Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schijfstations hernoemen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schijfstations hernoemen?

Hallo,

Ik wil de Van Dale-cd-rom installeren op mijn computer. Nu kiest die installer automatisch de C-schijf, en je kan het nergens veranderen gedurende de setup.

Probleem is dat mijn schijfstations niet de conventionele namen hebben... Mijn twee vasteschijfpartities zijn H: en I:. C: is de sleuf voor mijn CF-geheugenkaartje. Ik kan de Van Dale dus enkel op mijn geheugenkaartje installeren

Weet iemand of ik die letters kan herverdelen, zodat mijn harde schijf C: wordt? Of kan ik dat ergens in de bestanden van De Van Dale aanpassen, zodat hij op de H: installeert?
    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Re: Schijfstations hernoemen?

Ow woepsie, ik heb het intussen gevonden...

Voor wie het interesseert:
    Start > rechtermuisknop op deze computer > Beheren > Schijfbeheer > rechtermuisknop op het gewenste station... etc.

Heb wel de tweede partitie genomen, want daar stond nog niet veel op. Anders zou ik alles opnieuw moeten installeren (programma's vinden hun bestanden niet meer als je de naam verandert)

Comment

Tiens, heb je dan je H partitie kunnen hernoemen naar C: ?

Normaal kan dat niet zomaar.

Ook voor de geïnteresseerden: Installeer nooit Windows XP op een desktop waar een interne USB kaartlezer inzit zonder eerst die lezer voorlopig los te koppelen.
      Zoniet krijg je de stationsletterproblemen van Jook.
      Of het ook met een externe kaartlezer problemen geeft heb ik nog niet getest, maar ik zou die toch ook maar loskoppelen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

en ik heb eerst C: hernoemd naar J: en dan I: naar C:. Ging meteen...

Comment

Straf, normaal lukt het hernoemen van de schijf waar Windows staat niet.
          Dus: proficiat

Comment

Ja, maar Windows staat op H:, en daar heb ik niks aan veranderd Anders zouden al m'n programma's en documenten onvindbaar zijn, dacht ik... en windows ook, makes sense

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
              Ja, maar Windows staat op H:, en daar heb ik niks aan veranderd Anders zouden al m'n programma's en documenten onvindbaar zijn, dacht ik... en windows ook, makes sense
              Het gaat zelfs gewoon niet lukken om van de H de C te maken.
              Als je nog eens herinstalleert gewoon #3 hierboven volgen

Comment

Working...
              X