Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reisfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reisfotografie

    Ik vertrek donderdag voor een weekje Marmaris Turkije, graag had ik wat tips over reisfotografie. Ik wil niet thuis komen met foto's die je bij iedereen ziet. Graag nuttige tips en suggesties. Ik heb enkel een 16-105 mm lens mee en een macrolens maar die is dan voor andere doeleinden.

    Alvast bedankt
    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
    https://500px.com/marnix_photography

  • #2
    Re: Reisfotografie

    Oei, dan rest ons nog weinig tijd om je e.e.a. diets te maken, over de fotografie is zovééééééél te zeggen (getuige de verschillende fora op BD) !

    Het eerste dat bij mij opkwam : kijk ter plaatse eens naar het soort beelden die je op die ansichtkaarten ziet die daar worden verkocht, en probeer de zaken dan anders, op je eigen manier, in beeld te brengen. Als je dan toch iets anders wil, vermijd dan met een reeks "postkaart-foto's" thuis te komen.
    Probeer andere standpunten in te nemen dan je andere reisgenoten (maar verlies de groep niet uit het oog )
    Neem in de groothoekstand een overzichtsbeeld en zoom dan nadien in om een detail eruit te lichten.
    Wees waakzaam en probeer op het juiste moment af te drukken.
    Probeer de sfeer zo goed mogelijk te registreren; een late avondzon bijvoorbeeld straalt meestal een roodachtig licht uit : de automatische witbalans van de camera kan dit proberen weg te werken. De "A" van de automatische witbalans dan even omschakelen naar ... zonlicht ? bewolkt ? probeer deze standen maar eens uit en je zal versteld staan van het resultaat.
    En dan verder ...
    Last edited by Cigaloun; 22 juni 2009, 10:36. Reden: taalfouten

    Comment

    Working...
    X