Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschrikkelijk trage internetverbinding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

    Hier ook sinds zondag problemen (Skynet ADSL GO).
    Gebeld naar Belgacom, vrijdag komt er een technieker langs, hier is een storing op de lijn de oorzaak zeggen ze.

    Comment


    • #17
      Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

      Houd ons aub op de hoogte, het lijkt hier wel wat beter te zijn, maar toch zijn er sites die tergend langzaam blijven laden.

      Heb je Speedtest al geprobeerd? www.speedtest.net

      Mijn resultaten zijn nog steeds dezelfde als toen ik deze thread startte:
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

      Comment


      • #18
        Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Belgacom was ervan overtuigd dat het niet aan hen lag, dat vertelde toch de technicus die ons opbelde. Omdat wij een draadloos netwerk hebben, heb ik het kanaal van de Time Capsule via Airport Configuratie Assistent veranderd, eerst van 1 naar 6, later (na een tip van een Britse Mac-ker) naar 12 en ik geloof dat er beterschap is. Hout vasthouden maar?
        Je zet het kanaal beter op 1, 6 of 13.

        Alle tussenkanalen overlappen elkaar.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #19
          Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

          Dank voor de tip!

          Mijn Engelse forumvriend zei het volgende:
          I would stay away from 1, 6 and 11, as all new wireless modem/router come with one of them preset and most people don't change it and clog up them channels.
          Dus nam ik de eerstvolgende, en dat was 12, maar ik zal (bij herhaalde problemen) 13 'ns proberen.
          Een andere tip die later binnenliep was om te schakelen naar 5 GHz. Iemand daar ervaring mee?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

          Comment


          • #20
            Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding



            Bijna dezelfde snelheid.

            Comment


            • #21
              Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

              Mijn Telenet Expressnet (of zoiets) doet 14 Mbit/s download en 0,7 mbit/s upload naar dezelfde server. Er is dus nog ruimte voor verbetering
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #22
                Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                Ik snap van die speedtest geen knoppen ... ik heb hier ook Skynet ADSL Go en die test klokt af op 70.xx download op ongeveer elke server nationaal en internationaal in de ons omliggende landen en naar die van Mechelen piekt dat ding zelfs op 90.xx Mb .. qué? upload blijft ongeveer constant op 0,43 Mb staan .. mis ik hier iets ?

                Comment


                • #23
                  Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                  Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                  Mijn Telenet Expressnet (of zoiets) doet 14 Mbit/s download en 0,7 mbit/s upload naar dezelfde server. Er is dus nog ruimte voor verbetering
                  Telenet zit wel goed met zijn snelheid.


                  (Van zowel telenet als andere server).
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #24
                    Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                    Amai! Dat zijn heel andere snelheden dan bij Skynet ADSL Go.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Amai! Dat zijn heel andere snelheden dan bij Skynet ADSL Go.
                      Kost ook meer dan ADSL GO.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #26
                        Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Kost ook meer dan ADSL GO.
                        .... en is ook niet een gewoon contract



                        Ik heb ExpressNet
                        Betaal 42,91 euro per maand
                        en ik haal géén 15 Mbps.
                        Last edited by theokus; 20 augustus 2009, 22:26.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                          Da's, denk ik, een mooie snelheid, Theo, die we in de (Antwerpse) Kempen niet halen, maar ik denk ook niet (?) dat wij zoveel betalen. Dit draadje is begonnen met het feit dat wij, na terugkeer uit onze vakantie, opeens weer in de Middeleeuwen (in Limburg ? ) belandden.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Da's, denk ik, een mooie snelheid, Theo, die we in de (Antwerpse) Kempen niet halen, maar ik denk ook niet (?) dat wij zoveel betalen. Dit draadje is begonnen met het feit dat wij, na terugkeer uit onze vakantie, opeens weer in de Middeleeuwen (in Limburg ? ) belandden.
                            De zaak is opgelost.
                            Ik heb hierover een ander topic geopend.
                            Het ligt aan de router die niet meer aankan.
                            Ik surf nu zonder router en haal bijna 15Mbps.

                            Ben dus toe aan een nieuwe router maar welke?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #29
                              Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              De zaak is opgelost.
                              Ik heb hierover een ander topic geopend.
                              Het ligt aan de router die niet meer aankan.
                              Ik surf nu zonder router en haal bijna 15Mbps.

                              Ben dus toe aan een nieuwe router maar welke?
                              Tracht een van de eerste modellen van de Linksys WRT160N te bemachtigen, daar kun je dan de DD-WRT software opzetten... Zalige software!
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment


                              • #30
                                Re: Verschrikkelijk trage internetverbinding

                                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                                Tracht een van de eerste modellen van de Linksys WRT160N te bemachtigen, daar kun je dan de DD-WRT software opzetten... Zalige software!
                                Intussen gelezen: openbron software....
                                En als je problemen hebt, kan je, zoals bij elk goed open sourceproject, terecht bij een actieve en behulpzame online community.
                                Zijn daar zeer braaf mensen maar ik vrees ervoor

                                Van een 60 euro router eentje van 600 maken klinkt als muziek in mijn oren
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X