Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leveringen Dell

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Leveringen Dell

Op 25/6 heb ik een Laptop besteld voor mijn zoon.
    Op 29/6 stond dat hij klaar was voor verzending, en was er ook al een UPS nummer beschikbaar. Maar na contact met Dell wisten ze mij te zeggen dat hij 'overzees' geproduceerd werd, en per schip naar Nederland kwam om dan aan UPS overhandigd te worden.
    Tot vandaag is er bij UPS nog geen vooruitgang. (factuur gegevens doorgegeven)

Omdat mijn zoon woensdag verjaart had ik graag geweten hoe lang jullie al gewacht hebben op een Dell PC of Laptop?

Re: Leveringen Dell

Ik heb al verschillende Dell desktop pc's gekocht, deze worden in Ierland in elkaar gestoken dacht ik (afhankelijk van de opties die je kiest) en tot nu toe altijd al binnen de 8 dagen in huis gehad

Had bij mijn laatste bestelling een 'soundbar' gekocht (is gewoon een dubbele luidspreker die onder een scherm gezet wordt, vond ik wel handig) en die was dus niet op voorraad ... binnen het uur een telefoontje gekregen van Dell zelf met de vraag of ze de levering mochten splitsen zodat ik de PC en de beide schermen zo snel mogelijk had en de soundbar zou dan later opgestuurd worden ... levering was gratis (regelmatig acties bij Dell, net zoals dubbel geheugen en grotere HD toen ) dus ik had daar geen enkel probleem mee ... en binnen de week stond UPS aan de deur met de PC ... soundbar heeft toen wel drie weken geduurd, maar dat wist is ...

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      levering was gratis (regelmatig acties bij Dell, net zoals dubbel geheugen en grotere HD toen )
      Mark
      Da's natuurlijk aanlokkelijker dan gewoon je prijzen wat lager te zetten...

Maar de kwaliteit is doorgaans pico bello.

Ik heb een paar jaar terug toch ook een paar weken moeten wachten op een monitor.
      Last edited by nete; 6 juli 2009, 17:27.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Wel, Dell heeft beslist om de productie van Ierland naar Polen te brengen om nog "competetiever" te zijn (lees: meer winst voor de aandeelhouders) ten koste van 1.900 rechtstreekse jobs in Ierland.

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Ik heb al verschillende Dell desktop pc's gekocht, deze worden in Ierland in elkaar gestoken dacht ik (afhankelijk van de opties die je kiest) en tot nu toe altijd al binnen de 8 dagen in huis gehad

Had bij mijn laatste bestelling een 'soundbar' gekocht (is gewoon een dubbele luidspreker die onder een scherm gezet wordt, vond ik wel handig) en die was dus niet op voorraad ... binnen het uur een telefoontje gekregen van Dell zelf met de vraag of ze de levering mochten splitsen zodat ik de PC en de beide schermen zo snel mogelijk had en de soundbar zou dan later opgestuurd worden ... levering was gratis (regelmatig acties bij Dell, net zoals dubbel geheugen en grotere HD toen ) dus ik had daar geen enkel probleem mee ... en binnen de week stond UPS aan de deur met de PC ... soundbar heeft toen wel drie weken geduurd, maar dat wist is ...

Mark

Comment

Mijn ouders hebben een vaste pc besteld op maandagmiddag, betaald met VISA. Donderdagmiddag hadden we alles!
          nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Als je wat pech hebt dat er veel werk is en dat er veel met verlof zijn kan je eveneens enkele weken wachten.
            Ooit een Dell besteld en nadat die verzonden was heeft het nog drie weken geduurd voor dat die er was.
            Een UPS trackingnummer wil helemaal niets zeggen zolang de status "opgehaald" er niet bij staat ... ge kunt zoveel trackingnummers hebben zonder ook effectief iets te sturen.
            Wat ik wil zeggen, met de info "er is een trackingnummer" is niemand iets, met de status dat er bij komt ben je al iets meer.
            Zolang de status niet "opgehaald" is wil dit zeggen dat Dell hem nog niet overhandigd heeft aan UPS, er is daarom niets fout bij UPS.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Inderdaad, en dat is nog steeds de status bij UPS.
              Bij Dell zeggen ze me dat hij 'intern' onderweg is, wegens 'overzees' geproduceerd.

De laptop zou nu moeten aankomen in Nederland en dan aan UPS overhandigd worden, maar dat vertellen ze al sinds vrijdag.

Comment

Geduld ... da's het nadeel, je hebt er zelf geen zicht op.

En anders veel van uw neus maken, dan riskeer je enkel dat ze er u 2 leveren.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ik heb mijn Dell Inspiron 1720 (ondertussen verkocht) gekocht in de Carrefour. Dus onmiddelijk ter beschikking en ik kon bovendien kiezen welke kleur ik wilde.

Na anderhalve maand HDD naar de vaantjes.
                  Dell gebeld, samen een test uitgevoerd die bevestigde dat de HDD stuk was, en geloof het of niet, s'anderendaags UPS aan de deur met een nieuwe HDD

Een tijdje later springen twee toetsen van het toetsenbord eruit (stuk dus).
                  Dell gebeld en s'anderendaags UPS aan de deur met nieuw toetsenbord.

Totale kost van beide gevallen (buiten telefoontjes) 0,00 euro!

Van een service gesproken!

OK, Dell is niet goedkoop maar hun service is gewoon super!

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb geen goede woorden voor Dell meer, nooit nog voor mij. Het is gewoon rommel van de bovenste plank. Ik heb in mijn Dell (nieuw gekocht) nooit de ge-intregreerde kaartlezer aan de praat gekregen. En het forum op Dell zelf staat vol met mensen die dat ook niet konden. En verder was hij veel te traag na 1 jaartje deed mijn 7 jaar oude Siemens-Nixdorf het beter.

Gevolg de Dell is buiten, de Siemens-Nixdorf draait nog steeds. En heb er ondertussen een Mac bij.
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Hier geen klachten over Dell. Wij hebben al enkele jaren pc's van Dell, nooit een probleem, steeds snelle levering en goede service.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                        Ik heb geen goede woorden voor Dell meer, nooit nog voor mij. Het is gewoon rommel van de bovenste plank. Ik heb in mijn Dell (nieuw gekocht) nooit de ge-intregreerde kaartlezer aan de praat gekregen. En het forum op Dell zelf staat vol met mensen die dat ook niet konden. En verder was hij veel te traag na 1 jaartje deed mijn 7 jaar oude Siemens-Nixdorf het beter.

Gevolg de Dell is buiten, de Siemens-Nixdorf draait nog steeds. En heb er ondertussen een Mac bij.
                        Ik heb 2 jaar geleden een Acer gekocht. Geen topmodel, maar in het begin liep die zelfs met Vista gewoon goed.
                        Omdat dit zo'n beetje een gezinscomputer is gebruikte ik die niet veel. Tot mijn gezinsleden begonnen te klagen dat hij constant blokkeerde.
                        Toen ik het zelf probeerde viel mij op dat hij inderdaad enorm traag was. En de ventilator draaide bijna continu, ook als de processor niet echt zwaar belast was. Ook bovenaan werd hij enorm warm.
                        Ik had echt zin om er terug mee naar de winkel te stappen, maar dan moest ik eerst alles overzetten etc..
                        Na een paar weken verder sukkelen heb ik gewoon de ventilator met mijn mond uitgeblazen. En van slag was hij terug gewoon op snelheid.

Toen onze desktop ook kuren kreeg (gewoon uitvallen na een uurtje werken) heb ik die ook eens uitgestofzuigd... kuren weg. (Ik heb ook de processor ventilator gedemonteerd en gekuist.)

Geloof me, in beide gevallen was de computer bijna de vuilbak ingekieperd, en nu werken ze nog rustig door!

Maar ondertussen is er nog steeds geen beweging in mijn Dell order. Sinds 29/6 staat hij "in levering", en bij UPS is er nog geen ingaande scan gebeurd.
                        Ik vermoed toch dat mijn doos ergens van de camion gevallen is...

Comment

Door mijn job als IT-verantwoordelijke bestel ik regelmantig bij DELL en ik heb hier nog nooit problemen gehad met de levering. Zowel laptops als desktops als servers worden meestal binnen de 10 werkdagen geleverd en anders wordt het uitdrukkelijk meegedeeld. Ook voor reparaties hebben we steeds een goede en snelle service. Hopelijk krijg je snel bericht.
                          Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                            Wel, Dell heeft beslist om de productie van Ierland naar Polen te brengen om nog "competetiever" te zijn (lees: meer winst voor de aandeelhouders) ten koste van 1.900 rechtstreekse jobs in Ierland.
                            http://www.nytimes.com/2009/01/08/bu....19188945.html

Artikel is niet heel volledig hé. Hoeveel jobs komen er in Polen bij ?
                            Dell investeerd x Euro in Polen en creëert y arbeidsplaatsen is een ander deel van hetzelfde verhaal.
                            Neen, ik sta niet te supporteren voor het verkassen van alle productiecapaciteit naar lage loon landen, maar in dit geval ligt het toch iets anders vind ik. Polen is lid van de EU en kan het zich dus niet meer permitteren om werknemers alle sociale rechten te ontzeggen. Het verhaal zou anders zijn als Dell alles in Noord Korea of Birma ging produceren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                              Ik heb ook geen goede woorden voor Dell als het op service aankomt, veel miserie gehad bij de bestelling van een PC maar voor de rest nooit problemen gehad met die PC (is van mijn moeder) en dus ook geen ervaring met herstellingen.
                              De PC is deftig afgewerkt en op de jaren hebben we enkel een defectgaande HD gehad (na 5 jaar). Nu werkt die nog steeds zonder problemen en is nog even snel als de eerste dag ... natuurlijk niet zo snel als een recente PC.
                              Dat een PC trager wordt hangt meestal niet aan de PC maar aan de rommel dat je erop zwiert ... ofwel heb je te veel bespaard bij de aankoop en een PC gekocht dat niet performant genoeg was voor je toepassingen.
                              De kaartlezer ... heb je daarvoor support gevraagd of een omruiling onder waarborg?
                              Misschien staar het forum er vol van maar van elk merk kan je zo'n zaken vinden, ook van Siemens.
                              Sorry maar hetgeen je hier aanhaalt wijst er nog niet op dat Dell rommel is, mocht je nu afkomen dat hij zeven keer defect geweest is wegens verschillende onderdelen die het telkens begaven, dat was iets anders geweest.
                              Het lijkt er nu op van "mijn auto is altijd vuil en hij is minder snel dan een Porsche, dus hij is slecht".
                              Last edited by VerSeg; 8 juli 2009, 12:17.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X