Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goe bezig vtm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: goe bezig vtm

Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
    P.S. : dat er dt- tik- en andere foutjes geschreven worden leest hooguit een beetje ongemakkelijk en ik zal dit niet gauw becommentariëren. Niet iedereen heeft de kans op hoger middelbaar onderwijs gekregen en sommigen zijn dyslectisch aangelegd maar aub probeer uw zinnetjes kort en duidelijk te houden én lees eens na alvorens te posten.
    heb tso gedaan en spelling is altijd een ramp geweest!
    hoe of wa geen idee, is verre van een sterk kantje van mij
    nikon stuff

Comment

heb die uitzendingen ook gezien....
      ik vind urban foto's machtig...maar ...
      ik ben een angsthaas en mij zul je zo gauw niet in een leegstand pand kunnen binnenkrijgen
      en zoals ik zijn er helaas heel veel mensen
      dus overlopen zullen die sites wel niet geraken denk ik
      groetjes aline
      groetjes aline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
        Niet iedereen heeft de kans op hoger middelbaar onderwijs gekregen en sommigen zijn dyslectisch aangelegd maar aub probeer uw zinnetjes kort en duidelijk te houden én lees eens na alvorens te posten.
        Dat is dan ook weer nieuw voor mij dat je hoger middelbaar onderwijs moet gedaan hebben om je moedertaal een beetje te beheersen.

De voornaamste school die je doorloopt is de lagere school. Daar leer je rekenen, lezen en schrijven. Toevallig de drie dingen die je je leven lang het meest gebruikt.

Toen ik op de lagere zat, werd iedere taalfout bestraft met een gans minpunt en als je de -d -t regel niet kende, was in zo een tabelletje gegoten, mocht je dat voor straf 50 keren schrijven. Leuk was anders, maar het resultaat was er wel. Voor de meesten dan toch.

Mijn eega, die zelf academisch is geschoold, werd enige jaren geleden gevraagd om een thesis op taalfouten na te kijken en te verbeteren waar het nodig was. Na twee bladzijden gewoon moeten stoppen. Dat was geen verbetering meer, maar een herschrijving. Vraag ik mij af hoe zo iemand ver is kunnen komen.

Mvg.
        Robert
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Heb nu al 5 keer de openingspost herlezen...ik geef het op.
          Hier hetzelfde idee.
          Een klein beetje moeite doen om een fatsoenlijke zin te construeren is toch
          niet teveel gevraagd zeker. ( Ik spreek dan nog niet over taalfouten! )
          Het is niet mijn bedoeling om de taalpurist te spelen; iedereen maakt fouten;
          maar doe toch tenminste de moeite om je topic eens te herlezen en vraag jezelf
          af of je boodschap wel zal verstaan worden.
          Het gaat een beetje van kwaad naar erger op deze en vele andere fora.
          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Wat VTM doet is een reportage maken, meegaan met een fotograaf en trachten weer te geven hoe die kijkt, wat zijn drijfveer is om daar die foto's te maken.
            Iets gelijkaardig wat men gedaan heeft met "De naaktkalender" en ongeveer zoals op Canvas als men meekijkt hoe Michiel Hendrikx foto's maakt tijdens zijn uitstappen in "Het Bourgondisch complot" en "De bende van Wim".
            Dat is nu eenmaal wat reportagemakers en fotografen (wij dus ook) veelal doen.
            Maar omdat het nu gaat over urban lokatie's zou het niet mogen, komaan.
            En die lokatie's zijn hier in de afgelopen jaren allemaal al wel eens gepasseerd, misschien niet met exacte coördinaten maar als je wat zoekt vind je ze wel. Dat zoeken, dat hoort ook bij reportages maken je onderwerp zoeken en info vergaren.
            Als die fotograaf zijn foto's anders tentoon stelt of publiceert zal er waarschijnlijk ook een verduidelijking bij komen "datum - fabriek X - gemeente Y" en dan is het ook (als je moeite doet) terug te vinden waar het is.

Nu zijn die lokatie's dikwijls nog redelijk intact, maar binnen enkele jaren storten ze in of worden ze afgebroken en dan resten er enkel nog foto's en archiefbeelden bij VTM. Zo kan je dit ook bekijken.

Daarbij denk ik dat de gemiddelde VTM kijker niet zo snel uit die zetel gaat komen om nu zelf eens daar te gaan rondkijken.
            Bekijk het eerder als een marketing plan van die fotograaf want zijn foto's en boeken zullen verkopen.
            Last edited by photogRAF; 5 augustus 2009, 14:56.
            Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              heb tso gedaan en spelling is altijd een ramp geweest!
              hoe of wa geen idee, is verre van een sterk kantje van mij
              Jij zal je goed voelen met je TSO opleiding en werk. Niks van aantrekken zou ik zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                Jij zal je goed voelen met je TSO opleiding en werk. Niks van aantrekken zou ik zeggen
                voel er de nougat bolen van! nog geen dag thuis geweest dit jaar (tenzij verlof en weekend)
                en moest ik morgen bellen naar mijn baas en zeggen da ik me verveel, en dat ik wil gaan werken. (fabriek is wel 2 weken dicht voor onderhoud) dan zal hij er rap voor zorgen dan ik aan't werk kan! hebben massa's werk!

btw diploma is textielproduktie en werk in de voeding! een diploma zegt iets maar nie zo heel veel ze. 't is het willen werken die voor velen belangrijk is den dag van vandaag!
                nikon stuff

Comment

Een collega van mij vertelde me over die kristalfabriek in de zwarte doos. Het eerste wat hij zei was dat er daar ongeloofelijk veel waardevols ligt (de mallen of moules). Hij zou eens zoeken waar die fabriek is en zijn deel gaan nemen. Hij doet ALLES voor geld...

Als er nog een paar zoals hem denken, dan is die locatie ook naar de kluuten.
                  Photographers deal in things which are continually vanishing and when they have vanished there is no contrivance on earth which can make them come back again.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elrobinio Bekijk bericht
                    Een collega van mij vertelde me over die kristalfabriek in de zwarte doos. Het eerste wat hij zei was dat er daar ongeloofelijk veel waardevols ligt (de mallen of moules). Hij zou eens zoeken waar die fabriek is en zijn deel gaan nemen. Hij doet ALLES voor geld...

ik hoop dat hem dan 'gepakt' wordt voor de blauwbloezen

Comment

Mag ik er even op duiden dat alle hier zo vaak aangeprezen sites PRIVE-eigendommen zijn waar we in feite NIETS te zoeken hebben zonder toestemming.
                      Dat is dan vermoedelijk ook wel de basisreden waarom iedereen daar zo graag moeilijk over doet.
                      We mogen er fier op zijn dat we veel illegale zaken doen, maar als er dan eens iemand vraagt om iets gratis te doen, dan zit het er dik op ...
                      Oh, ja, eigen belang eerst-mentaliteit
                      Zaken die publiekelijk zijn dienen toch niet verzwegen te worden en zaken waar je toestemming voor nodig hebt en waar je die dan ook hebt verkregen dien je toch ook niet te verzwijgen of telt het excusieve dan toch ?
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

heb zelf nog nooit een van al die locatie bezocht.
                        waarom niet? geen idee, niet echt mijn ding denk ik.
                        en inderdaad 't prive eigendom dus zal ik daar ook niet komen als ik er niet moet zijn.

ik vind gewoon dat dergelijke locaties best niet te veel publiciteit krijgen, er zijn er nu geen duizend van ook he.

elrobinio

is al veelzeggend
                        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Nochtans bij de "fotografen" zijn er ook die plaatsen liever voor zichzelf houden dan ze te delen met anderen uit schrik dat deze ook eens een mooie foto zouden kunnen nemen. En dan heb ik het niet over beroeps, van die zou ik het nog kunnen begrijpen.

Mvg.
                          Robert
                          Je moet niet slim zijn om te begrijpen waarom. Er lopen al genoeg souvenierjagers rond.
                          Veel beestjes zullen binnenkort niet meer liggen in de veeartsschool.

URBAN-fotografen houden locaties niet voor zichzelf, maar zijn zeer karig met informatie naar de buitenwereld toe.
                          Als jij denkt dat het uit schrik is dat de ander misschien betere foto's zou maken, dan getuigd dit van verregaande **biep** (vul zelf in)

Jan

Comment

Working...
                          X