Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SMS-parkeren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SMS-parkeren

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    Dat denk ik er ook van.
    Meer circulatie lamenielache, is dat dan wat ze willen?
    Volgens mij moeten we juist streven naar minder circulatie, minder auto's die rondjes rijden om een parkeerplaats te vinden. Dus langparkeren aanmoedigen door het goedkoper te maken.
    Maar je vind wel gemakkelijker een plaats waar het betalend en beperkend in tijd parkeren is.

En wat me hier nu weer ergert is dat wanneer Belgen naar Maastricht of Aken gaan winkelen, dan parkeren ze hun auto graag in een dure parkeergarage. En gaan ze bv naar Hasselt of een andere Belgische stad, dan zouden ze liefst hun auto gratis in de buurt van de Grote markt willen parkeren. Maar ja, op een ander is het altijd beter.

Mvg.
    Robert
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel W Bekijk bericht
      In Leuven steken ze direct de rekeningnummer en code voor te betalen achter de ruitenwisser.
      Gezien op het St. Jacobsplein ... die controlleur tikte van elke wagen waarbij er geen ticket zichtbaar was de nummerplaat in op een draagbaar toestelleke zonder meer, geen print, geen papierke.
      Vermoedelijk zoals ik eerder veronderstelde zullen ze eerst met de lijst van SMS-betalers vergelijken wie echt niet betaald heeft en wie wel ... hoe kunnen ze dit anders doen? Ze kunnen moeilijk een bonneke plaatsen als je per SMS betaalde (hoop ik toch).
      Het direct printen van een bonneke is natuurlijk wel goed mogelijk op plaatsen waar nog geen SMS-parkeren van toepassing is of ze zouden per voertuig eerst moeten opzoeken of die betaald heeft of niet.
      Als er iemand jouw bonnetje steelt heb je dus een probleem.
      Als ze dan toch een bonneke zouden steken en ze pikken dit, dan krijg je gewoon een betaling thuisgestuurd.
      Je moet al belasting betalen op de ...
      Simpelweg ... je betaalt om hem te gebruiken maar ook om hem niet te gebruiken.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

als ik al in de stad trek met de auto, betaal ik nog altijd met munten...
        indien ik parkeertijd overheb, dan kijk ik uit naar iemand die nog moet betalen en geef hem of haar mijn ticketje......
        zo "naai" ik dan maar de parkeermafia......en als we dit met z'n allen gaan doen houden we de vriendschap in het land
        doe dit al jaren, heb er ook al eens een paar gehad van andere gebruikers
        moet wel bekennen dat ik de laatste jaren heel weinig in de stad kom en dan meestal nog met de bus.....
        groetjes aline
        groetjes aline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ghost-be Bekijk bericht
          wie heeft in deze tijd geen GSM ??
          Ik heb er één, maar mijn laatste factuur (juni) was 34 cent. De aankoopprijs van het toestel, €59 krijg ik in geen jaren opgebeld. De enige redenen dat ik er één heb, is dat mijn alarm van de woning automatisch doorbelt naar mijn gsm en dat ik via via een gratis abonnement heb, met belachelijke tarieven voor bellen en smsen, anders ging dat ding de deur uit. Bereikbaar zijn is één ding, maar niet bereikbaar zijn kan soms ook makkelijk en aangenaam zijn.

SMS-parkeren is makkelijk en daar houdt het bij op, net als het hebben van een gsm makkelijk is. Als je echter stilstaat bij wat die dingen en de verrichtingen die er mee gebeuren in verhouding allemaal kosten, dan kom je al snel tot de conclusie dat je heel veel betaalt voor gebruiksgemak. Da's mijn algemene conclusie over sms-parkeren en gsm-gebruik in het algemeen.

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
          Voor mij is SMS parkeren een goede oplossing, zit je op een vergadering of demo bij een klant en je gaat over tijd dan stuur je gewoon een tweede SMS en je kan er weer twee uur tegen
          Ik dacht dat het de bedoeling was een SMS te sturen bij aankomst en één bij vertrek... als je telkens moet sms-en per uur of twee uur, dan zie ik al veel minder gebruiksgemak.
          Last edited by FestinaLente; 8 augustus 2009, 09:09.

Comment

SMS parkeren is schitterend...(vooral als je baas nog eens je gsm rekening betaald )
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              SMS parkeren is schitterend...(vooral als je baas nog eens je gsm rekening betaald )
              ja dan zou ik ook sms parkeren!!!
              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Ik dacht dat het de bedoeling was een SMS te sturen bij aankomst en één bij vertrek... als je telkens moet sms-en per uur of twee uur, dan zie ik al veel minder gebruiksgemak.
                Nee, nee die snoodaards laten je maar maximum twee uur parkeren, dan stopt het en als je pech hebt komt er 1 seconde nadat je parkeertijd is verlopen zo'n madammeke (of meneerke) langs en die schrijft je lekker op. kassa kassa (Trouwens als je cash betaald is de maximum parkeertijd ook twee uur en dan moet je wel naar je wagen/parkeerautomaat)
                Last edited by Rudy M.; 8 augustus 2009, 14:48.
                Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Ik kan in Antwerpen een hele dag door parkeren, zonder dat ik terug moet sms'en hoor. En niet enkele op de plekken met dagticket. Ook daar waar je met muntjes maar twee uur kan staan. Kost natuurlijk stukken van mensen, maar soms kan het even niet anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                    Ik kan in Antwerpen een hele dag door parkeren, zonder dat ik terug moet sms'en hoor. En niet enkele op de plekken met dagticket. Ook daar waar je met muntjes maar twee uur kan staan. Kost natuurlijk stukken van mensen, maar soms kan het even niet anders.
                    Klopt, in Antwerpen kan dat. In Tienen aan't ziekenhuis niet, na twee uur krijg je een sms dat de parkeertijd afgelopen is
                    Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      Waarom zou die baas dan je parkeertickets die je betaalt met Proton niet terugbetalen ?
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        Het parkeergeld gaat niet van je GSM-rekening hé ... daar krijg je nadien een factuur van.
                        Je moet één keer SMS-parkeren, dan krijg je een code waarmee je kan registreren op de site, al uw gegevens invullen en dit linken aan nummerplaten.
                        Het parkeergeld betaal je zelf, tenzij je baas dit ook nog eens wil betalen. Ik hoop voor u dat je die factuur dan op zijn naam mag registreren.
                        Je spaart wel de kostprijs uit van de SMS-berichtjes.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Dat gepriegel met een sms is niet bepaald gebruikersvriendelijk. Nee, wat dat betreft vind ik het systeem in Hong Kong met de Octopuscard veel gemakkelijker. Vooral de Octopuschip die in de binnenkant van je GSM-cover kunt installeren is gemakkelijk. Met deze chip-GSM -die automatisch gelinkt kan worden aan je bankrekening en bij diefstal of verlies geblokkeerd kan worden- kan je moeiteloos een overdekte parking inrijden, houd de GSM voor de scanner en bij het uitrijden nogmaals en het verschuldigde bedrag wordt van de chip afgeschreven. Sneller en geen extra GSM-factuur er bovenop. Diezelfde GSM is tegelijkertijd je trein/metro/bus-ticket, een betaalmiddel bij drankautomaten (kies het drankje en hou je gsm voor de betaalscanner en hopla !) en bij winkels (o.a. MacDonalds) en geen gedoe met gezoek naar de juiste kaart in je geldbeurs of onvoldoende saldo op je protonkaart (vanwege automatisch opladen indien er onvoldoende saldo erop staat bij het eerste betaal/scanterminal die je tegenkomt).

Wil je het nog gemakkelijker: er bestaan zelfs polshorloges (Junghans) met deze betaalchip ingebouwd, waardoor het nog gemakkelijker kan (en natuurlijk verleidelijker om veel geld uit te geven ).
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Je koopt ze in elke "tabac" of "loto" bar in Parijs. Heel handig.

PS : de kaart van het, oude, boven genoemde topic heeft trouwens niemand bekoord en is , denk ik , al lang gerecycleerd. (Wie weet : in een parkeerbonnetje )

Toch een beter systeem (imho) dan dat SMS gedoe.

Groetjes
                            Skitch
                            " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                              http://forum.belgiumdigital.com/f59/...js-183610.html

Je koopt ze in elke "tabac" of "loto" bar in Parijs. Heel handig.

PS : de kaart van het, oude, boven genoemde topic heeft trouwens niemand bekoord en is , denk ik , al lang gerecycleerd. (Wie weet : in een parkeerbonnetje )

Toch een beter systeem (imho) dan dat SMS gedoe.

Groetjes
                              Skitch
                              Mijn "parkeerkaart" in België is mijn bankkaart: Proton. Kan je trouwens in een openbare telefooncel bijladen.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Het parkeergeld gaat niet van je GSM-rekening hé ... daar krijg je nadien een factuur van.
                                Je moet één keer SMS-parkeren, dan krijg je een code waarmee je kan registreren op de site, al uw gegevens invullen en dit linken aan nummerplaten.
                                Het parkeergeld betaal je zelf, tenzij je baas dit ook nog eens wil betalen. Ik hoop voor u dat je die factuur dan op zijn naam mag registreren.
                                Je spaart wel de kostprijs uit van de SMS-berichtjes.
                                Ow, is dat zo...nu ja dat zien we dan wel weer..
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X