Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon vs Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon vs Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz Bekijk bericht
    Waar haal je die uit ? Reken er maar op dat sinds de D3 heeeeel veeel persagentschappen zijn overgeschakeld naar Nikon. Waar vroeger sportfotografie bijna uitsluitend canon was, die nu grotendeels Nikon is geworden....
    Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
    Dit viel me toch ook op dat bij journalistiek alles tegenwoordig Nikon is, ik let daar de laatste tijd op, bv tijdens journaal ofzo, en ik zie daar geen Canon. Zelf vond ik dat raar, daarmee dat ik deze topic startte.
    Zit ik nu op een andere planeet of.... Waar baseren jullie dat op? Ik loop al heel wat jaren mee als fotograaf. Ik zag... en zie nog altijd in hoofdzaak Canon langs de sportvelden en op straat. Nikon is nog altijd ruim in de minderheid. En deze conclusie trek ik niet via ' journaalbeelden' maar door tijdens mijn werk eens om mij heen te kijken. Natuurlijk heeft Nikon de laatste jaren een stuk(je) van de markt teruggewonnen. Dat komt door de uitstekende camera's die ze de laatste jaren uitgebracht hebben. Goede objectieven hebben ze volgens mij altijd al gehad.

Ik ben geen Canon-fanaat. Ik ben jaren geleden overgestapt naar Canon i.v.m. hun stille USM lenzen die de andere merken nog niet hadden. Ik heb nog nooit problemen gehad met deze door mij dagelijks gebruikte camera's.

Canon en Nikon maken beiden fantastische camera's en objectieven. Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur voor welk van deze (of andere merken..) je kiest.
    Canon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cigaloun Bekijk bericht
      Canon is gewoon véél vroeger op de digitale kar gesprongen daardoor beheersen zij ook het best de digitale signaalverwerking.
      Lees je vergelijkende testen, dan komt Canon er nogal dikwijls als beste uit, op een haartje gevolgd door Nikon.
      In 2007 beheerste Canon de SLR markt met 50 % en Nikon 33 %, terwijl de rest verdeeld werd onder de 6 andere "grote" merken.
      Google maar eens "camera sales results" en je zal e.e.a. kunnen lezen.
      Er zijn mensen die overstappen, maar ik weet wel in beide richtingen. En dat is meestal omwille van bepaalde objectieven die bij het ene merk voorkomen en bij het andere niet.
      Ikzelf heb slr van Nikon, nog geen spijt van gehad (ik had al lenzen van het analoge tijdperk) maar heb wel een paar compactjes van Canon, tot grote tevredenheid !
      Terugkerend op mijn vorige post : het blijkt dat Nikon vorig jaar e.e.a. heeft goed gemaakt; ik citeer DPREVIEW : " Comparing fiscal 2008 with fiscal 2009, Nikon’s third-quarter sales in terms of overall camera units grew 8.2 percent, DSLR sales grew 23.5 percent, while Coolpix sales grew 3.3 percent; In terms of units, sales of interchangeable lenses grew 18.3 percent, from 1.20 million to 1.42 million. Canon Inc., on the other hand, saw the overall unit sales of its digital cameras drop 9 percent during the same period (October-December 2008, the fourth quarter of its fiscal year)."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
        Als je niet wil leren met een 400D en kitlens te werken kun je beter stoppen met fotografie.
        Ja, dat is't.
        Ik ben ook begonnen met 400D en kitlens en ik heb daar sommige echt goede foto's mee getrokken. Mijn beste foto tot nu toe heb ik getrokken met een 400D en een 50mmf1,8, kostprijs van beide was nog geen 500 euro. Die foto werd trouwens geselecteerd op de 3e plaats voor foto van de maand op National Geographic, dus ik was niet de enige die dat vond....

Om gewoon aan te geven: geef een pro een 400D met een kitlens en die komt thuis met magnifieke beelden, veel beter dan dat ik met zijn 5D en 24-70 zou nemen.

Comment

Grootste voordeel van en Nikon-body: Je kan er veel Canon-gebruikers de schedel mee inslaan.
          Grootste voordeel van en Canon-body: Je kan er veel Nikon-gebruikers de schedel mee inslaan.

Wanneer gaat die Canon-Nikon-discussie nu eigenlijk eens over zijn? Maak gewoon foto's, desnoods gewoon met een schoendoos.

Comment

Ik vind het wel boeiend om regelmatig zo'n Canon - Nikon discussie te lezen.

Het bewijst alleen maar dat de marketing machines van beide merken goed draaien. En ieder merk hangt zijn marketing op aan zijn sterke punten.
            Maar het staat wel vast dat de verschillen miniem zijn, en meestal niet het verschil zullen maken tussen een goede en mislukte foto. Daarvoor is het manneke erachter zo véél belangrijker.

Comment

Ik heb beide vooral omwille van lenskeuze (70-200)
              Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                Ik heb beide vooral omwille van lenskeuze (70-200)
                Allé, dan moet jij toch kunnen antwoorden op de ultieme vraag: wat is nu het beste?

En daarna moeten we er nooit meer over discussieren. Dan kan BD ineens een gigantische besparing doen van de benodigde ruimte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Allé, dan moet jij toch kunnen antwoorden op de ultieme vraag: wat is nu het beste?

Ik zou het niet weten hangt af van de toepassing
                  Wat mij betreft : voorkeur voor Nikon-body, Canon is dan weer beter qua objectieven (aanbodl)
                  Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                    Ik zou het niet weten hangt af van de toepassing
                    Wat mij betreft : voorkeur voor Nikon-body, Canon is dan weer beter qua objectieven (aanbodl)
                    Dus beste optie: Een Nikon body met een canon mount?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                      Grootste voordeel van en Nikon-body: Je kan er veel Canon-gebruikers de schedel mee inslaan.
                      Grootste voordeel van en Canon-body: Je kan er veel Nikon-gebruikers de schedel mee inslaan.

Wanneer gaat die Canon-Nikon-discussie nu eigenlijk eens over zijn? Maak gewoon foto's, desnoods gewoon met een schoendoos.
                      Dit noem ik de nagel op de kop slaan......
                      I like it raw......with Nikon stuff

http://www.pixelpainter.be/

Comment

Ja dat klopt eigenlijk wel wat je hier schrijft, maar die discussie zal steeds blijven bestaan. Het is toch ook logisch dat af en toe iemand zich eens afvraagt of hij niet beter....

Dat geld ook binnen je merk. Heb ik er nu goed aan gedaan om die 70-200 F4 IS te kopen, had ik niet beter de 70-200 F2.8 genomen....
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
                          Dus beste optie: Een Nikon body met een canon mount?
                          Dat zou inderdaad misschien geen slechte oplossing zijn Of nog beter, een Nikon body met een Canon sensor en mount?

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht

Dat geld ook binnen je merk. Heb ik er nu goed aan gedaan om die 70-200 F4 IS te kopen, had ik niet beter de 70-200 F2.8 genomen....
                          Hier maakt Nikon het je gemakkelijk . . . ear bestat geen 70-200 f/4
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Dat zou inderdaad misschien geen slechte oplossing zijn Of nog beter, een Nikon body met een Canon sensor en mount?

Hier maakt Nikon het je gemakkelijk . . . ear bestat geen 70-200 f/4
                            Nikon maakt alleen goeie lenzen.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Als ik het allemaal goed gelezen heb kan je met een Nikon-body veel beter Canon-gebruikers de schedel inslaan, robuuster, weet-je-wel?

Ik ben er ook gewoon van overtuigd dat de verschillen tussen beide merken miniem zijn en dat elk merk wel iets zal hebben dat beter is dan bij het andere. De rest is persoonlijke voorkeur.
                              Misschien moeten ze gewoon fusioneren en samen nóg betere toestellen maken?

Om te reageren op de topicstarter: ik zou gewoon bij Canon blijven en enkel nieuwe lenzen aanschaffen. Behalve als je geld genoeg hebt en toch al van plan bent om ook een andere body te kopen misschien...
                              Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                              vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

indien je dan toch zo ontevreden bent over het merk dat je nu bezit, en telkens misschien
                                met een tikkeltje afgunst over de haag naar de concurrentie loert, dan zou ik aan heel die
                                ellende een einde maken.
                                Dit wil zeggen: wat je nu al bezit verkopen en vol hernieuwde moed naar het andere merk
                                fietsen. De resultaten hiervan zou je dan in een klein doosje in je zak kunnen stoppen en
                                elke keer dat je weer met zo'n onnozelheid geconfronteerd wordt, het eventjes openen en
                                glimlachen en weten dat je je lesje geleerd heb.

Comment

Working...
                                X