Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
handen steeds goed wassen
Collapse
X
-
-
Re: handen steeds goed wassen
man man, het is weer om een schrik van te pakken.
"Na enkele uren sterft lokaal weefsel af. Na één of twee dagen kunnen ledematen afsterven.
Het gaat dus om een agressieve en razendsnel evoluerende infectie, die soms pas gestopt kan worden met acute amputaties van aangetaste ledematen."
vreselijk.
maar of handen wassen hiertegen helpt, dat betwijfel ik toch hoor.
-
[QUOTE=Control-Z;2363974]man man, het is weer om een schrik van te pakken.
"Na enkele uren sterft lokaal weefsel af. Na één of twee dagen kunnen ledematen afsterven.
Het gaat dus om een agressieve en razendsnel evoluerende infectie, die soms pas gestopt kan worden met acute amputaties van aangetaste ledematen."
vreselijk.
een flacon desinfecterende gel helpt ookLast edited by toerist; 13 augustus 2009, 23:15."""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk berichtDat mankeerde er nog aan: een toerist met smetvrees.
een beetje als (ex)beleggers met belegvrees......
trouwens je mag je pas zorgen maken als ik er zo bijloopLast edited by toerist; 13 augustus 2009, 23:10."""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk berichtStel, je gaat naar de supermarkt en neemt een karretje dat daarvoor door een "op haar/zijn hand niezende" persoon is gebruikt, bacteriën legio op het handvat, idem met geld, deurklinken enz, handen wassen gaat niet altijd, dat weet ik, maar een flacon desinfecterende gel in je wagen of zak helpt al veel
En het wordt tijd dat deze zaken ernstig genomen worden.
Met geld, met name munten, is dat net hetzelfde.
Dat is ene grote bacteriën-nest....
Daarom had ik graag geweten wat de grootwarenhuizen doen of juist niet doen.
Mensen krabben zich op alle en elke mogelijk plaats
En nemen dan dat karretje en gaan winkelen.
Ze nemen waren uit de rekken en leggen die terug...
Comment
-
-
Ik geloof het allemaal niet wat hier weer neergepend wordt. Ik zou volgende voorstellen:
1. ga alvast nooit meer uit je huis, heel misschien nog in je tuin
2. neem geen foto's meer behalve als je kan scherpstellen via het schermpje want het occulair moet echt vol vieze beestjes zitten
3. doe online jullie boodschappen. Worden ze geleverd zorg dat ze reeds betaald zijn via Bancontact, zo kom je in geen contact met geld (wie zei ook alweer dat geld vies is)
4. installeer een UV cabinet en laat alle goederen eerst 10 min onder UV licht zitten, daarna eventueel met formaline besprenkelen.
5. get a life
Ik zit momenteel in een deel van Brazilië die het hardst is getroffen door H1N1 maar het leven gaat door. Er zijn enkele verstandige maatregelen genomen. Restaurants moeten alle vensters open hebben , zij zonder vensters blijven dicht. Grote openbare samenkomsten worden afgelast maar het sociale leven gaat echter verder.
Mocht ik mijn leven laten plannen door SARS, H1N1, vogelpest, etc dan ben ik binnen de korste keren werkloos.
Aan hun die denken dat de vogelpest gedaan is heb ik nieuws: nee, het is nog niet gedaan, er zijn nog steeds landen waar het niet onder controle is maar ja, het is niet meer mediageniek om over de vogelpest te praten want we hebben de A-flu (American Flu zoals ze het hier in Brazilië zeggen, aka H1N1) die alles domineert en Glenn de BV-kapper die spijtig genoeg overleden is aan een vleesetende bacterie maar die is niet nieuw. Deze maakt wereldwijd slachtoffers maar nu is het een BV die het lot is overkomen.
Comment
-
Gewoon je handen wassen, daar is toch niks mis mee, ja, je ze kan zo zo'n half uur onder de kraan houden, zoals dat programma over smetvrees (vorig jaar op tv).
Laat ik het zo stellen: voor ik iets in mijn mond prop, zijn mijn handen proper
ps
er zijn al artsen die geen hand meer geven"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht... ps: er zijn al artsen die geen hand meer gevenVriendelijke groet,
Jos
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk berichtIk geloof het allemaal niet wat hier weer neergepend wordt. Ik zou volgende voorstellen:
1. ga alvast nooit meer uit je huis, heel misschien nog in je tuin
2. neem geen foto's meer behalve als je kan scherpstellen via het schermpje want het occulair moet echt vol vieze beestjes zitten
3. doe online jullie boodschappen. Worden ze geleverd zorg dat ze reeds betaald zijn via Bancontact, zo kom je in geen contact met geld (wie zei ook alweer dat geld vies is)
4. installeer een UV cabinet en laat alle goederen eerst 10 min onder UV licht zitten, daarna eventueel met formaline besprenkelen.
5. get a life
Ik zit momenteel in een deel van Brazilië die het hardst is getroffen door H1N1 maar het leven gaat door. Er zijn enkele verstandige maatregelen genomen. Restaurants moeten alle vensters open hebben , zij zonder vensters blijven dicht. Grote openbare samenkomsten worden afgelast maar het sociale leven gaat echter verder.
Mocht ik mijn leven laten plannen door SARS, H1N1, vogelpest, etc dan ben ik binnen de kortste keren werkloos.
Aan hun die denken dat de vogelpest gedaan is heb ik nieuws: nee, het is nog niet gedaan, er zijn nog steeds landen waar het niet onder controle is maar ja, het is niet meer mediageniek om over de vogelpest te praten want we hebben de A-flu (American Flu zoals ze het hier in Brazilië zeggen, aka H1N1) die alles domineert en Glenn de BV-kapper die spijtig genoeg overleden is aan een vleesetende bacterie maar die is niet nieuw. Deze maakt wereldwijd slachtoffers maar nu is het een BV die het lot is overkomen.
Probeer mij ook te begrijpen als ik een beetje lastig wordt als er weer een keer gezegd
wordt "dat het leven verder gaat".
Ik heb dit al dikwijls gehoord op een begrafenis... en dan begin ik me te ergeren
Het leven van de betrokkenen zal toch niet meer normaal zijn, of dit van de familie en
verwanten.
Zelfs mensen die een huisdier hebben en dat "beest" sterft enz. enz.
't Is niet de eerste keer dat ik zoiets meemaak
Je hebt gelijk wat die BV betreft. Het is wel zo dat die ziekte één keer aandacht krijgt.
Ik hoop ook dat het iedereen aanzet tot nadenken en vooral in hetgeen men moet doen
en moet laten. De onverschilligheid vandaag de dag kent geen grenzen.
Nu je toch in Brazilië bent, maak eens wat foto's van de favela's.
De favela's zijn achterbuurten waar eigenlijk alles illegaal is.
De mensen wonen er zonder toestemming, er wordt gebouwd zonder vergunning en er is een enorme vervuiling door gebrek aan riolering en afvalvoorzieningen.
De meeste huisjes hebben geen toilet, geen badkamer.
Stromend water wordt vaak illegaal afgetapt, maar de meeste mensen moeten kilometers lopen om aan gezond water te komen.
Als je ziek wordt dan heb je helemaal pech.
Momenteel is men er een hoge muur aan 't rond bouwen.
Sociale maatregel?
Ik begin af te wijken.
Onde você está hospedado ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht... Onde você está hospedado ?Last edited by Jos Vanhengel; 14 augustus 2009, 01:32.Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk berichtZeg dingske, zou je dat in 't Hasselts kunnen schrijven? Ik vind dat niet op 't internet.
"moe zitj djie ergis doa in Brazilië" ?
Waar verblijf je in Brazilië?
Jos ze hebben in de jungle ginds al een aantal jaren geleden een nieuwe hoofdstad gebouwd: Brasilia.
Daar woont geen kat bij wijze van spreken....
Zeer interessant is deze Jos:
Lekker kippenvlees
(hoe was dat weer met de vogelpest)
Sinaasappelsap is ook een interessant gegeven Jos.
Het sap wordt ginds ingevroren en komt zo naar bijv. Europa.
Den afval mogen ze ginds zelf opeten...
Denk er maar aan als je een fruitsapje uit Zonhoven afkomstig drinktLast edited by theokus; 14 augustus 2009, 01:48.
Comment
-
Mijn werk is de kippenindustrie en wil niks verbloemen of afbreken maar weet wel dat heel deze aardbol kit eet van Brazilië. De standaard van hygiene in Brazilië is nergens hoger en strenger in deze industrie.
Nagenoeg al het sinaasappelsap is gemaakt uit geconcentreerd sinaasappelsap. In bulk komt het in de EU om aangelengd te worden met water. Wat denk je wat er met coca-cola gebeurt als die van de tap komt? Dit kan je toch niet nieuw noemen of een plotse ontdekking na het even snel gegoogled te hebben of Wikipedia sites te hebben afgeschuimd?
En foto's nemen van favella's (uitleg van het woord was niet nodig, ik begrijp het woord ook zo wel hoor)? Dan moet je wel in de regio zitten die er heeft en het feit dat ik het talent niet heb zoiets te 'schieten", ik ben geen liefhebber van personenfotografie alhoewel ik het verdomd graag zou willen/kunnen. Hier in deze regio worden geen toplonen betaald aan de werkers maar is het echt ook geen enorme armoede zoals in de metropolen.
Ik ben vaak genoeg in "locations" geweest in Zuid-Afrika om te weten hoe het daar aan toe gaat, die ken ik. Ik was er toen 3 van mijn Zim jongens niet meer naar hun shack durfden gaan tijdens het rascistisch geweld (zwart vs. zwart) enkele jaren geleden. Ik heb dingen gezien op die plaatsen waar je zelfs geen foto van durft nemen laat alleen je camera er binnenbrengen.
Ik ben niet onverschillig bij het lot van die kapper of bij de zelfmoord van Hilde aka Yasmine. Een sterfgeval in de dichte familie is zeker niet goed te praten met het argument van "life goes on", zeker niet, maar wat er in de wereld gebeurt ga ik niet op mijn schouders dragen.
Ik probeer op mijn manier te helpen waar nodig. Op welke manier hoeft niet uit de doeken gedaan te worden, ik weet dat het genoeg is maar voor de echte cynicus zou het een druppel op een bloedhete plaat zijn.
Ik ben echter ook niet roekeloos en heb mijn dosis inentingen en pilletjes genoemen om tegen de meer voorkomende ziektes beschermd te zijn, men moet het lot nu ook niet tarten maar het blijft common logic.
Hoeveel mensen sterven er dagelijks aan malaria en hoeveel besmettingen per dag komer er bij? Een heel stuk meer als de griep maar de ziekte treft nu 1x niet zozeer het blanke ras en zijn het meestal de arme sloebers uit Afrika dus hebben we met een niet sexy ziekte te maken. TB is wereldwijd aan een gestage opmars bezig waarvan men dacht die onder controle te hebben maar niks is verder van de waarheid. Hepatatis A is er nog steeds en steeds meer gevallen van C hoor ik ook.
Als ik dit alles lees over hoe men mensen denkt bang te maken denk ik aan de film van Gaston en Leo: de paniekzaaiers.
Alles waait voorbij, wat er ook gebeurt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk berichtMijn werk is de kippenindustrie en wil niks verbloemen of afbreken maar weet wel dat heel deze aardbol kit eet van Brazilië. De standaard van hygiene in Brazilië is nergens hoger en strenger in deze industrie.
Nagenoeg al het sinaasappelsap is gemaakt uit geconcentreerd sinaasappelsap. In bulk komt het in de EU om aangelengd te worden met water. Wat denk je wat er met coca-cola gebeurt als die van de tap komt? Dit kan je toch niet nieuw noemen of een plotse ontdekking na het even snel gegoogled te hebben of Wikipedia sites te hebben afgeschuimd?
En foto's nemen van favella's (uitleg van het woord was niet nodig, ik begrijp het woord ook zo wel hoor)? Dan moet je wel in de regio zitten die er heeft en het feit dat ik het talent niet heb zoiets te 'schieten", ik ben geen liefhebber van personenfotografie alhoewel ik het verdomd graag zou willen/kunnen. Hier in deze regio worden geen toplonen betaald aan de werkers maar is het echt ook geen enorme armoede zoals in de metropolen.
Ik ben vaak genoeg in "locations" geweest in Zuid-Afrika om te weten hoe het daar aan toe gaat, die ken ik. Ik was er toen 3 van mijn Zim jongens niet meer naar hun shack durfden gaan tijdens het rascistisch geweld (zwart vs. zwart) enkele jaren geleden. Ik heb dingen gezien op die plaatsen waar je zelfs geen foto van durft nemen laat alleen je camera er binnenbrengen.
Ik ben niet onverschillig bij het lot van die kapper of bij de zelfmoord van Hilde aka Yasmine. Een sterfgeval in de dichte familie is zeker niet goed te praten met het argument van "life goes on", zeker niet, maar wat er in de wereld gebeurt ga ik niet op mijn schouders dragen.
Ik probeer op mijn manier te helpen waar nodig. Op welke manier hoeft niet uit de doeken gedaan te worden, ik weet dat het genoeg is maar voor de echte cynicus zou het een druppel op een bloedhete plaat zijn.
Ik ben echter ook niet roekeloos en heb mijn dosis inentingen en pilletjes genoemen om tegen de meer voorkomende ziektes beschermd te zijn, men moet het lot nu ook niet tarten maar het blijft common logic.
Hoeveel mensen sterven er dagelijks aan malaria en hoeveel besmettingen per dag komer er bij? Een heel stuk meer als de griep maar de ziekte treft nu 1x niet zozeer het blanke ras en zijn het meestal de arme sloebers uit Afrika dus hebben we met een niet sexy ziekte te maken. TB is wereldwijd aan een gestage opmars bezig waarvan men dacht die onder controle te hebben maar niks is verder van de waarheid. Hepatatis A is er nog steeds en steeds meer gevallen van C hoor ik ook.
Als ik dit alles lees over hoe men mensen denkt bang te maken denk ik aan de film van Gaston en Leo: de paniekzaaiers.
Bedankt
Eigenlijk is het straf....
In mijn jeugdjaren was ik al erg geïnteresseerd in de beestjes
Ben toen vrij dikwijls mee gegaan met een andere Theo S. (ex-burgemeester nu).
Die werkte voor veevoeders Segers....
Kan nu ongeveer 45 jaar geleden zijn.
En dan waren we telkens een halve dag bezig met het inenten van kippen.
(grote kuikens in feite)
Dat is allemaal anders nu.
Aan de geur van de stallen ben ik nooit gewoon geraakt.
Kan er nu nog niet tegen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk berichtMijn werk is de kippenindustrie en wil niks verbloemen of afbreken maar weet wel dat heel deze aardbol kit eet van Brazilië. De standaard van hygiene in Brazilië is nergens hoger en strenger in deze industrie.
Comment
Comment