Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telefoonspelletjes, puur bedriegerij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telefoonspelletjes, puur bedriegerij

Vandaag het telefoonspelletje gevolgd op VTM. De vraag was een boer zijn 2 kippen leggen in mei iedere dag 1 ei, daarvan braken er 12, 2 werden rot en 6 werden door een koekoek gestolen. Hoeveel eieren bleven er over. Klein rekensommetje (31 X 2) - (12 + 2 +6) = 42.
    Hun uitkomst was 119, wie verklaart me dit?
    Nikon en Canon

Re: Telefoonspelletjes, puur bedriegerij

Dat je ernaar kijkt en hierover discussieert betekent dat je het bedrog al tot jou hebt laten komen...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andre Bekijk bericht
      Vandaag het telefoonspelletje gevolgd op VTM. De vraag was een boer zijn 2 kippen leggen in mei iedere dag 1 ei, daarvan braken er 12, 2 werden rot en 6 werden door een koekoek gestolen. Hoeveel eieren bleven er over. Klein rekensommetje (31 X 2) - (12 + 2 +6) = 42.
      De clou vn de telefoonspelletjes is dat ze ALTIJD meer dan één uitkomst hebben. De uitkomst die dan niet geraden wordt is dus dan uiteraard de winnaar.
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Zoals alle realisaties van VTM betreft het hier windeiëren.

Henri
        lidnummer: BD0435BE

Comment

'k Heb er zo nog al een paar geweten waar ze een vreemde "oplossing" hadden die helemaal niet klopte. Wiskundig zijn het geen helden.

Comment

Veel kijkplezier!

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
            Zoals alle realisaties van VTM betreft het hier windeiëren.
            www.pixation.be

Comment

[Mod] niet echt fotografiegerelateerd daarom even verplaatst
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andre Bekijk bericht
                Hahahaha ! Fantastisch toch. Wiskundig klopt het niet maar er zijn toch wel raakvlakken. Probeer eens met de woorden "kip" en "plukken".
                Aangezien de som van de vernielde / verdwenen eieren een even getal oplevert dient de uitkomst van het raadsel eveneens een even getal te zijn. Waarop wacht je om klacht neer te leggen ? Indien je hebt deelgenomen kan je aantonen dat je schade hebt geleden. De ombudsman is er voor iets.

Slu !

Tjerri

Comment

Ik begrijp niet dat zulke spelletjes nog op het scherm mogen komen. Vele mensen (waaronder zelfs ik) laten zich hieraan vangen. Voor elk telefoontje betaal je , denk ik, 2 Euro. Wanneer ze zeggen dat de lijnen open staan, dat ze wachten op je telefoontje, dan mag je bellen en nog raak je niet binnen. "Er is géén lijn vrij naar de studio" hoor je dan.
                  Pure bedrog , maar wie doet daar iets aan ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                    maar wie doet daar iets aan ?
                    De kandidaat deelnemer zelf natuurlijk: door NIET te bellen.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      De kandidaat deelnemer zelf natuurlijk: door NIET te bellen.
                      En zo simpel kan het zijn, maar toch zijn er die zich laten verleiden

Ps: doe/ en deed nooit mee aan die rommel

Comment

Die spelletjes worden niet op tv uitgezonden om de kijkers de grote winst te laten maken en ze zullen ook nooit een verklaring geven over hun berekening
                        Zie maar de speelkasten in de café vroeger,winst voor eigenaar
                        Lotto bv. morgen een supperpot van +5milj € =een verhoogde inzet door de spelers met 8 milj €,winst voor de lotto en dan maar zeggen dat ze goede doelen steunen
                        je wint alleen met deze spelletjes door NIET mee te doen
                        Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

Comment

Hmm, ik heb altijd gehoord dat een kip om de twee dagen een ei legt, dus met 2 kippen kom je nooit aan 62 eieren op een maand.
                          Dit terzijde, want die belspelletjes is de grootste oplichterij die er heden bestaat, op de voet gevolgd door sms-en om te stemmen.
                          Men zou de betrokkenen moeten verplichten om aan het eind van elke opgave de berekeningswijze aan de kijkers mee te delen.
                          Een wet hierover kan toch geen probleem zijn?....of wel?

Comment

mannekes, toen ik nog voor een provider werkte heb ik miserie zien voorbijkomen -veroorzaakt door DIT soort praktijken - !BV Een vrouw wiens moeder had zitten bellen en nu met een rekening van maar liefst +900 euro zat en met hun geld konden ze dat niet betalen. En dan komen ze smeken of dat in stukken te betalen is etc.. echt triestig.

Ik dacht dat ze daar nu toch iets aan gedaan hadden ondertussen.. maar veel verschil zie ik nie.
                            Kostte ongeveer 1 euro in die tijd dus ja.. van 1x te bellen zult ge geen problemen hebben. Maar snappen die dan niet na 100x dat het niet werkt ?
                            Gewoon samen te vatten gelijk al de rest op deze wereld : als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook !
                            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

ze beloven 200 euro, geen probleem eerste laten ze veel bellers bellen, af en toe een fout antwoord, meer bellers = meer geld en nog geen oplossing? ochja 300 euro dan maar terug nen hoop bellers en foute antwoorden.

allée we habben al 600 euro binnen aan bellers, maar er maar 500 euro van!
                              nog maar bellers, ....

als puntje bij paaltje komt hebben ze 3 keer zoveel binnen dan dat ze weggeven.
                              daarom alleen al blijft dit op tv, brengt meer op dan reclame!

dus niet kijken en zeker niet bellen is zo logisch of het groot is!
                              huur nen film ofzo als er echt niets op tv is is goedkoper!

of beter, trek erop uit en maak foto's
                              nikon stuff

Comment

Working...
                              X