Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mini laptop

Voor onze reis naar Namibie hadden we graag onze laptop meegenomen.We zouden dan tijdens de reis een soort dagboek kunnen schrijven en die dan eventueel ook online zetten.Ook handig om s'avonds alle kaartjes op te zetten.
    We hebben een Dell laptop met 15 inch scherm maar deze is groot en zwaar (vergeleken met een mini laptop).
    Nu zit ik te denken aan een Asus mini laptop :

Wacht ik beter tot vlak voor we vertrekken (midden september) om deze aan te schaffen?Zouden die nog goedkoper worden?
    Is dit geen zotte uitgave als je al een laptop hebt?Na de reis zou de mini laptop niet meer gebruikt worden tot de volgende reis.

Zo een mini laptop neemt natuurlijk minder plaats in en is pak lichter.Ale ik heb nog even om er over na te denken.Wat vinden jullie?

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Mini laptop

Tja, prijzen zullen wel wat zakken, maar of het véél is?

Mijn zoon heeft nu ook zo'n mini laptop (Dell Latitude 2100), en eerlijk gezegd, als ik 's avonds nog wat wil surfen in de zetel, dan vind ik dat echt wel praktisch.
    Maar als je dat echt maar alleen tijdens een vakantie wil gebruiken, koop dan wat kaartjes bij. (voor 300€ koop je al wat GB's)
    Maar dan zit je nog met je dagboek natuurlijk.

Comment

Ik heb de Asus Eee PC 1000HE. (is niet zelfde als 1000H) Staat in Media Markt Oostende nu voor 329 euro (tegenover 399 op laptopshop - zijn zelden echt goedkoop, zeker voor een online-firma).

Knap ding.
      Scherm vind ik zeer knap. Misschien niet het scherpste ooit gezien, maar valt best mee... De kleuren zijn i.i.g. wél goed. (en ga nu niet vergelijken met een scherm van 800€ hé ;-) )
      Bij fotobewerking krijg je afhankelijk van de gebruikte software soms wel het probleem dat er op zo'n klein scherm nog weinig plaats over blijft voor de foto zelf. Links, rechts, boven, onder, overal staan er wel balken of blokken met functies in die programma's. Als je dan al maar een 10.1" scherm hebt om te beginnen... Aan de andere kant, echte bewerking doe je lekker thuis op je grote scherm (of je hangt er gewoon een groot scherm aan vast, ding heeft vga-uitgang én mogelijkheid om resolutie aan te passen)

Prestaties zijn erg goed! standaard zit er 1 gb ram in, bij de 1000HE kan je daar gemakkelijk een balkje van 2gb in stoppen. (bij 1000H niet denk ik). Kostprijs: ong 30€.
      Maar 1gb doet het ook al erg goed hoor!

De batterij is een droom. Net een week weg geweest. Netbook gebruikt om:
      • Emails te ontvangen/verzenden (outlook)
      • skype (ong 10 minuten/dag)
      • dagelijks foto's van camera te halen: gemiddeld 300+ ex
      • foto's te "sorteren" en bekijken m.b.v. picasa
      • enkele foto's uploaden (20tal) na korte picasa-bewerking. (En Nikon ViewNX en Capture)
      • beetje surfen op web (ong 5 mins dagelijks) voor weerbericht o.a.
      • occasioneel youtube

In deze 7 dagen heb ik mijn toestel één keer terug opgeladen (hij stond dan op 17% batterij) en bij thuiskomst had ik nog een kleine 30% over... Heeft ook altijd in standby gestaan i.p.v. de hele tijd af- en aanzetten.
      De voorgestelde 9,5u-autonomie schijnen mij dus een vrij goede benadering van de waarheid (wifi en bluetooth happen natuurlijk een flinke brok weg).

Het enige wat me een beetje tegen valt aan het toestel is de geluidssterkte; dus wil je er ook mee skypen en heb je niet altijd een rustige ruimte om dat te doen, zijn oortjes wel aan te raden (3,5mm, dus gewoon, wat je liggen hebt).

Gewicht: 1,4 kg: er zijn lichtere netbooks op de markt, maar daar zit dan gewoon een lichtere batterij in... En om eerlijk te zijn: 1,4kg is écht wel ok. (doorsnee fototoestel + batterij + doorsnee objectief weegt niet veel minder)

Kortom: Ik ben er in ieder geval erg tevreden over. Mis het grote scherm niet en qua snelheid en autonomie is het een droom om mee te hebben. Alleen de ingebouwde luidspreker had wat beter gekunnen imho.
      Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Bedankt voor de uitgebreide ervaring te posten.Ik ga nog even wachten tot in september met de aanschaf.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Zaterdag 25/07 is het Dumpdag bij www.tones.be in hun winkel te Heist op den Berg.

Op zo'n dumpdag gaat er bij sommige dingen een flink stuk van de prijs af, ik raad je dus aan om zeker eens te gaan kijken als je in de buurt woont...
          Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
          Foto-Alex

Comment

Working...
          X