Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook Pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macbook Pro

De kogel is door de kerk, mijn nieuwe laptop wordt een macbook pro.

Maar nu komt het, zou ik deze bestellen met mat scherm of gewoon standaard scherm.

Graag jullie mening.
    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
    https://500px.com/marnix_photography

Re: Macbook Pro

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
    De kogel is door de kerk, mijn nieuwe laptop wordt een macbook pro.

Maar nu komt het, zou ik deze bestellen met mat scherm of gewoon standaard scherm.

Graag jullie mening.
    Bekijk dat zelf een keer in de winkel.
    MediaMarkt verkoopt ook MAc's....

Zo'n blinkend scherm (hoogglans ed.) lijkt me niet aangewezen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Het hangt er een beetje vanaf wat je er mee wil doen. Een glanzend scherm gaat een iets "rijkere" kleurweergave hebben. Het zwart zal bv. meer het "echte"" zwart benaderen. Toch komen de kleuren soms "artificieel" over. De grafischi en foto enthousiastelingen die ik ken zweren dan ook vaak bij een mat scherm omdat de kleuren meer natuur getrouw overkomen. Zelf heb ik er ook voor gekozen en ik heb er nog geen spijt van.

Voor huis tuin en keukengebruik zal het echter niet uitmaken en moet je ze eens beiden naast elkaar zien. Veel mensen ergeren zich aan het glanzende effect. Zo is gebruik in de zon een probleem en moet je binnenshuis uitkijken waar je je lichtbron zet.
      Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

Comment

Die keuze heb je natuurlijk alleen bij de 17".

Ikzelf heb de 15" vorige zaterdag besteld, en noodgedwongen dus een blinkend scherm moeten nemen. Er bestaan GERUCHTEN dat alle MB Pro's in de toekomst een mat scherm, wel enkel BuildToOrder, zouden kunnen verkregen worden, alleen, ik heb navraag gedaan en mijn leverancier zei dat ze dacht dat de matte schermen niet meer terugkwamen.

Nu heb ik een blinkend scherm bekeken, en ik heb volgende conclusie;
        de kleuren zijn beter, mooier, levendiger, en het desig met een aflopend scherm is prachtig.
        Maar -uiteraard- het reflecteert echt wel redelijk, maar niet echt storend.
        nog een nadeel, voor fotobewerking is dat het op jouw scherm er prachtig uitziet; terwijl iemand met een "gewoon" scherm ernaar kijkt het misschien helemaal niet zo levendig vindt uitzien.

Voor mijn branche (design vooral voor drukwerk) is het niet evident omdat de kleuren die op het scherm te zien zijn, nooit zo uit een printer kunnen rollen...
        oplossing: een matscherm eraan hangen om de juiste kleuren na te kijken.
        Fotogallery
        My Pictureblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FopSop Bekijk bericht
          Voor mijn branche (design vooral voor drukwerk) is het niet evident omdat de kleuren die op het scherm te zien zijn, nooit zo uit een printer kunnen rollen...
          Ik hoop dat jouw klanten tevreden zijn
          Uiteindelijk is dat het voornaamste...

Maar eigenlijk ben ik oneens.

De ganse keten moet kloppen.

oplossing: een matscherm eraan hangen om de juiste kleuren na te kijken.
          Dan zou ik liever één kwaliteit-scherm aanschaffen.
          Misschien iets van Eizo, kom je wel niet toe met 555 euro
          Als "pro" zou ik daar toch niet op sparen hoor.
          Last edited by theokus; 3 augustus 2009, 15:05.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ik heb thuis een MAc Book Pro en das een blinkend scherm..Dit scherm vind ik zelf ideaal om te werken.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus
              Dan zou ik liever één kwaliteit-scherm aanschaffen.
              Misschien iets van Eizo, kom je wel niet toe met 555 euro
              Als "pro" zou ik daar toch niet op sparen hoor.
              Beste,

op mijn werk heb ik een macpro met bijbehorend gecalibreerd apple cinema display.
              Mijn laptop is voor mij persoonlijk, privé, heeft niets met mijn werk te zien.
              Die gaat dan ook hoofdzakelijk voor fotografie gebruikt worden.
              Ik haalde het enkel aan voor de TS om duidelijk te zijn wat die schermen net inhouden.
              Ik heb NOOIT gezegd dat ik prof dingen ontwerp op mijn MB.

Maar zelfs al doe ik dat, wat zou het kwaad kunnen dat ik, voor een optimaal resultaat, een extern scherm eraan hang? Bij een gewone computer hang je er toch ook een scherm aan. Ik kan mijn acd perfect op mijn laptop aansluiten.

Trouwens, mijn klanten ZIJN tevreden, want in de professionele wereld werk je met kleurkaarten en de juiste kleurcodes, zo weet je wat er van de drukker zal toekomen.
              Fotogallery
              My Pictureblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FopSop Bekijk bericht
                Beste,

op mijn werk heb ik een macpro met bijbehorend gecalibreerd apple cinema display.
                Mijn laptop is voor mij persoonlijk, privé, heeft niets met mijn werk te zien.
                Die gaat dan ook hoofdzakelijk voor fotografie gebruikt worden.
                Ik haalde het enkel aan voor de TS om duidelijk te zijn wat die schermen net inhouden.
                Ik heb NOOIT gezegd dat ik prof dingen ontwerp op mijn MB.

Maar zelfs al doe ik dat, wat zou het kwaad kunnen dat ik, voor een optimaal resultaat, een extern scherm eraan hang? Bij een gewone computer hang je er toch ook een scherm aan. Ik kan mijn acd perfect op mijn laptop aansluiten.

Trouwens, mijn klanten ZIJN tevreden, want in de professionele wereld werk je met kleurkaarten en de juiste kleurcodes, zo weet je wat er van de drukker zal toekomen.
                Je hebt ook niet alles gezegd he FopSop

En ik zou idd. niet weten wat te doen, als er géén scherm aan mijn pc zou hangen
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Die blinkende schermen vind ik het meest hatelijke wat ze de laatste jaren aan pc's - mac's gemaakt hebben. Storende reflectie, je kan constant jezelf zien zitten. Enkel handig als je wil weten wat er achter u gebeurd.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    Die blinkende schermen vind ik het meest hatelijke wat ze de laatste jaren aan pc's - mac's gemaakt hebben. Storende reflectie, je kan constant jezelf zien zitten. Enkel handig als je wil weten wat er achter u gebeurd.
                    Had ik al gemerkt bij de 1ste HP's Doc.
                    De winkel ligt nauwelijks 200 m van mijn deur

Het zal wel een bepaalde reden hebben waarom dit toegepast wordt.
                    En dan moet ik denken aan, als je me toestaat, dat al wat blinkt goed verkoopt.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Heb een iMac24" met blinkend scherm en een MacBookPro 15" mat scherm, moet eens raden op welke ik het meest werk 10% op de iMac en 90%op de MacBookPo
                      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                      www.cromagnonman.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
                        Heb een iMac24" met blinkend scherm en een MacBookPro 15" mat scherm, moet eens raden op welke ik het meest werk 10% op de iMac en 90%op de MacBookPo
                        Zo zie je maar.
                        't Blijft persoonlijk in veel opzichten.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
                          had dezelfde combo en van mij was het omgekeerd; heb de macbook pro verkocht..
                          Photography helps people to see
                          -Berenice Abbott-
                          BD1050BE

Comment

Working...
                          X