do not listen to those who weep and complain, for their disease is contagious.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vaarwel het gaat jullie goed

                          Oorspronkelijk geplaatst door meuwi Bekijk bericht
                          verdorie dextro,ik ga mee,ik bol het hier ook af,gaan we der samen ene op drinken?
                          en dan komen we morgen terug met een houten kop,denken we niet meer aan gisteren en posten we er nog eentje!
                          nie afgeven verdoeme!


                          of een dextrootje nemen..... dat geeft steeds energie
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                          IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vaarwel het gaat jullie goed

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                            Zijt ge in het echte leven ook zo afhankelijkvan reacties van andere mensen?
                            Het meeste leer je hier nog altijd door te stelen met je ogen, en niet door het aantal reacties!! Heel veel van de reacties ben je amper iets mee. Zo kreeg ik bv ooit eens een compliment dat m'n achtergrond waar m'n model voor stond perfect egaal uitgelicht was, en dat terwijl het een buitenopname was tegen een egaal blauwe lucht (foto achteraf omgezet naar z/w)...
                            'k heb toen wijslijk gezwegen

                            Mvg,
                            Frederic

                            Comment


                            • #29
                              Re: Vaarwel het gaat jullie goed

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                              Het meeste leer je hier nog altijd door te stelen met je ogen, en niet door het aantal reacties!! Heel veel van de reacties ben je amper iets mee. Zo kreeg ik bv ooit eens een compliment dat m'n achtergrond waar m'n model voor stond perfect egaal uitgelicht was, en dat terwijl het een buitenopname was tegen een egaal blauwe lucht (foto achteraf omgezet naar z/w)...
                              'k heb toen wijslijk gezwegen

                              Mvg,
                              Frederic
                              Nagel op de kop en ik zal nu maar wijselijk zwijgen
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: Vaarwel het gaat jullie goed

                                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Nagel op de kop en ik zal nu maar wijselijk zwijgen
                                Dus.. Bouk zit hier zijn tijd te verprutsen
                                Al doende leert men...

                                Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X