Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijzen/info mazoutketel + boiler

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• prijzen/info mazoutketel + boiler

het internet kent enorm veel info maar concrete prijzen over mazoutinstallaties (huisverwarming) vind ik niet onmiddellijk terug. Merken als Rapido, Viesmann laten gewoon een pdf zien van hun folder.

Kent iemand links naar detailleerde info op het web ?
    Het zou gaan om de vervanging van een mazoutketel/brander met een boiler van 150 lt.

Ik heb al een prijs van een installateur maar dat begint zomaar vanaf een kleine 5.000 €, zonder btw, zonder plaatsing. Ik zou graag dus wat vergelijken.

Of iemand nuttige ervaring opgedaan ?

Merci d'avance ...

D
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Re: prijzen/info mazoutketel + boiler

Voor 5000-6000€ moet je er wel een kunnen vinden BTW en plaatsing in.

Mijn ouders hebben er één laten plaatsen een jaar of 2 geleden, en ik meen te weten dat de prijs circa 5500 € was. Je kan wel een stuk recupereren via je belastingen.

Belangrijker dan de prijs is dat je een goede installateur laat komen, ééntje die je snel en goed kan helpen als de verwarming plat ligt.
    Ook is het belangrijk een merk te kiezen waarmee de installateur goed vertrouwd is. Mijn installateur heeft gewoon zijn 2 merken en wil niks anders plaatsen, omdat hij geen tijd heeft bij al die merken degelijke opleidingen te volgen. Gewoon eerlijke communicatie vind ik.

Comment

Re: prijzen/info mazoutketel + boiler

Ik denk dat je best enkele offertes vraagt. En stel een vragenlijst op en zie hoe de reactie is. Vraag referenties.
      Op google vind je ook wel veel over ervaringen met installateurs.

Vorige week is in ons 2de verblijf aan de kust een nieuwe wandketel geplaatst. Offerte's waren varieerend van 1800€ tot en met 3500€ voor dezelfde installatie.
      Wij hebben niet de goedkoopste genomen maar iemand die zijn bedrijf in de buurt heeft, en na wat rondvraag goede referenties had.

Comment

Working...
      X