Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Horloges

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Horloges

    Oorspronkelijk geplaatst door Jovac7 Bekijk bericht
    Wat is het volgende? Er staat een auto voor m'n garage en ik moet nú echt weg, het zal te lang duren voor de takeldienst hier is dus ik ram hem gewoon ff uit de kant?

    Man man man
    Man man man

    Dat gebeurt toch reeds Jovac....
    Kijk maar naar Anne-Marie Lizin
    Anne-Marie Lizin (PS), de ex-burgemeester van Hoei, is gisteren moedwillig tegen de wagen van haar opvolgster Micheline Toussaint (PS) gereden. Omdat Lizin parkeerde op de voorbehouden plaats van de burgemeester, had Toussaint zich daar vlak achter geparkeerd. Maar toen ze opnieuw bij haar wagen kwam, stond die 'vier of vijf meter' van de plek waar ze hem achtergelaten had. Van Lizin was geen spoor meer. 'Ik heb alleen gevolg gegeven aan het verzoek van de commissaris deze plaats te verlaten', verdedigde Lizin zich tijdens haar ondervraging. Het hele voorval is gefilmd en Lizin is duidelijk herkenbaar op de beelden. Ze riskeert een celstraf van acht dagen tot drie jaar en een geldboete.


    Het staat haar niet aan en BOEM !!
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: Horloges

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Man man man

      Dat gebeurt toch reeds Jovac....
      Kijk maar naar Anne-Marie Lizin
      Anne-Marie Lizin (PS), de ex-burgemeester van Hoei, is gisteren moedwillig tegen de wagen van haar opvolgster Micheline Toussaint (PS) gereden. Omdat Lizin parkeerde op de voorbehouden plaats van de burgemeester, had Toussaint zich daar vlak achter geparkeerd. Maar toen ze opnieuw bij haar wagen kwam, stond die 'vier of vijf meter' van de plek waar ze hem achtergelaten had. Van Lizin was geen spoor meer. 'Ik heb alleen gevolg gegeven aan het verzoek van de commissaris deze plaats te verlaten', verdedigde Lizin zich tijdens haar ondervraging. Het hele voorval is gefilmd en Lizin is duidelijk herkenbaar op de beelden. Ze riskeert een celstraf van acht dagen tot drie jaar en een geldboete.


      Het staat haar niet aan en BOEM !!
      Haha ja inderdaad, maar die riskeert dan ook (terecht) een celstraf en/of boete
      α // Sony α700 - DT18-70mm F3.5 // imagination & ambition

      Comment


      • #33
        Re: Horloges

        Oorspronkelijk geplaatst door Jovac7 Bekijk bericht
        Haha ja inderdaad, maar die riskeert dan ook (terecht) een celstraf en/of boete
        Zou toch moeten ja.
        Er loopt nog zo'n interessante dame rond maar dat is hier naast de zaak
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #34
          Re: Horloges

          Oorspronkelijk geplaatst door mckinley Bekijk bericht
          Het is verboden zo'n replica te bezitten en de juwelier heeft zelf het recht het horloge te vernietigen. Hij mag het voor je ogen in kleine stukjes slaan zonder dat je er iets kan tegen doen.
          En weet je wat de realiteit is?
          Als je bij die juwelier een batterijtje laat plaatsen in een horloge dat van bij hem komt dan telt die daar 10€ voor, als je met een namaak-horloge gaat dan telt die daar 20€ voor en zegt dat het wat duurder is omdat daar speciaal batterijtjes insteken ... ook al is het krak dezelfde.
          De meeste juweliers spelen het spelletje gewoon mee en zetten u gewoon nog eens in het zak, een klant is een klant denken de meesten en klagen durven ze toch niet als ze hier met namaak komen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Horloges

            man man man topicstarter laat enkel zijn beginnende passie weten voor horloges...

            Er zitten hier heel wat wereldverbeteraars zeg... wie zonder zonde is zijn meestal diegene die met valiezen vol namaak van turkije terug komen... no offense!

            BTW, de opmerking over dure horloges voor bedrijfsleiders is grappig... D300, 3D's, D3x 'en enz... zijn ook enkel voor succesvolle fotografen... LOL het gaat over passie, hobby,...

            veel mensen hebben dus teveel tijd om zich te ergeren aan wat anderen doen en moeten blijkbaar steeds een mening kunnen spuien over wat anderen doen?? heractiveren die gepensioneerden LOL

            Comment


            • #36
              Re: Horloges

              Replica's zijn verboden bij de wet.
              "Hommages" daarentegen kunnen wettelijk wél, omdat de naam van het merkprodukt er NIET op staat.

              Dit is een hommage van een Omega Seamaster. Geen slecht horloge, perfect af te regelen, doch géén zwitsers werkje.



              Replica's of hommages gaan juweliers ook wel herstellen ( als het horlogemakers zijn ) want werk-is-werk.

              Een batterij vervangen kost inderdaad 10 tot zelfs 12 euro bij een juwelier, maar die mensen moeten er ook van leven hé. ( Ik doe het voor de helft van de prijs; ook metalen banden inkorten kan ik perfect )



              Dit is een PANERAI - hommage:



              En dit is een echte Breitling:

              Last edited by Alfa Centauri; 23 augustus 2009, 11:41.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #37
                Re: Horloges

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Wim.... dit kan niet
                Die site is ook gemaakt in China.
                Dat zegt toch al iets niet?

                Hij "verwacht" een uurwerk en ik verwacht dat hij zijn centen kwijt is
                Wel Theo, dat kan dus best.
                Wat ook waar is dat die sites meestal de originele foto's van de "echte" merken gebruiken, maar je dan iets opsturen dat er in de verste verte niet op lijkt.

                Maar... als de douane dit onderschept ben je:

                1) Je centen kwijt.
                2) Je horloge kwijt.
                3) Krijg je wellicht nog een fikse boete.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #38
                  Re: Horloges

                  Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                  man man man topicstarter laat enkel zijn beginnende passie weten voor horloges...

                  Er zitten hier heel wat wereldverbeteraars zeg... wie zonder zonde is zijn meestal diegene die met valiezen vol namaak van turkije terug komen... no offense!

                  BTW, de opmerking over dure horloges voor bedrijfsleiders is grappig... D300, 3D's, D3x 'en enz... zijn ook enkel voor succesvolle fotografen... LOL het gaat over passie, hobby,...

                  veel mensen hebben dus teveel tijd om zich te ergeren aan wat anderen doen en moeten blijkbaar steeds een mening kunnen spuien over wat anderen doen?? heractiveren die gepensioneerden LOL


                  Volledig mee eens.

                  Ik hou ook van horloges, niet om het uur af te lezen, maar als hobby, passie...gewoon omdat ze mooi zijn en blijven verbazen.

                  Trouwens, een mechanisch horloge is meestal véél duurder dan een quartz; alhoewel deze laatste wellicht precizer is.
                  Maar in een mechanisch zit veel meer "vakmanschap".

                  De topicstarter is ( vermoed ik) wellicht gebonden aan een "studentenbudget" - dus wees niet te hard voor de man. Maar ik raad hem aan om in het vervolg een hommage te kopen ipv een replica.
                  Als het je écht te doen is om een mooi ontwerp of een fascinerend binnenwerk en NIET om te pronken met een "naam", dan kan je straffeloos een hommage kopen.

                  Weet je dat bv. BULOVA, dat toch een gereputeerd merk is, mooie hommages van de Rolex Oyster heeft gemaakt. Ik kan daar ook een foto van posten, maar misschien mag dat niet, zoveel foto's in één keer in Chitchat.

                  Anders, geef maar een gil, dan post ik nog wat.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #39
                    Re: Horloges

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Anders, geef maar een gil, dan post ik nog wat.
                    gil gil

                    Zelf zie ik veel liever een eenvoudig en stijlvol ontwerp.
                    Al die "meterkes" , dikke knoppen en draaischijven enz. enz.
                    En ik zou ze graag zo dun mogelijk willen.

                    Maar ik zit daarmee in het verliezende kamp
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: Horloges

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Wel Theo, dat kan dus best.
                      Wat ook waar is dat die sites meestal de originele foto's van de "echte" merken gebruiken, maar je dan iets opsturen dat er in de verste verte niet op lijkt.

                      Maar... als de douane dit onderschept ben je:

                      1) Je centen kwijt.
                      2) Je horloge kwijt.
                      3) Krijg je wellicht nog een fikse boete.
                      Voilà en wil graag kwijt dat ik het toch jammer vind voor de koper
                      omdat die de underdog is. En die pakken ze en die wordt gestraft.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #41
                        Re: Horloges

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        gil gil

                        Zelf zie ik veel liever een eenvoudig en stijlvol ontwerp.
                        Al die "meterkes" , dikke knoppen en draaischijven enz. enz.
                        En ik zou ze graag zo dun mogelijk willen.

                        Maar ik zit daarmee in het verliezende kamp

                        Daag me niet uit hé Theo !

                        Ziezo: slechts éne wijzer en één knoppeke !

                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #42
                          Re: Horloges

                          Sjiek.
                          Ben wel aan zoeken hoe laat het is....
                          (gevonden >>> 02:25 uur, zeer speciaal maar goed gevonden)

                          Kijk verder eens naar de dikte van die horloges op hun site....
                          Ik had graag ietsje dunner gehad....
                          Diameter 43 mm, height 12.5 mm, weight 78 g
                          12,5 mm is nog altijd 1,25 CM....

                          Geen dealer in België (heb even gezocht op hun site)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #43
                            Re: Horloges

                            Dat is een duur horloge hoor. Als ik u zo bezig hoor, is alles boven 25 euro te duur.

                            Ik vind het ook jammer dat je hierboven verteld, dat replica's dienen om te schijn hoog te houden, en ze niet in de buurt komen van de echte. Dat is pure onwetendheid die praat, er zijn replica's die nagenoeg PERFECT zijn vergeleken met de echte. Vooral Panerai's hebben erg goede replica's. Uiteraard blijven er verschillen, maar die ziet enkel een getraind oog.

                            Alfa Centauri, ge zit trouwens precies in de roos met u uitleg. Ik ben net 19 jaar, heb een echt studentenbudget, heb 2 dure hobbies, horloges en fotografie.

                            Die eerste Panerai waar ook echt panerai op staat is gekocht eigenlijk uit onwetendheid, want het was best een dure replica. Die 2e panerai pvd is een hommage.

                            Want het gaat mij echt niet op het merk dat erop staat, dat kan wij werkelijk niks schelen. Maar een horloge is het ENIGE echte mannelijke sierraad. Plus vind ik een mooie horloge een extra waarde uitstralen. Die waarde kan ook perfect bekomen worden met een Festina van 100 euro.

                            Die horloges zijn allemaal trouwens zo dik, omdat die niet om een lullig batterijke werken, maar een automaat of opwindmechanisme.
                            Last edited by Sand0r; 24 augustus 2009, 12:57.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Horloges

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht

                              Alfa Centauri, ge zit trouwens precies in de roos met u uitleg. Ik ben net 19 jaar, heb een echt studentenbudget, heb 2 dure hobbies, horloges en fotografie.


                              Die horloges zijn allemaal trouwens zo dik, omdat die niet om een lullig batterijke werken, maar een automaat of opwindmechanisme.
                              Toen ik 19 jaar was had ik geen hobby...
                              Trouwens het woord hobby is ook van latere datum.

                              Ik ga het toch zeggen Sand0r wat niet erg verstandig is van mij in dit stadium.
                              Een student met "een echt studentenbudget" kon zich beter bezig houden met
                              andere hobbies
                              Omdat "een echt studentenbudget" niet te verenigen is met dure hobbies.
                              Studenten kunnen dan wel geld aan hun ouders vragen of gaan werken tijdens
                              de vakanties als het budget niet toereikend is.

                              Als je mij wilt begrijpen dan versta je toch dat ik jou gewoon wil beschermen.
                              En uit veel ervaring weet ik ook dat goeie raad meestal niet aanvaard wordt.
                              Maar ik mocht toch proberen niet?

                              Maar een horloge is het ENIGE echte mannelijke sierraad
                              Dat denk jij ja
                              Last edited by theokus; 24 augustus 2009, 14:05.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #45
                                Re: Horloges

                                Ik verdien mijn geld met het opknappen van scooters, perfect toch in deze moeilijke tijd?

                                Wat versta je onder een echt echt studentenbudget? Niet 50 euro he...

                                Ik kan altijd UITEINDELIJK kopen wat ik wil, maar ik moet hiervoor wel keuzes maken, eerst die lens, of rijbewijs, of horloge of weet ik veel wat he.

                                Ik beoefen nog altijd wat ik wil, en als het veel kost, dan is het zo, ik zou niet fotografie doen, als ik het niet kon betalen, ik heb een DSLR met lenzen perfect toch?

                                Ik ben bereid hard en lang te werken voor iets dat ik wil. En ik ben trots om te zeggen dat ik nog NOOIT geld heb gevraagd aan mijn ouders om iets te kopen. Liever werken en die voldoening krijgen.

                                Maar ik snap perfect wat ge wilt zeggen, en dat apprecier ik ook, maar er zijn meerdere situaties dan 1.

                                Comment

                                Working...
                                X