Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Om mijn oude leraar esthetica te quoten :
"Kunst is de allerindividueelste expressie van de allerindividueelste emotie" ...
daarom geef ik ook nooit een beoordeling van het werk van iemand anders, laat staan dat iemand anders ook maar een argument zou hebben om wat ik doe te beoordelen
Het enige wat voor bespreking vatbaar is zijn puur technische aspecten van de foto en dan nog maar tot op zekere hoogte ..
aangezien voor mij fotografie het vastleggen is van de werkelijkheid van het ogenblik hecht ik niet echt veel belang aan een artistieke invalshoek .. ergo de opinie van iemand anders zal mij eigenlijk unox(*) wezen ..
(*) unox: the worst operating system
FWIW
mijn variant:
"fotograferen is de allerindividueelste expressie van het allerindividueelste moment"
maar 't ligt een beetje lam de laatste tijd, hoogtijd om de draad weer 's op te pakken
"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Ik heb het hier al eens geschreven - echter een eeuwigheid geleden...
Het is niet het fototoestel dat belangrijk is, maar de foto ! Of nee... Het is niet de foto die belangrijk is, maar het fotograferen ! Of nee, toch niet... Het is niet het fotograferen die belangrijk is, maar het kijken !
Ja, dat is het belangrijkste : Fotografie doet mij kijken... en dan... zien.
Ja, nu ben ik het zeker : FOTOGRAFIE IS ZIEN !!!
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Ik heb het hier al eens geschreven - echter een eeuwigheid geleden...
Het is niet het fototoestel dat belangrijk is, maar de foto ! Of nee... Het is niet de foto die belangrijk is, maar het fotograferen ! Of nee, toch niet... Het is niet het fotograferen die belangrijk is, maar het kijken !
Ja, dat is het belangrijkste : Fotografie doet mij kijken... en dan... zien.
Ja, nu ben ik het zeker : FOTOGRAFIE IS ZIEN !!!
Greetz, Kariboe
Vooral de laatste zin hier is waardevol.
Je kan hier op BD goed zien, aan de foto's van een aantal collega's, dat ze de gave of
het talent hebben om "het te zien" en dit vast te leggen op de foto.
Dat kan je jammer genoeg niet leren: je hebt het of niet
Maar dat zal mij niet tegen houden
En het is goed voor het aanscherpen van de ambitie.
Comment