Ik heb zijn laatste cd uit de bibliotheek geleend en was alweer diep onder de indruk.
Een stem als een zwaar verkouden raaf. Melodieën die te simpel voor woorden zijn.
En toch grijpt hij me telkens weer me bij de strot.
Wat heeft hij dat hij meer dan 40 jaar lang de toon zet in de rockmuziek ?
Volgens mij is het zijn gave om de muziek terug te brengen tot het meest essentiële.
Producties en arrangementen die zo "basic" zijn dat ze de tand des tijds doorstaan.
Vaak hoor je aan een plaat : dit is er eentje uit de jaren 80 of 90.
Niet zo bij Dylan. Zijn opnamen uit lang vervlogen tijden klinken vandaag de dag net zo fris van de lever alsof ze gisteren waren gemaakt.
Ik wou eigenlijk eens horen wat volgens jullie de redenen zijn van zijn lang leven in de muziek.
Een stem als een zwaar verkouden raaf. Melodieën die te simpel voor woorden zijn.
En toch grijpt hij me telkens weer me bij de strot.
Wat heeft hij dat hij meer dan 40 jaar lang de toon zet in de rockmuziek ?
Volgens mij is het zijn gave om de muziek terug te brengen tot het meest essentiële.
Producties en arrangementen die zo "basic" zijn dat ze de tand des tijds doorstaan.
Vaak hoor je aan een plaat : dit is er eentje uit de jaren 80 of 90.
Niet zo bij Dylan. Zijn opnamen uit lang vervlogen tijden klinken vandaag de dag net zo fris van de lever alsof ze gisteren waren gemaakt.
Ik wou eigenlijk eens horen wat volgens jullie de redenen zijn van zijn lang leven in de muziek.
Comment