Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tour de France

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tour de France

Al die mannen hier, en toch nog geen topic over de Tour!

Is eigenlijk het eerste jaar dat ik de Tour een beetje volg, en 't is boeiender dan ik dacht Leukste ontdekking tot nu toe vind ik de 'bus', met de busschauffeur... Geniaal

Nu, alle gekheid op een stokje... Ik supporter voor Armstrong! Hij brengt wat extra spanning in het peloton, en ik zou het wel zalig vinden als hij nog eens won. Alleen 'spijtig' dat Contador ook in zijn ploeg zit...
    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Re: Tour de France

Vind het tot nu toe niet echt zo spectaculair.
    Zoals gedacht, cav zeer sterk.

Vooral jammer dat de top van de Malet zo ver van de aankomst lag...
    Ik zou graag Andy Schleck zien winnen, maar dat gaat niet gebeuren..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht

Is eigenlijk het eerste jaar dat ik de Tour een beetje volg, .
      is te merken aan je commentaar hoor.
      vind er nog niet veel aan tot nu toe.
      eerst nog maar even de volgende bergen in.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als Lance wint dat wil dan zeggen dat de jeugd niks meer kan.
        Lance is 3 jaar gestopt alvorens terug te fietsen.
        Dus de renners van nu zijn niks waard en dat vind ik erg, hoop dat hij breekt in de alpen maar vrees ervoor goede pillen op de markt nu he.
        En hij zal wel winnen daar niet van, gewoon om de publisiteit te hebben zo kan hij recht meedingen naar het gouverneurschap in Texas.
        Want dat is zijn doel na het koersen in de poletiek gaan.
        En wat geeft meer pers belangstelling dan een winnaar in de tour te zijn.

Al vind ik Merckx nog steeds de beste omdat die buiten zijn 5 tourzeges waaronder 34 ritzeges en ook nog eens kan pronken met zijn 5 Giro en 1x Vuelta plus dat hij ook kan pronken met een hele hoop klassiekers 32 om precies te zijn
        Plus nog een ganse hoop kermiskoersen

Valt het op dat ik een Flandrièn ben

Ben een fan voor de aanvaller en voorlopig enkel Alberto die hem eens laten zien heeft
        En ook een pluim voor Fabian , wat een tijdrijder
        Ik hoop dat er nog eens vuurwerk komt in de Vogezen of de Alpen.
        Hoop op vuurwerk van Carlos en Andy in de bergen
        De tour volg ik al vanaf het tijdperk voor Merckx dus al een tijdje he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
          Als Lance wint dat wil dan zeggen dat de jeugd niks meer kan.
          Lance is 3 jaar gestopt alvorens terug te fietsen.
          Dus de renners van nu zijn niks waard en dat vind ik erg, hoop dat hij breekt in de alpen maar vrees ervoor goede pillen op de markt nu he.
          En hij zal wel winnen daar niet van, gewoon om de publisiteit te hebben zo kan hij recht meedingen naar het gouverneurschap in Texas.
          Want dat is zijn doel na het koersen in de poletiek gaan.
          En wat geeft meer pers belangstelling dan een winnaar in de tour te zijn.

Al vind ik Merckx nog steeds de beste omdat die buiten zijn 5 tourzeges waaronder 34 ritzeges en ook nog eens kan pronken met zijn 5 Giro en 1x Vuelta plus dat hij ook kan pronken met een hele hoop klassiekers 32 om precies te zijn
          Plus nog een ganse hoop kermiskoersen

Valt het op dat ik een Flandrièn ben

Ben een fan voor de aanvaller en voorlopig enkel Alberto die hem eens laten zien heeft
          En ook een pluim voor Fabian , wat een tijdrijder
          Ik hoop dat er nog eens vuurwerk komt in de Vogezen of de Alpen.
          Hoop op vuurwerk van Carlos en Andy in de bergen
          De tour volg ik al vanaf het tijdperk voor Merckx dus al een tijdje he
          De jeugd kan ook niks meer
          Of toch, ze kunnen een keer hard & snel rijden op hun fiets, reclame maken voor
          hun sponsor maar in vergelijking met vroeger kunnen ze wel een stuk beter praten
          dan vroeger het geval was.

Als je de Tour volgt op tv dan moet je het geluid een keer afzetten...
          blijft er niet veel meer over
          De erbarmelijke uitspraken van de Franse taal door M. Wuyts houden me wakker.
          Maar toch blijf ik deze Tour volgen
          De beelden zijn mooi om zien: landschappen, kastelen, de mensen langs de baan enz.

Als Contador zelf geen initiatieven neemt dan verliest hij de Ronde.
          Het zal wel gebeuren in de Alpen... zegt iedereen maar iedereen zou zich ook wel eens
          kunnen vergissen.

En dan waren er nog die "oortjes"... wat een onzin alsof dit zo noodzakelijk zou zijn
          voor de veiligheid. Dat hoorde ik gisterenavond toch beweren door Lefèvre.
          Bij al die valpartijen in de Giro en nu in de Tour waren de oortjes toch ook in gebruik
          en dat heeft toch weinig geholpen dacht ik zo.
          Als ik sommige "motars" bezig zie en fotografen, die lijken me veel gevaarlijker
          en ik begrijp niet wat oortjes daaraan kunnen doen.
          Hetzelfde geldt voor het publiek naast de weg. Het publiek doet toch wat het wil...
          Neen, oortjes zijn zoals een gsm is voor sommige werknemers: die oortjes zijn er niet
          voor de renners maar voor de controle over die renners.

De pretentie van Lefèvre stak me ook tegen gisteren toen hij enkele vragen van
          Mart Smeets mocht beantwoorden.
          Hij had het over de "firma Quick Step" en dat niemand zich mag bemoeien met hun
          firma noch de UCI noch de ASO.
          Het gevolg van die mentaliteit hiervan is dat die zich onaantastbaar vindt en zich
          ook zo gaat gedragen. Die kent zijn grenzen niet meer he en het gevolg daarvan is
          dat die zich alles gaat permitteren.
          Dat zijn team 60 mensen tewerkt stelt of een budget heeft van wat miljoenen euro's
          is geen argumentatie om dingen te doen die niet kunnen of een garantie is
          dat hij niet meer moet luisteren, zich niet moet aanpassen aan anderen.
          Ik geloof ook dat die man een medisch probleem heeft: hij kreeg nauwelijks zijn
          lippen van elkaar en kwam me zo suf en verdwaasd over.
          Last edited by theokus; 16 juli 2009, 13:48.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

De beelden zijn mooi om zien: landschappen, kastelen, de mensen langs de baan enz.
            Vooral vandaag pareltjes van kastelen gezien
            Dat is ook een argument om naar de tour te kijken en een van de belangrijkste de dag van vandaag

Weet je wie ik mis bij het commentaar geven...... Fredje dat was nog eens een flapuit he

En inderdaad ook met die oortjes al 5 renners door valpartijen naar huis gegaan
            Maar ik hoop dat ze nu eindelijk eens gaan koersen, maar zolang het een sprint blijft wint de Mark alle ritten.
            Vennijnig manneke hoe die uit zijn sloffen schiet bij elke spurt

Comment

idd het landschap is al gans den tour 't beste van gans 't geval!!!!

en jah cav, niks tegen te beginnen! tommeke zou beter naar huis gaan doet nog nie eens moeite. en altijd zever om em achter weg te steken.

laat die laatste week maar komen
              nikon stuff

Comment

Waar niet over gesproken is de zeer opvallende afwezigheid van dopingzondaars dit jaar. (ik weet wel dat het naïef is te denken dat de tour compleet pillenvrij is, maar soit)
                Hopelijk wordt dit eens een tour zonder schandalen. Het zou het imago van de koers wel wat opkrikken.
                Verdere vaststellingen:
                - Boonen rijdt mee als wielertoerist; de publiciteit rond zijn persoon brengt Lefrevre blijkbaar al genoeg op
                - Armstrong is bezig met een generatie jonge renners in verlegenheid te brengen;
                - de bergritten in de Pyreneeën lijken mij verkeerd gespiegeld; de hoge bergen worden bij aanvang van de rit beklommen ipv op het eind. Gevolg: massasprinten en geen echte bergkoning.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  idd het landschap is al gans den tour 't beste van gans 't geval!!!!

en jah cav, niks tegen te beginnen! tommeke zou beter naar huis gaan doet nog nie eens moeite. en altijd zever om em achter weg te steken.

laat die laatste week maar komen
                  Toch ene slime die toerist wil spelen in deze soap,
                  en met zijn Belgische driekleur val het mooi op dat hij er bij loopt (rijd) als een wielertoerist

Gisteren nummer 11 die opgegeven heeft na rarara een valpartij
                  Dus die oortjes werken blijkbaar niet zo goed

Comment

Stel u eens even voor dat Amstrong in de Alpen zelf gaat aanvallen , wat gaat zijn beste vriend Contador dan doen ... ik vraag het mij af en zou het graag zien gebeuren. Vanaf die moment ga ik op het puntje van mijn stoel zitten.
                    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                      Stel u eens even voor dat Amstrong in de Alpen zelf gaat aanvallen , wat gaat zijn beste vriend Contador dan doen ... ik vraag het mij af en zou het graag zien gebeuren. Vanaf die moment ga ik op het puntje van mijn stoel zitten.
                      Erwin.... of Erwin... stel dat er in de Alpen niks gebeurd.
                      De tijdrit van 23 juli moet nog komen en dan is er nog de mont Ventoux.
                      Die tijdrit is ieder voor zich en je kan je daar niet weg steken.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                        Toch ene slime die toerist wil spelen in deze soap,
                        en met zijn Belgische driekleur val het mooi op dat hij er bij loopt (rijd) als een wielertoerist

Gisteren nummer 11 die opgegeven heeft na rarara een valpartij
                        Dus die oortjes werken blijkbaar niet zo goed
                        Quote van de dag:
                        > Lefèvre zegt in de krant dat Tom niet goed is...
                        > Tom zegt dan dat Lefèvre maar moet komen spurten (in zijn plaats)

Toch heeft Tom gelijk: tegen Cav. is niks te beginnen, die en zijn ploeg zijn baas.
                        (En de ploeg van Astana natuurlijk)

Quick Step is en heeft geen ploeg meer.
                        De Volder kan het ook niet waar maken in deze Ronde. Dat is geen ramp natuurlijk
                        omdat hij niet alleen is. Als Tom NIET in de Tour had gezeten dan zou er met geen
                        woord over Quick Step worden gesproken. (wat ook geen ramp is).

En als Amstrong niet in deze Tour zat dan werd er niet over de Tour gesproken

Het is idd. een saaie Tour en slecht georganiseerd hoor ik her en der.
                        Als je zin en tijd hebt kijk en luister vooral dan naar Mart Smeets (de Avond Etappe op de NOS).
                        Krijg je af en toe wat duiding.
                        Het was ook 2 jaar terug dat Merckx aan Smeets bekende dat hij een bepaald product had gebruikt....
                        (Merckx was ook "geflikt" in Italië)
                        En wat heeft Vlaanderen of België met die informatie gedaan? Niks dus.
                        Neen, sprookjes verteller Karl Vannieuwkerke schrijft een boek.
                        Daar staat tegenover dat Vlaanderen Museeuw laat vallen als een baksteen.
                        Vlaming zijn is idd. een slechte stiel....
                        Belgen mogen ALLES... vooral als zoon Axel Merckx een Olympische medaille wint
                        of Justine Henin die hetzelfde deed.
                        Geen enkele Belg of wielerliefhebber die dit interesseert.
                        Als je Frans spreekt, als je trouwt (zoals Merckx destijds) in het Frans
                        dan ben je pas een echte Belg met opties op adelijke titels.
                        Last edited by theokus; 16 juli 2009, 14:37.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          De tijdrit van 23 juli moet nog komen en dan is er nog de mont Ventoux.
                          dan gaat het gebeuren.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            dan gaat het gebeuren.
                            grt,bouk.
                            Denk dat ook bouk.
                            En de nieuwe zorg voor Cav. is het behoud van de groene trui.
                            Nog ritten winnen? Ik weet het niet zo goed, hij heeft er al vier binnen gedaan.
                            En ik vermoed dat hij de renners binnen zijn ploeg ook nog hun kansen wilt geven.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

De rit van zaterdag is ook eentje op zijn lijf geschreven dus ik denk dat als de vluchter
                              het niet te bont maken er wel een vijfde inzit voor Marc'ske.
                              Zondag ook niet onderschatten klein bergske van cat.1 mar een venijnig beestje kort maar stijl
                              Gelezen dat er daar gemiddeld stijging percentage 9 is en aankomst boven op de top

En goede de replay van Tom dat hij dan komt spurten he

Comment

Working...
                              X