Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flatscreen vervorming

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Flatscreen vervorming

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Meeus Bekijk bericht
    Ik zou ze de kost niet willen geven hoeveel mensen er een full HD-tv wordt aangesmeerd terwijl ze in 100% van de gevallen naar gewone PAL ( en dan dikwijls 3/4) gaan kijken.
    Groot gelijk, dat "kaske" van Telenet is veel te ingewikkeld om mee te werken . . . dat hoor je regelmatig . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Groot gelijk, dat "kaske" van Telenet is veel te ingewikkeld om mee te werken . . . dat hoor je regelmatig . . .
      Koop tegenwoordig iet of wat videorecorder dan ben je eraan voor een week studie.
      Met die tv's net zo.
      In geen enkele handleiding staat er geschreven wat het beste is....
      Bedoel dus die scart, hdmi, s-video enz. enz.
      En dan zijn er talrijke afkortingen: "AV2 (input1) decorder" of AV1 (RGB)-TV enz. enz.
      Als je dat allemaal niet weet dan weet je nooit waarmee je bezig bent
      of wat je moet doen voor het beste resultaat.
      En over alle kabels zal ik zwijgen zeker?

Wim zegt dat scart enkel analoog is.
      Ik koop destijds die iNDI-box (digitaal, HD enz. je snapt het wel) ,
      en bij die box is er enkel één scartkabel.
      Moet ik verder niet uitleggen zeker.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

De nagel op de kop Theo, de nagel op de kop . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Jouw probleem heet Motion Blur en heeft niets te maken met het soort kabel dat je gebruikt (scart - hdmi - ...)
          Het fenomeen heet Motion Blur. Meer informatie kun je vinden op
          http://en.wikipedia.org/wiki/HDTV_blur

Ik heb dit probleem enkel bij oude DVD's en vooral op kanaal 5 en VT4.
          Full HD is niet altijd even goed, zeker als de gebruikte techniek (van de DVD's, TV-uitzendingen, kabelmaatschapij e.d.) niet op hetzelfde peil staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Traveler Bekijk bericht
            Jouw probleem heet Motion Blur en heeft niets te maken met het soort kabel dat je gebruikt (scart - hdmi - ...)
            Het fenomeen heet Motion Blur. Meer informatie kun je vinden op
            http://en.wikipedia.org/wiki/HDTV_blur

Ik heb dit probleem enkel bij oude DVD's en vooral op kanaal 5 en VT4.
            Full HD is niet altijd even goed, zeker als de gebruikte techniek (van de DVD's, TV-uitzendingen, kabelmaatschapij e.d.) niet op hetzelfde peil staan.
            Traveler,

Het moet van mijn hart: wat je tegenwoordig allemaal moet doen, weten en moet
            kopen om naar TV te kijken
            Je bent bijna een kapitaal kwijt om iets of wat fatsoenlijk beeld te hebben.

Met mijn oudere CRT (beeldbuis) van Philips op 100 Hz. had ik nergens last van.
            Ik heb geen spijt dat ik ben overgeschakeld en met de informatie die ik nu heb
            had ik het anders aangepakt (en was ik nog méér geld kwijt ).

Ik ben nu met opzet naar VT4 aan 't kijken en ik heb goed beeld
            Huizenjacht dus, niet dat mij dit erg interesseert maar gewoon eens controleren
            hoe dat zit met het beeld.

Met dvd's heb ik weinig ervaring.
            De oudste opnames op dvd die ik heb, zijn die van "All Creatures great and Small".
            (die dvd' s heb ik dus gekocht en interesseren me meer)
            De kwaliteit is dus niet goed maar ja, het is ook al lang geleden.
            Ik zie hier wel niks van motion blurr. Soms wat kleurenruis.

Is er verschil tussen motion blurr en ghosting ?
            Een plasma met snelle refresh rate heeft geen last van ghosting.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Het laatste antwoord hierboven lijkt me het meest juist.

Toch komisch dat bij gebruik van de eenvoudigste bron, ik het beste beeld krijg. Van een DVD mag je toch verwachten dat je beter beeld krijgt.

En ja, ik heb een Full HD gekocht omdat ik een verschil van 80€ verwaarloosbaar vond, en een beetje voorbereid wil zijn op de toekomst. Een TV gaat bij mij zo lang mee tot hij het begeeft, of de beeldkwaliteit niet meer om aan te zien is, en niet tot het volgende model uit is.

Overigens heeft mijn DVD geen HDMI aansluiting, dus dat is niet direct de oplossing. Ik ga een proberen wat het geeft met een laptop met HDMI aansluiting, maar dan moet ik eerst nog een kabeltje versieren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Traveler,

Het moet van mijn hart: wat je tegenwoordig allemaal moet doen, weten en moet
                kopen om naar TV te kijken
                Je bent bijna een kapitaal kwijt om iets of wat fatsoenlijk beeld te hebben.

Ik ben nu met opzet naar VT4 aan 't kijken en ik heb goed beeld
                Huizenjacht dus, niet dat mij dit erg interesseert maar gewoon eens controleren
                hoe dat zit met het beeld.

Met dvd's heb ik weinig ervaring.
                De oudste opnames op dvd die ik heb, zijn die van "All Creatures great and Small".
                (die dvd' s heb ik dus gekocht en interesseren me meer)
                De kwaliteit is dus niet goed maar ja, het is ook al lang geleden.
                Ik zie hier wel niks van motion blurr. Soms wat kleurenruis.

Is er verschil tussen motion blurr en ghosting ?
                Een plasma met snelle refresh rate heeft geen last van ghosting.
                Er is een verschil tussen motion blurr en ghosting, maar vraag me NU niet wat het weer juist inhoudt. Mijn concentratie laat het hier afweten.
                Niet alle uitzendingen op VT4 hebben er evenveel last van. Friends meer dan jouw huizenjacht, ... Het jaar van opname speelt een rol, het formaat waarmee opgenomen werd, de manier waarop de TV-maatschappij het programma rendert naar een ander beeldformaat: 4:3 naar 16:9, ... De manier waarop Belgacom of Telenet het aangeboden beeld compresseert om door de kabel of telefoonlijn te nijpen, of je al dan niet een voorwerp op je kabel geplaatst hebt, die die kabel platnijpt, de aard van de decoder, ...
                Plasma of LCD, HD 1080i of 1080p
                Enzovoort enzovoort...
                De kleurenruis die jij ondervindt met al je grote en kleine schepsels, heeft te maken met de toegepaste compressie en het feit dat een analoog videobeeld omgezet werd naar een digitaal DVD-signaal.

Ideaal zou zijn:
                Een oudere DVD-speler met je oude Philips 100Hz voor oudere DVD's en sommige TV-programma's.
                Een Plasma TV of een LCD met een full HD-DVD speler voor de recentste DVD's.
                Een Plasma TV voor de andere TV-programma's.
                Voor Eén en VTM biedt een TV van 150 jaar geleden de beste oplossing.

Wat je ook eens moet doen is wat Googelen of Yahooen voor de beste kleurinstelling van je TV. Er zijn nogal wat fanatici ermee bezig en zo heb ik voor mijn Samsung LCD ook bepaalde instellingen gevonden. En ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit er stukken op vooruit gegaan is. Vergeet de 'standaard'instellingen van je TV.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Het laatste antwoord hierboven lijkt me het meest juist.

Toch komisch dat bij gebruik van de eenvoudigste bron, ik het beste beeld krijg. Van een DVD mag je toch verwachten dat je beter beeld krijgt.

En ja, ik heb een Full HD gekocht omdat ik een verschil van 80€ verwaarloosbaar vond, en een beetje voorbereid wil zijn op de toekomst. Een TV gaat bij mij zo lang mee tot hij het begeeft, of de beeldkwaliteit niet meer om aan te zien is, en niet tot het volgende model uit is.

Overigens heeft mijn DVD geen HDMI aansluiting, dus dat is niet direct de oplossing. Ik ga een proberen wat het geeft met een laptop met HDMI aansluiting, maar dan moet ik eerst nog een kabeltje versieren.
                  Eens googelen zoals mijn vorige posting. Het kan aan je algemene instellingen liggen dat je DVD mindere kwaliteit geeft. Ik ga ook eens een scart-aansluiting versieren en eens uittesten hoe het beeld dan is tussen decoder - TV en DVD - TV. Ik heb enkel hdmi-aansluitingen op dit moment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Traveler Bekijk bericht
                    Er is een verschil tussen motion blurr en ghosting, maar vraag me NU niet wat het weer juist inhoudt. Mijn concentratie laat het hier afweten.
                    Niet alle uitzendingen op VT4 hebben er evenveel last van. Friends meer dan jouw huizenjacht, ... Het jaar van opname speelt een rol, het formaat waarmee opgenomen werd, de manier waarop de TV-maatschappij het programma rendert naar een ander beeldformaat: 4:3 naar 16:9, ... De manier waarop Belgacom of Telenet het aangeboden beeld compresseert om door de kabel of telefoonlijn te nijpen, of je al dan niet een voorwerp op je kabel geplaatst hebt, die die kabel platnijpt, de aard van de decoder, ...
                    Plasma of LCD, HD 1080i of 1080p
                    Enzovoort enzovoort...
                    De kleurenruis die jij ondervindt met al je grote en kleine schepsels, heeft te maken met de toegepaste compressie en het feit dat een analoog videobeeld omgezet werd naar een digitaal DVD-signaal.

Ideaal zou zijn:
                    Een oudere DVD-speler met je oude Philips 100Hz voor oudere DVD's en sommige TV-programma's.
                    Een Plasma TV of een LCD met een full HD-DVD speler voor de recentste DVD's.
                    Een Plasma TV voor de andere TV-programma's.
                    Voor Eén en VTM biedt een TV van 150 jaar geleden de beste oplossing.

Wat je ook eens moet doen is wat Googelen of Yahooen voor de beste kleurinstelling van je TV. Er zijn nogal wat fanatici ermee bezig en zo heb ik voor mijn Samsung LCD ook bepaalde instellingen gevonden. En ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit er stukken op vooruit gegaan is. Vergeet de 'standaard'instellingen van je TV.
                    Bedankt voor de moeite
                    Een plasma zou je kunnen kalibreren via een speciale DVD...

Dat ge-google lijkt me onbegonnen werk
                    Ik vind veel maar allemaal niet relevant.
                    Toch iets gevonden nu: het service menu > zeer interessant.
                    TV uitzetten dan
                    > INFO + MENU + MUTE + POWER
                    TV aanzetten
                    Nu nog uitvissen hoe dat zit met kalibreren
                    Get full-length product reviews, the latest news, tech coverage, daily deals, and category deep dives from CNET experts worldwide.
                    Last edited by theokus; 16 augustus 2009, 22:27.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Met mijn "oudere CRT (beeldbuis) van Philips op 100 Hz" heb ik een hele goeie beeldkwaliteit gehad met een huur-DVD van The Patriot. Enige tijd later krijg ik dezelfde film op DVD gratis of bijna-gratis bij één of andere aankoop. De beeldkwaliteit van de laatste DVD was echter een pak slechter met onderandere ghosting en motion-blur. Vermoedelijk was de gehuurde DVD een dubbel layer van 8,5 Mb terwijl de gratis DVD een single layer van zowat 4,3 Mb is waardoor de beeldcompressie hoger moest met lagere beeldkwaliteit als gevolg.

@Tommie, bekijk ook eens de verschillende opties voor de beeldinstellingen. Met name Philips Natural Motion kan soms beter uit staan.

Willy
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        Met mijn "oudere CRT (beeldbuis) van Philips op 100 Hz" heb ik een hele goeie beeldkwaliteit gehad met een huur-DVD van The Patriot. Enige tijd later krijg ik dezelfde film op DVD gratis of bijna-gratis bij één of andere aankoop. De beeldkwaliteit van de laatste DVD was echter een pak slechter met onderandere ghosting en motion-blur. Vermoedelijk was de gehuurde DVD een dubbel layer van 8,5 Mb terwijl de gratis DVD een single layer van zowat 4,3 Mb is waardoor de beeldcompressie hoger moest met lagere beeldkwaliteit als gevolg.

@Tommie, bekijk ook eens de verschillende opties voor de beeldinstellingen. Met name Philips Natural Motion kan soms beter uit staan.

Willy
                        Zo zie je maar weer.
                        Beste lijkt mij en indien het ook maar enigszins mogelijk is, om de TV te kalibreren.
                        Dat is de enige zekerheid.

Een dvd om de tv te kalibreren kan nu ook in Hasselt:

Heb ze net een mail gestuurd.
                        Last edited by theokus; 17 augustus 2009, 10:27.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ik vind dat je de laatste tijd een eigenaardige manier hebt om mij aan te spreken
                          pm gelezen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                            pm gelezen ?
                            Natuurlijk.
                            Ik heb alles gelezen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Natuurlijk.
                              Ik heb alles gelezen.
                              staat als ongelezen als ik inlog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                                staat als ongelezen als ik inlog
                                Fabbe,

Voor elke pm krijg ik van BD een e-mail en in die mail staat dezelfde tekst zoals in de pm.
                                Ik moet niet ingelogd zijn op BD om pm' s te lezen
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X