Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze Monitor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Keuze Monitor

Ik zou graag van Monitor veranderen
    De keuze gaat tussen een Samsung T240 en een IIyama E2409 HDSV
    ( De Samsung wegens zijn vormgeving en IIyama omdat ik nu een Syncmaster heb)

Is er iemand die mij over de streep kan trekken en die een ervaring heeft met één van deze modellen.
    Ook een raad van ander model is welkom als het maar in de buurt van 250 Euro blijft

Alvast bedankt

Re: Keuze Monitor

Ik heb de T260HD en ben er supertevreden mee maar ieders zin zal wel wat anders zijn zeker.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Bedankt Verseg
      Die is voor mijn ruimte iets te groot, vandaar de 24 inch

Voldoet Uw scherm voor Photoshop ??

Comment

De T240 en T260 hebben hetzelfde aantal pixels, de pixels van de T240 zijn groter, je moet dus verder van het scherm zitten om het beeld even scherp te zien. Tussen de T220 (1680x1050pix) en de T240 (1920x1200pix) is er wel een duidelijk verschil.
        De 20" heeft dan weer evenveel pixels als de 22". Daarom gaat mijn voorkeur ofwel naar een 20" ofwel het 24" scherm.
        Eventueel kun je hier nog wat info vinden die uw keuze helpt bepalen.
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paullamb Bekijk bericht
          Bedankt Verseg
          Die is voor mijn ruimte iets te groot, vandaar de 24 inch

Voldoet Uw scherm voor Photoshop ??
          Simpel antwoord ... ja!

De ene is wat sneller content dan de andere ... mijn foto's zien er op mijn scherm uit zoals op mijn prints ... kleuren zijn hetzelfde en het beeld is mooi scherp en da's belangrijk.

Ik zit altijd recht voor mijn scherm en zo is het beeld héél goed.
          Last edited by VerSeg; 17 juli 2009, 10:56.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
            De T240 en T260 hebben hetzelfde aantal pixels, de pixels van de T240 zijn groter, je moet dus verder van het scherm zitten om het beeld even scherp te zien.
            Hier klopt iets niet ... als een 24" evenveel pixels heeft als een 26", dan zijn die op een 24" kleiner.

Nu ja, bij een pc is het niet als bij een tv ... je gaat niet echt op een grotere afstand gaan zitten om te kijken en met 1920x1200 zijn ze klein genoeg om daar geen last van te hebben.
            Dat er iets verschil is kan best zijn maar op een 24" is alles dan ook iets kleiner en moet je meer inzoomen om een bewerking te doen ... wat is dan het beste denk je?
            Last edited by VerSeg; 17 juli 2009, 11:00.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ja natuurlijk, t'zijn de 26" natuurlijk die groter zijn, wat te vlug geweest
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Working...
              X