Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanmaak kleine website voor 20 foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanmaak kleine website voor 20 foto's

zijn er mogelijkheden om zelf een kleine website te maken voor 20 tot 30 foto's ?

Gewoon om foto's en een paar lijntjes tekst op te plaatsen. Bestaan er kant-en-klare ideeën om gewoon zelf je foto's in te voegen ? Wat is er betrouwbaar voor de domeinnaam ?

Tips of verwijzingen naar sites zeer welkom....

J
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Re: Aanmaak kleine website voor 20 foto's

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
    zijn er mogelijkheden om zelf een kleine website te maken voor 20 tot 30 foto's ?

Gewoon om foto's en een paar lijntjes tekst op te plaatsen. Bestaan er kant-en-klare ideeën om gewoon zelf je foto's in te voegen ? Wat is er betrouwbaar voor de domeinnaam ?

Tips of verwijzingen naar sites zeer welkom....

J
    Je hebt toch een zekere webruimte gekregen van je provider waarom deze niet gebruiken?
    Is een domeinnaam echt nodig, vooral voor zo'n kleine site?
    Je kunt je website aanmaken in Word of Excel en voor je foto's kunt ge bv. simpleviewer gebruiken.
    Ik heb hier nog een DVD van PC Magazine liggen met een gratis en volledige versie van Studio Webdesign van Easy Computing (werkt enkel onder Win XP). Indien je een dvd wenst laat maar iets horen per PM.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ikzelf gebruik het gratis JAlbum, dit zal precies doen wat de TS verlangt. het ziet er ook heel gelikt uit en hebben verschillende skins die het een meer persoonlijke toets kunnen geven.

Wat de webruimte betreft. Het kan idd zo zijn dat je provider webruimte gratis ter beschikking stelt. Een domeinnaam kost je anders zo'n €18 voor een .BE en dan is er nog de kost voor je webruimte . Zelf bij de (dure) Hostbasket maar als je bij www.one.com gaat kijken zal je ook al goedkoop geholpen zijn.

Comment

Mocht je een skynet abo hebben, dan had je 25MB (?- niet echt zeker van de juiste grootte) aan webruimte, en mocht je bovendien een Mac hebben, dan beschikte je met iPhoto (deel van iLife, waarvan ook het gratis prog iTunes deel uitmaakt) over de perfecte tools om zoiets op te zetten. Ik plaats tegenwoordig mijn foto's individueel bij Photobucket, maar herinner me nog de tijd dat ik kleine albums oplaadde naar mijn persoonlijke webspace.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Carbonmade!

Comment

In PS zit een functie, bestand>automatisch>webfotogalerie om een website te maken, hiermee is het poepsimpel om een reeks foto's online te zetten
            Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
            www.cromagnonman.be

Comment

Google geeft nu ook de mogelijkheid om een website te maken...
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
              X