Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Office Student Licentievraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Office Student Licentievraagje

Ik heb 4 kinderen, en omdat er nog een 'home' PC is, zijn er binnenkort 5 computers in huis.
    Ik zou graag het Student Office pakket kopen, maar daar zitten maar 3 licenties in.
    Wat gaat er gebeuren als ik dit op 4 of 5 computers wil installeren? Ziet Microsoft dat, of wordt dit oogluikend toegestaan?

Heeft iemand dat al geprobeerd?

Re: Office Student Licentievraagje

Microsoft kennende zal dit niet zomaar kunnen vrees ik.

Bedenking die ik mij hierbij maak : waarom kiest het Vlaamse Onderwijs niet algemeen voor Open Office ? Het gaat er toch om dat leerlingen bepaalde vaardigheden aanleren. Open office lijkt heel sterk op MS Office, zeker kwa mogelijkheden. Overschakelen naar een commercieel pakket in het kader van een professionele loopbaan kan later nog altijd.
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

Comment

Microsoft staat het idd niet toe. Maar als je bepaalde updates niet gaat downloaden, is het wel mogelijk. Helaas ben je dan niet zo heel erg legaal bezig.

Misschien op drie pc's Microsoft Office installeren en op de andere twee Open Office.

Oh, als er al kinderen op universiteit zitten kunnen zij normaal gezien via de onderwijsinstelling gebruik maken van Microsoft Office. Maar ik weet natuurlijk niet hoe oud de kinderen zijn.

Succes nog.

Comment

Ik denk dat er geen enkel probleem zal zijn om het te installeren, maar je bent dan wel illegaal bezig.
        Tweede exemplaar kopen van de "home office" is natuurlijk ook een oplossing.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Weet iemand of er dan ook nog een pakket is met 5 licenties?
          Op de website van Microsoft vind ik zo weinig hierover.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ik denk dat er geen enkel probleem zal zijn om het te installeren, maar je bent dan wel illegaal bezig.
            Tweede exemplaar kopen van de "home office" is natuurlijk ook een oplossing.
            Ze zullen me wel met rust laten denk ik. Ik heb nu eens deze vraag aan het Computerwinkeltje gesteld, die zouden toch een oplossing moeten kennen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Ze zullen me wel met rust laten denk ik. Ik heb nu eens deze vraag aan het Computerwinkeltje gesteld, die zouden toch een oplossing moeten kennen...
              Als het computerwinkeltje zou zeggen: doe maar, dan zijn zij ook illegaal bezig.
              Het is niet omdat het technisch zou kunnen dat je dan legaal bezig bent.
              Je bent dan in feite even illegaal bezig als zou je gewoon een piraatversie op alle 5 de PC's zetten.
              Ik heb het al dikwijls op fora aangehaald: je kan niet "een beetje" legaal bezig zijn met software. 't Is alles of niks.

Comment

Ik zou er ook geen probleem mee hebben om per extra PC nog eens 20€ bij te betalen, maar ineens nog eens 100€ op tafel leggen is een beetje veel van het goede.

Comment

Tja, 5 PC's in huis halen geen probleem, maar dan die 100 supplementaire euro's, dat steekt.

Je had de eerste 100 euro ook kunnen besparen door OpenOffice te installeren op alle PC's.

Comment

Waarom antwoord je naast de vraag.
                    2 van die PC's heb ik zelf betaald, de rest hebben mijn kinderen gekocht.

En ik kan het ook niet helpen dat de school telkens documenten verdeelt in word formaat.
                    Mijn zoon werkt meestal met openoffice, maar dat levert bij omzettingen telkens problemen met de opmaak, en in Powerpoint kan je animaties helemaal vergeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Als het computerwinkeltje zou zeggen: doe maar, dan zijn zij ook illegaal bezig.
                      Het is niet omdat het technisch zou kunnen dat je dan legaal bezig bent.
                      Je bent dan in feite even illegaal bezig als zou je gewoon een piraatversie op alle 5 de PC's zetten.
                      Ik heb het al dikwijls op fora aangehaald: je kan niet "een beetje" legaal bezig zijn met software. 't Is alles of niks.
                      Dit klopt niet.
                      Als jij 5 PC's hebt met Office 2007 op, en je hebt maar 3 licenties voor die Office, kun je 'maar' een boete krijgen voor het ongelicencieerd draaien van Office op 2 PC's, voor die andere 3 PC's heb je immers betaald.

Waar je wel mee moet opletten:
                      Ik weet niet hoe dit juist zit bij Office, maar het kan goed zijn dat je in principe maar 1 licentie hebt, en dat je met deze licentie 3x automatisch kan activeren.
                      Bij Windows is dit in ieder geval zo. Je kan de software 3x activeren, maar dit word gedaan zodat je geen problemen zou hebben bij de aankoop van een nieuwe pc (ter vervanging van je oude), maar je mag dus NIET Windows op 3 PC's TEGELIJK draaien, tenzij je 3 apparte licenties koopt.
                      Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                      Foto-Alex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht

Waar je wel mee moet opletten:
                        Ik weet niet hoe dit juist zit bij Office, maar het kan goed zijn dat je in principe maar 1 licentie hebt, en dat je met deze licentie 3x automatisch kan activeren.
                        Bij Windows is dit in ieder geval zo. Je kan de software 3x activeren, maar dit word gedaan zodat je geen problemen zou hebben bij de aankoop van een nieuwe pc (ter vervanging van je oude), maar je mag dus NIET Windows op 3 PC's TEGELIJK draaien, tenzij je 3 apparte licenties koopt.
                        De nagel op de kop, dat is juist wat ik wil weten! Hoe zit dit bij Office!

Comment

1 licentie mag je draaien op 1 pc en 1 laptop tegelijk

greets
                          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                          www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht

Hier klopt dus NIKS van. Je kan, als je Microsoft beliegt, 100.000 keer een Windows activeren, automatisch of via telefoon. Maar je bent dan wel illegaal bezig. Want als de Microsoft medewerker vraagt of de versie nog op een andere PC geïnstalleerd is MOET je nee antwoorden en dus liegen, of je krijgt geen activatiesleutel.
                            Het is niet omdat je kan activeren dat je ook legaal bezig bent. Daarvoor moet je de licentievoorwaarden eens nalezen.

Ik vind de licentievoorwaarden van Microsoft er soms ook over, maar het zijn ZIJ die ze bepalen en niet de gebruiker.
                            Een Windows mag je op één PC installeren, punt. En als je het op een tweede PC doet MOET je de soft op de eerste verwijderen. En voor een goedkope OEM versie geld dit overigens al niet. Daar is de licentie onlosmakelijk met de PC verbonden (wat ik nogal belachelijk vind).
                            Maar al die "eigen bereide" licentievoorwaarden vind ik wel grappig.
                            Maar ja, we zijn Belgen hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                              1 licentie mag je draaien op 1 pc en 1 laptop tegelijk

greets
                              Noppes, weer zo'n eigen brouwsel.

Comment

Working...
                              X