O M G, om de vingers van af te likken.
spijtig dat er zo weinig jaren zeventig auto's bij staan, dat was de tijd van de laatste Amerikaanse "slgschepen", net voor de oliecrisis begon en voor de komst van de kleinere maar niet zo mooie x-bodys.
Hier de Lincoln Continental, de auto van de Ewings uit Dallas. Mmmm.
Ik denk nu terug aan de eerste helft van de jaren zestig.Toen gingen wij,jongetjes in korte broek,altijd binnen in de showroom van General Motors aan de Noorderlaan in Antwerpen Luchtbal ( daar waar nu Opels staan die dreigen te verdwijnen ),en dan namen wij plaats in de dikste bakken;Cadillac Eldorado,het was de tijd van de wegklapbare koplampen,Olsmobile Toronado.
Even verderop stond de showroom van Chrysler.Daar stond de Dodge Charger,met achterlichten die over he hele breedte van de wagen liepen en ook wegklapbare koplampen.
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Onze eerste wagen was er ook zo eentje, vlaggetje op het spatbord, figuurtje op de kap, etc. Ik wou dat ik deze nog had.
Mvg.
Robert
Link werkt niet Robert
Dit (klik) was mijn eerste 'slee', helaas zonder die madam
Daar hangde nog chroom aan (die kon roesten)(de rest roeste ook zenne), motor langs achter en rubberen homonegtische koppelingen die je zo in de prak reed als je een spurtje maakte. Als de weg nat was moest de voet redelijk veel van het gaspedaal of ge reed gelijk een zotte ballerina.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Link werkt niet Robert
Dit (klik) was mijn eerste 'slee', helaas zonder die madam
Daar hangde nog chroom aan (die kon roesten)(de rest roeste ook zenne), motor langs achter en rubberen homonegtische koppelingen die je zo in de prak reed als je een spurtje maakte. Als de weg nat was moest de voet redelijk veel van het gaspedaal of ge reed gelijk een zotte ballerina.
Grtz, RF
Straf!Dat was de eerste auto die mijn vader zaliger kocht,in 1964,een rode BMW 700 luxus.Piepklein motortje achterin.
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Hier ook niet en ik weet niet wat er scheelt. Dus doen we het zo maar.
Mvg.
Robert
Woow,dat is wel een hele mooie.Een constructeur die er vandaag de dag een replica van zou uitbrengen met modern onderstel en motor,zou er een succes mee boeken,dat weet ik zeker!
Woow,dat is wel een hele mooie.Een constructeur die er vandaag de dag een replica van zou uitbrengen met modern onderstel en motor,zou er een succes mee boeken,dat weet ik zeker!
Ja maar ik geloof dat de deuren niet meer omgekeerd mogen open gaan. Jammer want het had wel iets.
Ja maar ik geloof dat de deuren niet meer omgekeerd mogen open gaan. Jammer want het had wel iets.
Van de Mazda RX8 gaan de achterste deuren 'verkeerd' open.
Men is daar vanaf gestapt omdat bij het openen ervan veel ongelukken zijn gebeurd met dodelijke afloop als iemand de deur aanreed.
Men noemt deze deuren ook de 'dodemans deuren'.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment