Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bureaustoelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bureaustoelen

Kan me iemand een goed merk aanraden?

Zelf dacht ik aan Giroflex....
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Bureaustoelen

Om lang in te zitten:
    Vind gemakkelijk alle IKEA producten en items, gesorteerd op categorie. Geniet van click & collect of levering wanneer je online winkelt.
    Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
      Oei... wist niet dat zelfs Ikea zulke stoelen had.
      Ik ga dus af op de prijs hee RuZ.

Die Giroflex kost het dubbel
      Is een "Zwitser" met 5 jaar garantie.
      (zie Sonuwe in Hasselt)

Maar oke RuZ, ik heb weeral iets bijgeleerd.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Oei... wist niet dat zelfs Ikea zulke stoelen had.
        Ik ga dus af op de prijs hee RuZ.

Die Giroflex kost het dubbel
        Is een "Zwitser" met 5 jaar garantie.
        (zie Sonuwe in Hasselt)

Maar oke RuZ, ik heb weeral iets bijgeleerd.
        Kijk hier eens, Theo. Keuze genoeg.

Mvg.
        Robert
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik gebruik thuis ook een Ikea bureaustoel. Zit voortreffelijk. Zelf beter dan mijn veel duurdere stoel op kantoor.
          Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
            Ik gebruik thuis ook een Ikea bureaustoel. Zit voortreffelijk. Zelf beter dan mijn veel duurdere stoel op kantoor.
            En hoe lang gebruik je die stoel al Peter?

Heb nu een Interstuhl... geen bal waard dus.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

En hoe lang gebruik je die stoel al Peter?
              mmm.... een jaartje of 2 denk ik. Ik kan er lekker achterover mee leunen. Heerlijk
              Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Als je rug "kwetsbaar " is :

Rybo Balans Aerobic ll

Groetjes
                Sktich
                " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Het is eigenlijk simpel en moeilijk tegelijk.

Iedereen kan een merk aanbevelen van iets dat goed afgewerkt is en lang mee gaat maar niemand kan zeggen op welke stoel jij goed zult zitten ... da's ieder eigen keus.

Er zijn mensen die goed zitten op een stoel van 99€ en anderen op ene van 699€.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Het is eigenlijk simpel en moeilijk tegelijk.

Iedereen kan een merk aanbevelen van iets dat goed afgewerkt is en lang mee gaat maar niemand kan zeggen op welke stoel jij goed zult zitten ... da's ieder eigen keus.

Er zijn mensen die goed zitten op een stoel van 99€ en anderen op ene van 699€.
                    Ja maar wat ik verzwegen heb is dat ik al zo een paar keer op zo'n Giroflex gezeten heb.
                    Je voelt echt goed dat er kwaliteit onder jou zit
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Ja maar wat ik verzwegen heb is dat ik al zo een paar keer op zo'n Giroflex gezeten heb.
                      Je voelt echt goed dat er kwaliteit onder jou zit
                      Als ik in een Porsche zit voel ik ook stevigheid en kwaliteit maar ik voel mij daar niet goed in, een auto dat maar een vierde kost daarentegen kan mij een heel aangename zithouding bezorgen.

Ik bedoel maar dat het best kan dat iets beter afgewerkt is en steviger gebouwd maar daarom niet voor u het best gepaste product is.

Stel dat 90% hier zegt dat Giroflex (zoals je aanhaalt) het beste is maar jij zit er niet goed op ... ga je het dan kopen omdat het kwaliteit is?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Als ik in een Porsche zit voel ik ook stevigheid en kwaliteit maar ik voel mij daar niet goed in, een auto dat maar een vierde kost daarentegen kan mij een heel aangename zithouding bezorgen.

Ik bedoel maar dat het best kan dat iets beter afgewerkt is en steviger gebouwd maar daarom niet voor u het best gepaste product is.

Stel dat 90% hier zegt dat Giroflex (zoals je aanhaalt) het beste is maar jij zit er niet goed op ... ga je het dan kopen omdat het kwaliteit is?
                        Ja maar ik begrijp jou wel VerSeg.
                        In een Porsche zit ik veel te laag en is moeilijk (voor mij toch) om in en uit te stappen.
                        PS. bijkomend probleempje voor mij is dat ik een beetje een kromme rug heb.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ik heb ook al m'n deel rugproblemen gehad en die zijn toch veel minder geworden sinds ik twee van deze heb : http://www.wiesnerhager.com/nl/produ...point-273.html

ik ben er zeer kontant van, ze kosten wat maar het is er ook naar, de oudste zal nu zo'n 5 a 6 jaar zijn en daar is nog geen spoortje slijtage aan te vinden
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Theo,

je moet er gewoon op letten dat je de volgende zaken in acht houd als je een stoel koopt.
                            -Alles moet verstelbaar zijn-
                            -Goede ondersteuning van de onderrug
                            -Armleuningen

Als je dit allemaal hebt dat moet je 'vooral' zorgen dat je houding goed is t.o.v je bureau.

Een stoe zonder armleuningen waar je met de onderarmen op de desk zit of ligt maakt dat je ruggegraat buigt en waardoor je in je nek een belasting van 200 kg krijgt..Dat is het warme gevoel wat je meestal krijgt in je nek door te lang in die houding te zitten.
                            Dus de armen moeten ondersteund worden door de armleunigen gelijk met het bureaux te zetten zodat alleen je polsen vrij spel hebben en waardoor je ook dadelijk rechter gaat zitten.

Dan een stoel daar moet je opzitten zodat je benen in een hoek van 90° geplloid zijn en dat er tussen de knieholtes en je zitvlak van de stoel een vuistbreedte tussen kan zodat je bloedtoevoer naar de benen niet wordt afgesneden. Dus los van de grond hangende schoenen is een zeer slecht idee..

En last but not least..Kan je de stoel op die mannier niet plaatsen dan moet je er voor zorgen dat je bureau blad kan zakken en niet de stoel die je moet gaan aanpassen..

Dit helpt echt allemaal en dan maakt eigenlijk de kwaliteit van een stoel niet zo veel uit.
                            Zolang je maar zorgt dat een stoel al die kenmerken draagt.

Ik kan er over mee praten want ik ben jaren een rugpatient geweest en sinds ik een betere stoel heb heb ik 60 % minder last van rugklachten.
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Awel, ik zit ook minder goed in mijn vrouw hare Ferrari dan in mijnen Toyota !
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

Comment

Working...
                              X