Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vallende tak.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vallende tak.

Toen ik gisteren langs het bos te Zonnebeke reed, viel er plots een tak van zo een dikke 6cm en een paar meter lang boven op mijn motorkap, resultaat een ferme deuk en wat krassen

Ik heb wel een omnium, maar dan met eerste 400€ zelf te betalen vrijstelling.

Deze morgen heb ik een PV laten opstellen bij de politie van Zonnebeke, die wisten mij te vertellen dat het bos onder bosbeheer Brugge valt.

Ik heb wel enkele foto's gemaakt en deze bij het dosier gevoegd, maak ik een kans daar iets te bekomen.

Last edited by Guest42; 27 juli 2009, 12:53.

Re: Vallende tak.

Stel uw vraag eens aan Miss Spikke.Zij kan je alvast een antwoord geven..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

[QUOTE=demeyereg;2340860]Toen ik gisteren langs het bos te Zonnebeke reed, viel er plots een tak van zo een dikke 6cm en een paar meter lang boven op mijn motorkap, resultaat een ferme deuk en wat krassen

Ik heb wel een omnium, maar dan met eerste 400€ zelf te betalen vrijstelling.

Deze morgen heb ik een PV laten opstellen bij de politie van Zonnebeke, die wisten mij te vertellen dat het bos onder bosbeheer Brugge valt.

Ik heb wel enkele foto's gemaakt en deze bij het dosier gevoegd, maak ik een kans daar iets te bekomen.
      QUOTE]
      Kan je bewijzen dat de bluts van daar komt . Waarschijnlijk niet ...
      Kans dat je dus hier iets van ziet is zéér klein, maar ik wens je zeker en vast succes!

Ik spreek uit ervaring. 5 jaar geleden knalde mijn zijruit (passagierzijde) eruit toen ik over het viaduct van vilvoorde reed. Ze waren op dat moment werken aan het uitvoeren op het viaduct. Glas overal in de auto en rechterzijde van de auto vol met krassen van het glas dat er tegenvloog. Oorzaak : ze waren aan het slijpen aan de vangrail en een stukje ijzer vloog door mijn zijruit. Firma gaf toe dat ze daar werken uitvoerde, maar zeiden voor de rest van niets te weten. Daar stond ik dan : politie maakte er een pv van , maar verzekering vond niet voldoende bewijzen om het aan te vechten. Ik had een nieuwe ruit door klein omnium , maar de krassen waren voor mijn rekening.

grtz

Jotto
      Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

Comment

Wie moet dat bos onderhouden ? Zal voor de provincie of is het eigendom van prive? Ik zou mijn geval eens gaan uitleggen op de gemeente. Horen wat ze daar vertellen. Ik had wel de politie terplaatse laten komen zodat je toch al wat zeker ben dat het niet elders is gebeurd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
          Wie moet dat bos onderhouden ? Zal voor de provincie of is het eigendom van prive? Ik zou mijn geval eens gaan uitleggen op de gemeente. Horen wat ze daar vertellen. Ik had wel de politie terplaatse laten komen zodat je toch al wat zeker ben dat het niet elders is gebeurd.
          Het bos is blijkbaar van de provincie, (bosbeheer Brugge) dat wisten ze mij deze morgen te vertellen bij de politie, zij hebben Brugge gebeld, en moesten een PV opmaken, maar verder weten zij dat blijkbaar ook niet, PV gaat naar de politierechtbank Ieper volgens mijn papieren.

Mijn verzekering (rechtsbijstand) zal dat moeten uitvechten zeker.

Comment

Ik vraag me echt af of dit wel onder de verantwoordelijkheid van de gemeente valt?

Indien wel, dan zou ik als burgemeester ofwel alle parkeerplaatsen onder bomen afschaffen, of overal een waarschuwingsbordje gaan bij hangen...

Ik vrees dat dit gewoon tot de normale risico's behoort als je met je auto op de weg rijdt... anders vervallen we hier in amerikaanse toestanden waar alleen advokaten beter van worden.

Comment

Valt bij je omnium de vrijstelling niet weg voor schade door overmacht?
              Fuji FinePix S100fs

Comment

De bosbeheerder in gebreke stellen via je verzekering, maar de bewijslast (= bewijzen dat de boom slecht zou onderhouden worden) ligt bij jou. Succes!
                Last edited by Rikkie; 27 juli 2009, 14:55. Reden: aanvulling
                http://www.myricreaties.be

Comment

En zelfs als de boom goed onderhouden werd kan er nog altijd een tak uitvallen. Er werd mij vroeger altijd verteld om nooit onder beukenbomen te kamperen, omdat die nogal eens zonder waarschuwing iets laten vallen...

Ik vrees dat je hier niets van zal terugkrijgen.

Comment

Jongens, jongens, er valt een tak uit een boom en we gaan zoeken wie we aansprakelijk kunnen stellen. Kan het nog gekker?

De volgende keer als het regent en mijn camera wordt nat, ga ik uitvissen wie er eigenlijk verantwoordelijk was voor die regen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                      Jongens, jongens, er valt een tak uit een boom en we gaan zoeken wie we aansprakelijk kunnen stellen. Kan het nog gekker?

De volgende keer als het regent en mijn camera wordt nat, ga ik uitvissen wie er eigenlijk verantwoordelijk was voor die regen.

je neemt me de woorden uit de mond.

Het zou nogal leuk zijn om dat geld terug te krijgen, er zouden nogal wat aangiftes gedaan worden zeker....
                      Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
                      De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Comment

Vreemde reacties ,

Had demereyr daar nu niet met zijn auto gereden , maar je vrouw of kind op de fiets en plots een tak van 6m op hun hoofd, ga je dan ook zeggen '' dit kan gebeuren '' '' laat het maar zo ''

Gemeente en provinciebesturen komen maar uit hun schulp als er iets gebeurd. Wedden dat volgende week op die plaats de snoeiers aan het werk zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht

Laat er maar eens een tak uit UW boom op je buurman zijn auto vallen...........

Wij betalen met zijn allen mee voor bosbeheer, en stel dat je zoiets voorhebt aan een snelheid van 90Km per uur en op een drukke weg, kan je je voorstellen wat er dan kan gebeuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                            Wedden dat volgende week op die plaats de snoeiers aan het werk zijn.
                            Dat zou wel erg dom van hun zijn, want dat is zo veel als schuld bekennen! Als ik jou was zou ik dat goed in de gaten houden, demeyereg.
                            http://www.myricreaties.be

Comment

Heb je ook een foto van de tak ? Da's 't enige dat belangrijk is in zo'n dossier.

Comment

Working...
                              X