Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Citytrip Italië

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Citytrip Italië

Hey iedereen,

begin oktober zouden we naar Rome gaan voor 3 dagen. Helaas hoor (en lees) ik dat dat veel te weinig zou zijn.

Zijn er mss andere Italiaanse steden die perfect te doen zijn op 3 dagen?

Ik dacht aan Firenze of zo, maar suggesties zijn altijd welkom .

Re: Citytrip Italië

Mits goede planning kan je heel wat doen in rome! als je wil stuur ik es door hoe wij het gedaan hebben in maart, was toen ook voor drie dagen.

Comment

Dat mag altijd !

Comment

okido, zal wel pas woensdag zijn.

ciao
        moa

Comment

Geen probleem!

Voor de anderen: suggesties altijd welkom !

Comment

Niemand?

Comment

Turijn. Onbekend maakt onbemind. Ik heb de stad vorig jaar in april bezocht en het was een echte openbaring.
              Het weer zat niet echt mee, maar je hebt er 18 Km 'portici' (overdekte straten als het ware)
              zodat je grotendeels droog blijft.
              Het centrum is barok met prachtige pleinen.
              Het Egyptisch Museum, De Mole Antonelliana, Palazzo Madama, Palazzo Reale, De katedraal, liggen allemaal op een boogscheut van elkaar.
              Buiten de stad heb je op een heuvel de Basilica Superga (bereikbaar met een tandradtreintje vanaf het station Sassi).
              Verder zijn er ook nog wat musea met moderne kunst (GAM).
              Ietsje buiten het centrum heb je Lingotto (oude fabrieksgebouwen van Fiat) dat nu een groot winkelcentrum is met cinema. Boven is er een circuit waar de Fiatjes werden getest en een museum met moderne kunst door de Agnelli's aan de stad Turijn geschonken.
              Bij de dienst van toerisme kun je een Torinopass kopen voor een schappelijk bedrag.
              Dergelijke pass, bijvoorbeeld voor 3 dagen, verleent je gratis toegang tot alle musea en gratis gebruik van het openbaar vervoer.
              Het is maar een dik uur vliegen en alles is er goed georganiseerd.
              Surf eens naar de toeristische dienst en laat je mail adres achter. Een paar dagen later krijg je de gewenste documentatie toegestuurd.
              Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Working...
              X