Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tour de France

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tour de France

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
    verklaring waarom er nog geen doping geval is:

ASO en UCI zijn overeen gekomen om de zondaars pas na de tour bekend te maken!
    Tenzij het er ferm over is natuurlijk.

Maar ja, is ook niet echt goed want dan kunt ge u suf rijden op een gedopeerd geval dat wil wegrijden omdat hem "goeie benen" heeft
    Voilà david.
    Die regeling is niks waard.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Je kan er niet naast kijken dat er iets niet pluis is. Renners komen op de top van de col aan na een lange rit aan zeer hoge snelheid en ze zien er nooit moe uit; eerder iets van we kunnen nog enkele uurtjes doorrijden.
      Dat is ooit wel anders geweest...
      Vraag is alleen "hoe" ze dat kunnen fiksen...
      Ik ken een wielrenner persoonlijk en die zijn visie zal ik hier maar niet posten...
      http://www.stich.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
        Je kan er niet naast kijken dat er iets niet pluis is. Renners komen op de top van de col aan na een lange rit aan zeer hoge snelheid en ze zien er nooit moe uit; eerder iets van we kunnen nog enkele uurtjes doorrijden.
        Dat is ooit wel anders geweest...
        Vraag is alleen "hoe" ze dat kunnen fiksen...
        Ik ken een wielrenner persoonlijk en die zijn visie zal ik hier maar niet posten...
        't Is op zijn minst "merkwaardig" ja
        De Spanjaarden, normaal toch de berggeiten bij uitstek zijn ook al heel lang uit koers...
        En onze Contador heeft ook een Fuentes-verleden wat blijkbaar iedereen vergeten is.

Ik vind wel dat als iedereen doping zou nemen het weinig verschil zou uitmaken.
        De renners met talent en met een goede mentaliteit zouden toch de eerste plaatsen innemen.

Het is ook jammer dat bij een goede prestatie direct een verband gelegd wordt met
        doping. Ik verwijt mij dit zelf.
        Echt genieten van de sport is er niet meer bij.

Vandaag kunnen we misschien eens goed lachen als ze over de petit en grand Bernard moeten
        Ben benieuwd naar Frank en Andy....
        (die ook ooit aan het spul hebben gezeten )
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Ik vind wel dat als iedereen doping zou nemen het weinig verschil zou uitmaken. De renners met talent en met een goede mentaliteit zouden toch de eerste plaatsen innemen.
          Het maakt veel verschil denk ik! Het gaat om zeer geavanceerde technieken. En niet zo goedkope. En veel is niet gekend door de concurrentie. De winnaars hebben de nieuwste en meest geavanceerde technieken.
          Belgische renners van hoogste niveau kunnen zelfs niet volgen of spelen niet mee in gewone etappes terwijl ze een maand eerder in veel zwaardere klassiekers de plak zwaaien. Is daar geen verklaring voor?
          Het gaat over wetenschap... en niet meer over zuivere sport.
          Jammer.
          Men zou zeker aan de renners moeten vragen wat ze allemaal nemen (weliswaar niet om in de pers te verspreiden) en dan idd met terugwerkende kracht eventueel maximum 6 jaar de bloedanalyses met de nieuwste technieken terug herbekijken en vergelijken met wat de renners zelf zegden.
          Het jammere is dat als iemand een zware etappe wint je er van overtuigd bent dat er iets niet klopt.
          http://www.stich.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
            Al die mannen hier, en toch nog geen topic over de Tour!

Is eigenlijk het eerste jaar dat ik de Tour een beetje volg, en 't is boeiender dan ik dacht Leukste ontdekking tot nu toe vind ik de 'bus', met de busschauffeur... Geniaal

Nu, alle gekheid op een stokje... Ik supporter voor Armstrong! Hij brengt wat extra spanning in het peloton, en ik zou het wel zalig vinden als hij nog eens won. Alleen 'spijtig' dat Contador ook in zijn ploeg zit...

Kijk je nog verder ...met al die teorieën die hier neergepend worden. Ze zouden het niet beter doen dan wuyts

Comment

El pistolere heeft geel maar ik ben bang dat die van Texasrakkers nog wat in petto heeft
              En klopt wel he, in klassiekers zijn ze erbij maar in de tour niet raar geval
              En de doping tja zal nooit een tour gereden worden zonder
              Veel te zwaar en als je dan leest van voor de oorlog moesten ze zelf bandjes plakken en ritten van meer dan 500km
              En als doping namen ze een boke met kaas en confituur op en een fles trapiest mee

Vraagske heeft er al iemand dat boek Merckxismo ???
              Zoek naar zo een boek over de tour van Merckx of iets anders voor aan mijn ouders te geven, zijn nog echte flandriens zie je.
              Volgen elke koers die ze op tv uitzenden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                El pistolere heeft geel maar ik ben bang dat die van Texasrakkers nog wat in petto heeft
                En klopt wel he, in klassiekers zijn ze erbij maar in de tour niet raar geval
                En de doping tja zal nooit een tour gereden worden zonder
                Veel te zwaar en als je dan leest van voor de oorlog moesten ze zelf bandjes plakken en ritten van meer dan 500km
                En als doping namen ze een boke met kaas en confituur op en een fles trapiest mee

Vraagske heeft er al iemand dat boek Merckxismo ???
                Zoek naar zo een boek over de tour van Merckx of iets anders voor aan mijn ouders te geven, zijn nog echte flandriens zie je.
                Volgen elke koers die ze op tv uitzenden
                Bij cosmox.be kan je het boek kopen.
                Iets van een 46 euro.

Die renners vroeger waren straffe gasten.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Bij cosmox.be kan je het boek kopen.
                  Iets van een 46 euro.

Die renners vroeger waren straffe gasten.
                  Zo straf dat ze tijdens de tour van 1904 de trein stiekem genomen hadden en de laatste 20 terug op de fiets zijn gesprongen goed uitgerust
                  Maar ze werden blijkbaar betrapt en kregen een declasering van hun klassement voorgeschoteld dus inplaats van de eerste vier werden het de laatste 4
                  Maar ze waren dan toch goed uitgerust

Comment

heb het al altijd gezegd!

er zou eens iemand een historic ronde van vlaanderen of tour de france moeten op touw zetten.

vereisten:

- oude loodzware fietsen
                    - zelf tuben enzo meezeulen
                    - geen ploegleider en oortjes
                    - renners van nu natuurlijk
                    - dus gewoon 40 à 50 jaar terug in de tijd (20à30 mag ook) gaan dan es iets zien.
                    nikon stuff

Comment

Zo straf dat ze tijdens de tour van 1904 de trein stiekem genomen hadden en de laatste 20 terug op de fiets zijn gesprongen goed uitgerust
                      Maar ze werden blijkbaar betrapt en kregen een declasering van hun klassement voorgeschoteld dus inplaats van de eerste vier werden het de laatste 4
                      Maar ze waren dan toch goed uitgerust
                      Toch tof he
                      Dat is zoals Mart Smeets (NOS) zegt: "De Tour heeft zijn verhalen".

Er waren zelfs ritten van 500 km en ze reden ook 's nachts.

Toen ik zo'n jaar of 12 was kreeg ik van de Sint een boek met heel wat verhalen
                      en met foto's van de grote namen uit die "goeie ouwe" tijd.
                      Ik heb die later aan mijn neefje gegeven samen met nog wat strips ed.
                      En na nog geen veertien dagen waren die allemaal stuk....
                      Ik heb dat nooit begrepen.
                      (heb ik nu nog spijt van)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        heb het al altijd gezegd!

er zou eens iemand een historic ronde van vlaanderen of tour de france moeten op touw zetten.

vereisten:

- oude loodzware fietsen
                        - zelf tuben enzo meezeulen
                        - geen ploegleider en oortjes
                        - renners van nu natuurlijk
                        - dus gewoon 40 à 50 jaar terug in de tijd (20à30 mag ook) gaan dan es iets zien.
                        Zou heel tof zijn.

En Evans is naar huis....
                        Last edited by theokus; 21 juli 2009, 23:13.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Zou heel tof zijn.

En Evans is naar huis....
                          Ik dacht dat hij naar de dokter ging vragen wat er loos was?
                          Maar zal zeker gaan lopen zijn omdat de dokter zijn visite prijske te hoog is
                          Een Landiske doen he een trapiestje van Westvleteren achterover slaan en er alleen op uit trekken

Comment

Ik dacht dat hij naar de dokter ging vragen wat er loos was?
                            Maar zal zeker gaan lopen zijn omdat de dokter zijn visite prijske te hoog is
                            Een Landiske doen he een trapiestje van Westvleteren achterover slaan en er alleen op uit trekken
                            Ben fout geweest
                            Maar Mart Smeets zei dit gisteren: de Duitser Martin en Evans waren naar huis.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Ben fout geweest
                              Maar Mart Smeets zei dit gisteren: de Duitser Martin en Evans waren naar huis.
                              Denk dat je niet veel fout zit want ik vrees dat hij zal opgeven nog voor Parijs
                              Vandaag mooi weerwerk van de gebroeders Schleck en een rit kado gekregen van Alberto dat vind ik mooi omdat ze ook ervoor gewerkt hadden
                              en hij ook kon genieten van meer voorsprong op zijn naaste (teammate) concurrenten

Comment

Ben de twitters aan het lezen,
                                de LL is kwaad omdat AC aanvalt ene AK niet kon volgen en de LA nog minder maar siot.
                                Ik denk dat ik ook maar in AK ga schrijven dus de groeten van JK

Nog een geluk dat BB niet meer per velo rijd, zou meer volk naar komen kijken 30 jaar geleden nu wat minder

Comment

Working...
                                X