Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Senseo alternatieven aub?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Senseo alternatieven aub?

Oorspronkelijk geplaatst door Albert.m Bekijk bericht
    Je kan in de suppermarkt ook houders kopen waar losse koffie in kan en die in de padhouder van Senseo passen. Zo kunt ge dus uw soort koffie kiezen. Gezien en geprobeerd en het werkt.
    Te koop in Delhaeze.

Grt

Albert
    Albert, die heb ik ook al aangeschaft.
    Wel beetje een knoeiboel
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

De Senseo en andere toestanden ga ik niet afbreken.
      Zelf heb ik (voor privé) een Braun expresso machine gehad van +6bar. Met de koffie naar keuze.
      Mensen die me kennen weten dat ik geen enkele moeite heb om met een professionele expresso machine snel een expresso te schenken. Wat ik 's morgends veelvuldig doe als ik "bijna" te laat ben om "op tijd" op mijn werk te geraken.

De echte lekkere en beste koffie die ik maak voor mezelf is, als ik eens een echte koffie wil, met een Bialetti koffie pot.
      Mijn recept :
      - goede "moka" koffie (liefst vers handgemalen)
      - Chikorei (grof of half grof. GEEN fijn gemalen)
      - Een beetje zout. NEEN : geen koffielepel hoor. Een heel klein snuifje. Enkele korreltjes.... Voor kenners : een homeopatische kleine hoeveelheid.
      - Een half lepeltje zuivere cacao. Mooi verdelen over de koffie zodat het niet samenklontert.
      - Eén of twee draaien van de pepermolen met gemengde peper (zwarte, witte en groene + koriander.. enz...)
      Voor beginners en gevorderden : ook hier is de kunst van de hoeveelheid "pepermolen" draaien door te leren met hoe weinig je nodig hebt om
      de koffiesmaak pittiger te maken zonder pikant te zijn. Een homeopatische kleine hoeveelheid is 100% voor beginners. Ikzelf "overdrijf graag". Maar dat ligt aan dat draaien. :-)
      - Twee ( 2 ) , ( II ), korreltjes Ve-Tsin. (Niet altijd, maar toch soms..) Minimalistische hoeveelheid geeft de beste smaak.
      De Vé-Tsin mag je niet proeven. Die mag allen de koffie smaak versterken. Hoe minder hoe beter dus.

Heerlijk genieten is dat.

Ps : Dit recept is strikt geheim. Niet voortvertellen. Want ik heb het van een grootmeester gekregen.

Groetjes
      Skitch
      Last edited by Skitch; 18 augustus 2009, 20:13.
      "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
      Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

euh, dit bestaat ook nog , den deze is zo'n gebruiker
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          euh, dit bestaat ook nog , den deze is zo'n gebruiker
          Nog een goede raad van "tante kaat".

Vervang die papieren filter door een herbruikbare kunststof filter (....kous).
          In de handel te koop.
          Dan heb je de goede (echte) koffie smaak zonder de papieren bijsmaak.
          Een aanrader om echte koffie te maken.

Groetjes
          Skitch
          "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
          Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Nog een goede raad van "tante kaat".

Vervang die papieren filter door een herbruikbare kunststof filter (....kous).
            In de handel te koop.
            Dan heb je de goede (echte) koffie smaak zonder de papieren bijsmaak.
            Een aanrader om echte koffie te maken.

Groetjes
            Skitch
            ja, heb ik, maar ergens té goed weggelegd, ga het ding morgen eens zoeken
            Last edited by toerist; 18 augustus 2009, 20:42.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Wij hebben al een paar jar een Senseo en nog nooit problemen mee gehad.
              Het centrale gaatje in de packhouder moet je wel open houden.
              Indien ik met dit toestel problemen zou krijgen gaat het sito-presto naar het containerpark en ik naar de winkel om een nieuwe Senseo te kopen. Zeker weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                Zonet na een goeie week onze herstelde/refurbishede senseo teruggekregen...
                'k laat hem voor de zekerheid eens goed spoelen vooraleer terug van een kopje te genieten,
                en idemdito, druk bouwt op, water loooopt hééééél traaagjes door en toestel staat bijna te trillen...
                tot ik de stekker eruit trek. 't dekseltje wil zelfs niet open, zoveel druk zit er op, straks ontploft die nog.

"beste klant, blablabla...", luidt de begeleidende brief, "en u kan bovendien opnieuw van 2 jaar garantie genieten".

Ik wil geen garantie meer , en ben nu op zoek naar alternatieven, iemand sugesties?
                Mvg,
                Johan
                Ik heb de mijne zelfs niet opgestuurd. Vind het zo'n belachelijke zaak en eigenlijk de moeite niet deze in te pakken en naar een inzamelpunt te brengen. Ik koop nog liever een nieuwe als er iets aan mankeert dan te moeten wachten op de zo gezegd herstelde Senseo. Ik zie in het vervolg ook uit naar een alternatief.

Groetjes,
                Pol.

Ik heb
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

"Koffie kàn" een moortje heet water (zeker niet kokend) rond de 92°C en een beurs
                  Liters kan ik daar van drinken op een kwartier

Op een appartement ook
                  mvg,
                  Ludo V.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Volgens mij zijn die Senseo toestellen toch een groot succes geworden voor Philips,
                    ik denk niet dat enig ander merk kofiemachienes ooit binnen zo een korte tijdslimiet 25.000.000 toestellen op de markt heeft kunnen brengen. KLIK

Normaal dat ze dat met een bekend koffiemerk lanceren, ten eerste worden ze er beiden beter van, en ten tweede is er geen gefoefel met losse vulling en ander geklungel.

Een beter alternatief in dezelfde prijsklasse zal je niet vinden vrees ik, deze van ons wordt dagelijks gebruikt, en nog geen probleem, ik denk dat deze nu een viertal jaar meegaat, als hij de geest geeft, komt er meteen een nieuwe in de plaats.

Regelmatig eens ontkalken, en zorgen dat het middelste gaatje in de padhouder vrij is is de enige vereiste voor een goed werkend toestel.

Ik ken horicazaken waar de dure omslachtige machienes hebben moeten plaatsruimen voor een paar Senseomachienes, omwille van de prijs, en komt er wat aan, dan komt er gewoon een andere in de plaats, inplaats van hun dure machienes te laten nakijken, die mannen kunnen ook rekenen hoor, voor de prijs van een nazicht van zo een dure koffiemachiene heb je twee nieuwe Senseo's, en daar heb je bovendien ook twee jaar garantie op.

Ga maar eens na, in veel toeristische steden betaal je 2,5€ of méér voor een koffie, twee dozen van die pads, en ze hebben hun Senseo reeds dik terugverdiend.
                    Inderdaad, Senseo is een schot in de roos voor Philips. Toch is de smaak niet te vergelijken met die van de 'echte' machines. Horecazaken die overschakelen naar Senseo zien mij niet meer terug !
                    Even Off topic : wij hebben ook nog een ander Philips product die de Senseo filosofie toepast : de thuis-tap-installatie voor bier. Inderdaad, terug een relatief goedkoop apparaat en samenwerking met bierfabrikanten voor de tonnetjes. Bij ons staat hij echter al een hele tijd te verkommeren in de kelder. Man, man, miserie met dat apparaat ! Ook al teruggestuurd en zogezegd "gerepareerd". En altijd de twijfel : is het tonnetje defect of het apparaat ? Vaak tonnetje (equivalent van 1 bak) teruggebracht, discussies met winkeliers, etc... . Ik twijfel sterk of dit even goed verkocht heeft als Senseo.
                    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                    And why do we fall, Bruce?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                      Wij hebben al een paar jar een Senseo en nog nooit problemen mee gehad.
                      Het centrale gaatje in de packhouder moet je wel open houden.
                      Indien ik met dit toestel problemen zou krijgen gaat het sito-presto naar het containerpark en ik naar de winkel om een nieuwe Senseo te kopen. Zeker weten.
                      Hahaha Willy, je hebt gelijk.
                      Jij durft het tenminste zeggen: ik zou het alleen maar doen

Ben bezig met de 2de Senseo.
                      Bij de vorige was de compressor stuk...
                      Enne... de padjes van den Aldi? Vind ik lekker.
                      Ik heb al verschillende merken of soorten geprobeerd > niet te zu...pen dus.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Wij wilden gewoon geen machine waarbij je afhankelijk bent van de koffie-leverancier (zoals de Senseo pads of de Nespresso potjes).
                        Je kan senseo padjes van vele merken kopen hoor, vaak nog van distributiemerken zelf (Carrefour, Delhaize,...), waardoor ze nog pak goedkoper zijn ook.

Ik heb een Senseo, maar alleen voor het gemak.
                        Maar als ik échte koffie of een shot caffeïne wil - kies ik altijd voor dit:

Diepste smaak, diepste zwart. Elk Italiaans gezin heeft er eentje staan. Mijn exemplaar komt dan ook niet uit de Hema, maar uit centraal Toscane.
                        Nadeel is dat je gemalen koffie (kwaliteit!) er snel door is, elk kopje is ongeveer 2,5 senseopad aan koffie...

Deze variant heb ik ook, ook uit Italië.
                        Niets kan deze toppen, als je de koffiegeur en smaak uit die koperen buisjes zit lopen, recht in mijn espresso kopjes.
                        Altijd prijs bij het ander geslacht

Comment

Mijn vrouw heeft me twee jaar geleden een Bifinett expresso machientje cadeau gedaan. 't Komt van Blokker of Kruidvat of iets van die strekking.
                          Ziet er uit als een De Longhi maar kost de helft (55 euro of daaromtrent).
                          In combinatie met Lavazza Club 100 % Arabica geeft me dat toch heerlijke kopjes troost.
                          Mooie crema bovendien. En als het morgen de geest geeft hebben we er onze broek niet aan gescheurd.
                          Ik heb onlangs een mooi design modelletje gezien van Lavazza. Dat staat als volgende op het verlanglijstje.
                          Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Ik lust die Senseo's ook niet echt en wou een machine die zelf zijn bonen maalt.

Gisteren een deel van mijn overuren ingeruild voor een Siemens TK73001.

Ben eens benieuwd.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...