Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

muziek van pc op HDtv

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• muziek van pc op HDtv

Sinds gisteren toch wel de gelukkige bezitter van FullHDtv. er zullen er wel enkele denken: nog een sukkel die zich heeft laten vangen . TV staat tevens via router op netwerk.
    Pc en Tv zien elkaar perfect. Ik kan op TV de gedeelde foto- en muziekmappen zien en openen. Foto's worden zonder probleem op scherm weergegeven. In de muziekmap kan ik iedere afzonderlijke map openen, naar een op de pc staande cd gaan , liedje aanklikken. Krijg echter de boodschap: kan niet afspelen. Niet als mp3, wav of wma. Iemand een idee onder welke vorm het moet gesaved worden? En ja ik heb de RTFM gedaan () en niks gevonden, ook niet via google. Weet wel dat het niet echt noodzakelijk is om muziek van de pc op de tv af te spelen, maar als het aangegeven is dat het kan, dan wil ik het ook kunnen he
    makkelijkste is naar de winkel terug gaan maar wil het wel even proberen uit te vissen.

ps : tv is een sony KDL32W5720
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

Re: muziek van pc op HDtv

DNLA, moet je niet streamen via het progje van Sony zelf zodat het in een bestandsformaat van Sony-DNLA op je tv komt?

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

dan zou het ook voor de fotomappen moeten gelden, en deze kan ik wel openen en als diavoorstelling geven....
      Sony RX10 Mark IV
      Guido

Comment

Dat (jpg) is een formaat dat je tv kan weergeven... Dus opmerking is niet geldig voor fotomappen. Een divx zal ook niet lukken, klopt?

MP3 kan je tv normaal ook aan, maar niet allemaal. Daarvoor moet er in een ander formaat gestreamd worden wat je tv wel aankan. Dat zal wel in de handleiding staan, anders moet je online maar eens kijken.

Als je het nog niet gelooft: http://support.sony-europe.com/TV/tu...&m=KDL-32W5720

De oplossing staat erbij

Comment

OK
          Had daar al eens gezien, maar ik dacht dat het met een omzetting naar een ander muziekformaat eventueel zou kunnen lukken. Zoals ik al aangaf, het is niet echt nodig om muziek van de pc via de TV naar de muziekinstallatie te sturen. Tis trouwens nogal een omweg om muziek te horen, vooral dat alle muziek van de pc ook op cd staat he
          Maar ja, als het erop staat dat het kan, waarom niet even proberen he . Het intrigeerde mij dat er een icoon muziek staat, de mappen opgingen maar de muziek niet kon spelen......zullen het dus maar zo laten. Weinig zin om een DLNAset aan te schaffen. Belangerijkste is dat mijn foto's wel worden weergegeven!
          bedankt om te reageren!

zopas nog gevonden op: http://www.avblog.nl/sony-bravia-dln...schiet-tekort/
          Van alle media-streaming waar het DLNA protocol voor bedoeld is werkt alleen maar het streamen van foto’s; muziek of video’s via het netwerk zijn buitenspel gezet.
          Het enige DLNA bestandsformaat waar de Bravia wèl mee overweg kan gaat wel bijzonder goed. Foto’s worden snel en scherp getoond, en je bladert gemakkelijk tussen albums en thumbnails. Roteren is mogelijk, een slideshow draaien (met mp3 muziek vanaf usb dus), en een hele interessante optie: een snelle slideshow, of een tragere waarbij de kwaliteit wel beter is. De CNet reviewer merkte duidelijk het verschil tussen deze twee standen in zowel snelheid als weergavekwaliteit.
          Last edited by guido1956; 16 juli 2009, 15:20.
          Sony RX10 Mark IV
          Guido

Comment

Dat artikel is natuurlijk al een jaar oud, Sony zal in tussentijd toch wel eraan gewerkt hebben zeker?

Overigens kan je Bij Sony nu een gratis DLNA-kit krijgen, je toestel valt er ook onder. Eens nakijken of je er aanspraak op maakt?

Btw: inderdaad minder leuk dat je op die manier niet eenvoudig muziek kan spelen; nu moet je het eigenlijk via de pc bedienen en dan gaan kijken/luisteren op de tv (die ja dan wel weer op je surround kan aangesloten hebben en je daardoor goede klank overal krijgt ).

Comment

ga vandaag langs bij Robberechts eens informeren betreffende die kit.....

thanks
              Sony RX10 Mark IV
              Guido

Comment

Working...
              X