einde in zicht van een goede en oude vriend... Kodachrome.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Slecht nieuws: na Karel nu ook
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Slecht nieuws: na Karel nu ook
De Ektachrome is er toch nog. Kodachrome was al jaren outdated en alleen in 135 formaat nog te krijgen . Daarentegen Ektachrome - In 8x10 nog te krijgen 't is wel 10€ per sheet zonder ontwikkeling.Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk bericht
En sorry hoor voor de dubbelpost: had dit niet gezien.
Comment
-
Volgens mij waren de oude 8mm filmpjes ook Kodachrome. Ik herinner mij nog goed de geel-rood-zwarte envelopjes waar mijn vader elk filmpje afzonderlijk in verpakte om op te sturen naar het ontwikkellabo. 1 of 2 weken later kon hij dan beginnen met het moeizame montage proces...
40 jaar later hebben de filmpjes weinig van hun oorspronkelijke kleuren verloren. We hebben ze wel op dvd laten zetten. Zouden deze ook nog 40 jaar mee gaan ?Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
And why do we fall, Bruce?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk berichtVolgens mij waren de oude 8mm filmpjes ook Kodachrome. Ik herinner mij nog goed de geel-rood-zwarte envelopjes waar mijn vader elk filmpje afzonderlijk in verpakte om op te sturen naar het ontwikkellabo. 1 of 2 weken later kon hij dan beginnen met het moeizame montage proces...
40 jaar later hebben de filmpjes weinig van hun oorspronkelijke kleuren verloren. We hebben ze wel op dvd laten zetten. Zouden deze ook nog 40 jaar mee gaan ?
HenriLast edited by kodachrome; 24 juni 2009, 00:24.lidnummer: BD0435BE
Comment
-
Kodakchrome was door zijn stabiliteit zeer geschikt voor amateurfilmers, maar ook voor profs op reis in warme oorden. Zelf werkte ik op 16 mm cinefilm meestal met ektachroom omdat deze minder hard van gradatie is en dus beter geschikt was om kopieën te maken.
Comment
Comment